Başlık için Turizm İşletmeciliği listeleme
Toplam kayıt 165, listelenen: 36-55
-
Gastrodiplomasi unsurlarının önem düzeylerinin AHP yöntemiyle belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Gastrodiplomasi bir ülke kültürünün gastronomi aracılığıyla başka ülke vatandaşları tarafından tanınması ve o ülkede kamuoyu oluşturulmasıdır. Gastrodiplomasi bu yönüyle bir ülkenin kültürünün tanıtılmasında köprü görevi ... -
Gastronomi deneyimi, gastronomi imajı, tatmin ve davranışsal niyetler ilişkisi : Gaziantep ve Hatay destinasyonlarında bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Araştırmanın temel amacı, gastronomi deneyimi, gastronomi imajı, tatmin ve davranışsal niyetler arasındaki nedensel ilişkileri ortaya koymaktır. Yerel mutfak kültürleri ile tanınan Gaziantep ve Hatay, araştırma amacına ... -
Gastronomi deneyimi, gastronomi motivasyonu, destinasyon tatmini ve destinasyon marka denkliği ilişkisi : Gaziantep örneği
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu çalışmanın amacı gastronomi deneyimi, gastronomi motivasyonu, destinasyon tatmini ve destinasyon marka denkliği arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bunun yanısıra gastronomi motivasyonu ve destinasyon tatmin değişkenlerinin ... -
Glamping işletmecilerinin özgeci davranışları ve psikolojik iyi oluş düzeylerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Kampçılık, son zamanlarda "lüks" kavramını da içine almıştır. "Glamping" olarak adlandırılan ve İngilizce "glamorous" (gösterişli) ve "camping" (kamp yapma) kelimelerinin birleşiminden oluşan bu turizm türü; farklılık ... -
Gönüllü ve gençlik turizmi : Eskişehir'e yönelik bir öneri
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Gönüllü ve gençlik turizmi, sosyal turizmin önemli türleri arasında yer alır. Gönüllü turizmi, hem gönüllüleri kabul eden bölgeye hem de katılımcılarına pek çok katkısı olan ve kâr amacının öncelikli hedef olmadığı bir ... -
Güdülere dayalı yerli turist tipolojisinin belirlenmesi : iç turizm pazarına yönelik bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Turizm pazarında yer alan turistlere sunulan mal ve hizmetlerin içeriklerinin belirlenmesinde başvurulan yol göstericilerden biri de pazar bölümlendirmedir. Pazar bölümlendirme sayesinde farklı turist tiplerinin oluşturduğu ... -
Havayolu taşımacılığında müşteri memnuniyeti : Türk Hava Yolları müşterileri üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Ekonomik sınırların neredeyse tamamen ortadan kalktığı dünya pazarlarında, başarıyı yakalamanın en önemli koşulunu rekabet gücü oluşturmaktadır. Düşük kârlarla çalışan ve havacılık kurallarının da etkisiyle çok şiddetli ... -
Impacts of ISO 17679 standards on customer satisfaction and behavioral intentions in wellness SPAs of 5-Star thermal hotels
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu tez, 5 yıldızlı termal otellerde bulunan sağlık merkezlerinde ISO 17679'a göre hizmet gerekliliklerinin uygulanma derecesini ve bunun müşteri memnuniyeti ve davranışsal niyet üzerindeki etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. ... -
İnsan kaynakları açısından otellerde performans yönetimi
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Günümüzde otellerin geleceği sadece ulusal değil uluslararası rekabet yeteneklerine bağlıdır. Bugünün rekabet öğeleri ise, düne göre değişimler göstermekte, düşük maliyet-fiyat önemli olmakla birlikte müşteri-kalite-çalışanlar ... -
İstanbul'daki beş yıldızlı otel restoranlarının rekabet stratejilerinin belirlenmesine yönelik bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Yiyecek ve içecek işletmelerinin içinde bulunduğu rekabet ortamı, işletmelerin kendilerini ve pazardaki rakiplerini doğru bir biçimde analiz etmelerini ve faaliyette bulundukları pazar yapısının incelenmesini gerektirmektedir. ... -
İzmir Karaburun Yarımadası gastronomi turizmi ürününe yönelik rotalarının coğrafi bilgi sistemleri ile belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Son yıllarda turistik tüketici davranışı kitle turizminden, özel ilgi turizmine doğru bir eğilim göstermeye başlamıştır. Turistlerin kendi ilgi alanları doğrultusunda seyahatlerini planlayabildikleri ve seyahatleri esnasında ... -
Kadın çalışanların müşteri memnuniyetine etkisini belirlemeye yönelik bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Turizm sektörü doğrudan insana yönelik ve emeğe dayalı bir sektördür. Bu nedenle insanları memnun etmek turizm sektöründeki işletmelerin en önemli görevidir. Ancak müşteri memnuniyetinin sağlanması kaliteli hizmet sunumu ... -
Kapıdağ yarımadası'nda bulunan ikinci konutların turizm amaçlı değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Dünyada olduğu gibi Türkiye'de de alternatif turizm çeşitlerinin çoğalması tüketici istekleri ve konaklama ihtiyaçlarında meydana gelen şekil değişikliği vb. nedenlerden dolayı, ikinci konut olarak adlandırılan ve yılın ... -
Kariyer geliştirmenin güdülenmedeki yeri ve beşyıldızlı otel işletmelerinde uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Otel işletmeleri açısından işgörenin güdülenmesi, hem yönetsel başarı hem de müşteri memnuniyeti bakımından büyük bir öneme sahiptir. Güdüleme, işgörenin istek, ihtiyaç ve beklentileriyle yakından ilgili bir kavramdır. ... -
KKTC turizm sektöründe bütünleşik tedarik zincirinin konaklama işletmelerinin performansına etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Kuzey Kıbrıs turizm sektöründe faaliyet gösteren işletmeler, temelde siyasi izolasyonlardan kaynaklanan oldukça sıkıntılı şartlar altında yaşamlarını sürdürmektedirler. Hedeflerine ulaşabilmeleri, diğer destinasyonlardaki ... -
Konaklama işletmelerinde Barter sistemi uygulamasının pazarlama fonksiyonuna etkisinin analizi : Barter sistemine üye olan konaklama işletmelerine yönelik bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Bu araştırmada, Türkiye'de faaliyet gösteren barter işletmelerine üye 3, 4 ve 5 yıldızlı konaklama işletmelerinin pazarlama fonksiyonlarının, barter sisteminden ne düzeyde ve yönde etkilendiğinin çeşitli değişkenler açısından ... -
Konaklama işletmelerinde birlikte yaratma : Eurostars Otelleri örnek olay incelemesi
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Günümüzde iletişimin daha kolay hale gelmesi insan hayatının her aşamasında olduğu gibi üretim süreçlerine de yansımıştır. Üreticinin tüketici ile olan iletişimin artması, tüketiciyi üretimin farklı aşamalarına dahil ... -
Konaklama işletmelerinde birlikte yaratma : Eurostars Otelleri örnek olay incelemesi
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Günümüzde iletişimin daha kolay hale gelmesi insan hayatının her aşamasında olduğu gibi üretim süreçlerine de yansımıştır. Üreticinin tüketici ile olan iletişimin artması, tüketiciyi üretimin farklı aşamalarına dahil ... -
Konaklama işletmelerinde çatışma ve çatışma nedenlerinin Antalya'da beş yıldızlı tatil köylerindeki animasyon ve yiyecek-içecek bölümlerinin karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Anlaşmazlık, zıtlaşma, uyumsuzluk, karşı koyma ve birbirine ters düşme gibi anlamları içeren çatışma kavramı, gelişen toplumsal hayatın her alanında karşımıza çıkabilecek durumların başında gelmektedir. İnsan ilişkilerinin ... -
Konaklama işletmelerinde önbüronun satış geliştirme ve gelir arttırmadaki işlevinin yapısal analizi ve bir alan araştırması
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Konaklama endüstrisi artan seyahat hareketleri sonucunda daha karmaşık bir yapıyla gelişimini sürdürmektedir. Otelin bütün gelir merkezlerinde mevcut satışların en çoklanması işletmenin ekonomik yaşantısı için büyük öneme ...