Başlık için Turizm İşletmeciliği listeleme
Toplam kayıt 165, listelenen: 27-46
-
E-spor etkinliklerinin spor turizmi kapsamında değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)E-spor bireylerin internet üzerinden ya da yan yana dijital oyun aracılığı ile rekabet ettikleri bir spor türüdür. Günümüzde ise dünyanın çeşitli ülkelerinde e-spor üzerine birçok organizasyon düzenlenmekte, insanlar bu ... -
Eskişehir'in kültür turizmi potansiyeli ve yerli turistlerin buna ilişkin algıları üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Kültür Turizmi son yıllarda giderek önem kazanmaktadır. Bunda nitelikli turist olarak nitelendirilen kültür turisti sayısının dünyada giderek artması ve aynı zamanda ülkelerin kültür turizm potansiyelleri büyük önem ... -
Etkinlik turizmi ve etkinlik turizmi bağlamında yabancı ziyaretçi harcamalarının ekonomiye etkisi : Formula 1 2005 Türkiye Grand Prix örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Etkinlik turizmi son yıllarda güçlü bir turizm talebi yaratıcısı haline gelerek, turizm, seyahat, boş zaman ve konaklama endüstrilerine dikkat çekici bir katkı sağlamaktadır. Bunun yanında toplumlar ve destinasyonlar için ... -
Fast food restoranlarında davranışsal niyetler ve marka sadakatini etkileyen değişkenler : Eskişehir örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Günümüzde hizmet sektörünün gelişmesiyle ve pazarlama anlayışındaki değişimle, tüketici memnuniyeti ve tüketici sadakati kavramları önem kazanmıştır. İşletmelerin verdikleri hizmetler, tüketicilerin davranışsal niyetlerine ... -
Fast-Food (hızlı yemek) sisteminin Türk mutfağına uyarlanması ve bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Türkiye'de yiyecek-içecek sektörü son elli yıllık dönemde; batı kültürüne açılma, göç ve kentleşme, kadının çalışma yaşamına girmesi, fast-food sistemi, gıda endüstrisi ve turizmdeki gelişmelerin etkisiyle önemli değişimler ... -
Franchise sisteminin otel işletmelerinde kullanımı ve maliyetinin belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Otel 'franchise'ı temel olarak bir otel zincirinin (franchisor), franchise alan yatırımcıya (franchisee), bu zincirin adını, imajını ve hizmetlerini kullanması için izin verdiği bir anlaşmadır. Franchisee 'franchisor'ın ... -
Frigya Bölgesine alternatif konaklama tesisi önerisi : karavancılık
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Dünyada kamp ve karavancılığın gelişmesiyle birlikte konaklama ihtiyacının karşılanmasında çadır ve bungalovlar ile birlikte karavanların kullanılması da yaygınlaşmaktadır. Karavanlar, ekonomik tatil seçeneğiyle doğal ve ... -
Frigya bölgesinin kültürel miras turizmi kapsamında değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Son yıllarda yapılan çalışmalar kültürel mirasın korunmasının önemini ortaya koymaktadır. Konu ile ilgili alan yazın incelendiğinde; kültürel mirasın korunmasının yanı sıra turizm amaçlı kullanılmasının da pek çok çalışmaya ... -
Fuar katılımcılarının destinasyon imajı algıları: Expo 2016 Antalya örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Günümüzde pek çok ülke ve turistik bölge, turistlere güven sunacak ve onlara mevcut bölgelerdeki diğer yerlerden farklılaştırarak daha olumlu bir mesaj vererek onları motive edecek bir imge yaratmaya çalışıyor. Destinasyonun ... -
Gastrodiplomasi unsurlarının önem düzeylerinin AHP yöntemiyle belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Gastrodiplomasi bir ülke kültürünün gastronomi aracılığıyla başka ülke vatandaşları tarafından tanınması ve o ülkede kamuoyu oluşturulmasıdır. Gastrodiplomasi bu yönüyle bir ülkenin kültürünün tanıtılmasında köprü görevi ... -
Gastronomi deneyimi, gastronomi imajı, tatmin ve davranışsal niyetler ilişkisi : Gaziantep ve Hatay destinasyonlarında bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Araştırmanın temel amacı, gastronomi deneyimi, gastronomi imajı, tatmin ve davranışsal niyetler arasındaki nedensel ilişkileri ortaya koymaktır. Yerel mutfak kültürleri ile tanınan Gaziantep ve Hatay, araştırma amacına ... -
Gastronomi deneyimi, gastronomi motivasyonu, destinasyon tatmini ve destinasyon marka denkliği ilişkisi : Gaziantep örneği
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu çalışmanın amacı gastronomi deneyimi, gastronomi motivasyonu, destinasyon tatmini ve destinasyon marka denkliği arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bunun yanısıra gastronomi motivasyonu ve destinasyon tatmin değişkenlerinin ... -
Glamping işletmecilerinin özgeci davranışları ve psikolojik iyi oluş düzeylerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Kampçılık, son zamanlarda "lüks" kavramını da içine almıştır. "Glamping" olarak adlandırılan ve İngilizce "glamorous" (gösterişli) ve "camping" (kamp yapma) kelimelerinin birleşiminden oluşan bu turizm türü; farklılık ... -
Gönüllü ve gençlik turizmi : Eskişehir'e yönelik bir öneri
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Gönüllü ve gençlik turizmi, sosyal turizmin önemli türleri arasında yer alır. Gönüllü turizmi, hem gönüllüleri kabul eden bölgeye hem de katılımcılarına pek çok katkısı olan ve kâr amacının öncelikli hedef olmadığı bir ... -
Güdülere dayalı yerli turist tipolojisinin belirlenmesi : iç turizm pazarına yönelik bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Turizm pazarında yer alan turistlere sunulan mal ve hizmetlerin içeriklerinin belirlenmesinde başvurulan yol göstericilerden biri de pazar bölümlendirmedir. Pazar bölümlendirme sayesinde farklı turist tiplerinin oluşturduğu ... -
Havayolu taşımacılığında müşteri memnuniyeti : Türk Hava Yolları müşterileri üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Ekonomik sınırların neredeyse tamamen ortadan kalktığı dünya pazarlarında, başarıyı yakalamanın en önemli koşulunu rekabet gücü oluşturmaktadır. Düşük kârlarla çalışan ve havacılık kurallarının da etkisiyle çok şiddetli ... -
Impacts of ISO 17679 standards on customer satisfaction and behavioral intentions in wellness SPAs of 5-Star thermal hotels
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu tez, 5 yıldızlı termal otellerde bulunan sağlık merkezlerinde ISO 17679'a göre hizmet gerekliliklerinin uygulanma derecesini ve bunun müşteri memnuniyeti ve davranışsal niyet üzerindeki etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. ... -
İnsan kaynakları açısından otellerde performans yönetimi
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Günümüzde otellerin geleceği sadece ulusal değil uluslararası rekabet yeteneklerine bağlıdır. Bugünün rekabet öğeleri ise, düne göre değişimler göstermekte, düşük maliyet-fiyat önemli olmakla birlikte müşteri-kalite-çalışanlar ... -
İstanbul'daki beş yıldızlı otel restoranlarının rekabet stratejilerinin belirlenmesine yönelik bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Yiyecek ve içecek işletmelerinin içinde bulunduğu rekabet ortamı, işletmelerin kendilerini ve pazardaki rakiplerini doğru bir biçimde analiz etmelerini ve faaliyette bulundukları pazar yapısının incelenmesini gerektirmektedir. ... -
İzmir Karaburun Yarımadası gastronomi turizmi ürününe yönelik rotalarının coğrafi bilgi sistemleri ile belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Son yıllarda turistik tüketici davranışı kitle turizminden, özel ilgi turizmine doğru bir eğilim göstermeye başlamıştır. Turistlerin kendi ilgi alanları doğrultusunda seyahatlerini planlayabildikleri ve seyahatleri esnasında ...