Browsing Turizm İşletmeciliği by Author "Özel, Çağıl Hale"
Now showing items 1-11 of 11
-
Destinasyonlara yönelik tüketici temelli marka denkliği algılarının ölçümü : Eskişehir örneği
Özoğul, Tuğçe (Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu araştırmanın amacı, Eskişehir'e gelen yerli ziyaretçilerin marka denkliğine ilişkin algılarının demografik ve davranışsal özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediğinin ortaya konmasıdır. Araştırma kapsamında, ... -
Doğa temelli sanal gerçeklik aktivitelerinin algılanan restorasyon, stres ve ruh hali üzerindeki etkisi
İnan, Hüseyin Ertan (Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu tez çalışmasının amacı, sanal doğa ortamıyla uyumlu ve etkileşimli bir doğa aktivitesinin ruh hali, stres ve algılanan restorasyon üzerindeki etkisini belirlemektir. Bu kapsamda gruplar arası deneysel bir araştırma ... -
Gastronomi deneyimi, gastronomi motivasyonu, destinasyon tatmini ve destinasyon marka denkliği ilişkisi : Gaziantep örneği
Özel, Çağıl Hale; Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm ve Otel İşletmeciliği Ababilim Dalı; Kodaş, Davut (Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu çalışmanın amacı gastronomi deneyimi, gastronomi motivasyonu, destinasyon tatmini ve destinasyon marka denkliği arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bunun yanısıra gastronomi motivasyonu ve destinasyon tatmin değişkenlerinin ... -
Güdülere dayalı yerli turist tipolojisinin belirlenmesi : iç turizm pazarına yönelik bir uygulama
Özel, Çağıl Hale (Anadolu Üniversitesi, 2010)Turizm pazarında yer alan turistlere sunulan mal ve hizmetlerin içeriklerinin belirlenmesinde başvurulan yol göstericilerden biri de pazar bölümlendirmedir. Pazar bölümlendirme sayesinde farklı turist tiplerinin oluşturduğu ... -
Otel işletmelerinde farklı müşteri gruplarının önem verdiği güvenlik olaylarının ve önlemlerinin belirlenmesi
Çiftçi, Fuat (Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Geçtiğimiz otuz yıl boyunca dünyada yaşanan terör olayları, salgın hastalıklar ve doğal afetler gibi gelişmeler, küresel turizmi derinden etkilemiştir. Bunun doğal bir sonucu olarak günümüzde turistlerin destinasyon, ... -
Otellerde sosyal medya pazarlamasının yararlarına yönelik yönetici algılarının belirlenmesi : Antalya örneği
Yılmazdoğan, Orhan Can (Anadolu Üniversitesi, 2013)Bu araştırmanın amacı; Antalya ili örneğinde, 4 ve 5 yıldızlı otellerde ve tatil köylerinde çalışan genel müdürlerin ve departman yöneticilerinin sosyal medyayı pazarlama amacıyla kullanım düzeylerinin belirlenmesi ve ... -
Restoran yöneticilerinin fiziksel kanıtların kullanımına yönelik bakış açılarının belirlenmesi
Demiral, Gül Nur (Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu çalışmanın temel amacı, Eskişehir il merkezindeki otel bünyesinden bağımsız turizm işletme belgeli yiyecek-içecek işletmelerinden biri olan restoranların yöneticilerinin, restoranı pazarlamada ve müşterilere hizmet ... -
A ve B kişilik tiplerinin boş zaman davranışlarının kıyaslanması
Aydın, Ceren, [tarih] (Anadolu Üniversitesi, 2016)Bireylerin boş zaman aktivite tercihlerini ve boş zaman aktivitelerine katılım amacını etkileyen unsurlardan biri, bireylerin sahip olduğu kişilik özellikleridir. Bireylerin kişilikleri göz önüne alındığında, kişisel ... -
A ve B Kişilik Tiplerinin Boş Zaman Davranışlarının Kıyaslanması
Aydın, Ceren; Özel, Çağıl Hale (2017)Bu çalışma, A ve B kişilik tiplerinin boş zaman davranışlarının kıyaslanmasını amaçlamaktadır. Çalışma kapsamında A ve B kişilik tiplerinin hangi güdülerle boş zaman aktivitelerine yöneldiği ve hangi boş zaman aktivitelerini ... -
Yeni nesil turist tipolojisi
Aydın, Serhat (Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu araştırmanın amacı paylaşım ekonomisi kapsamında kabul edilen ücretsiz konaklama ağı Couchsurfing (CS) üyelerinin tipolojilerini tespit etmektir. Paylaşım ekonomisinin konaklama temelli uygulamaları, turizm sektörü için ... -
Yerli ziyaretçilerin yerel yiyecek tüketim güdülerinin belirlenmesi : Beypazarı örneği
Kodaş, Davut (Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu araştırmanın amacı, Beypazarı’na gelen yerli ziyaretçilerin yerel yiyecek tüketimini etkileyen nedenlerin güdüler açısından incelenmesi ve yerel yiyecek güdülerinin ortaya çıkarılmasıdır. Bu doğrultuda, anket aracılığıyla ...