dc.contributor.author | Munusturlar, Süleyman | |
dc.contributor.author | Mirzeoğlu, Nevzat | |
dc.contributor.author | Mirzeoğlu, A. Dilşad | |
dc.date.accessioned | 2019-10-22T20:07:40Z | |
dc.date.available | 2019-10-22T20:07:40Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.issn | 1300-1337 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/22387 | |
dc.description | 12th International Sport Sciences Congress -- DEC 12-14, 2012 -- Denizli, TURKEY | en_US |
dc.description | WOS: 000336874900030 | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, beden eğitimi öğretmen adaylarının öğretmen etkililiğini belirlemeye yönelik ders içerikleri ve öğrenci davranışları boyutlarına ait zamanları ve Beden Eğitimi derslerindeki akademik öğrenme zamanlarını belirleyerek, Beden Eğitimi derslerinde kullanılan farklı öğretim yöntemlerinin bu zamanlar üzerine etkisini tespit etmektir. Çalışma grubunu, 2010–2011 öğretim yılında Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Beden Eğitimi Öğretmenliği Bölümü’nde öğrenim gören otuz 4. sınıf öğrencisi (öğretmen adayı) oluşturmuştur. Komut yöntemi (n=10), alıştırma yöntemi (n=10) ve eşli çalışma yöntemi (n=10) ile ders işleyen 30 öğretmen adayının 40 dakikalık birer dersi videoya kaydedilmiş ve “Beden Eğitimi’nde akademik öğrenme zamanı gözlem formu” kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan istatistiksel analizler sonucunda Beden Eğitimi’nde akademik öğrenme zamanı boyutlarında gruplar arasında anlamlı farklar bulunmuştur. Bu çalışma sonucunda, akademik öğrenme zamanın en çok alıştırma yönteminde, daha sonra eşli çalışma yönteminde, en az ise komut yöntemiyle işlenen derslerde gerçekleştiği sonucuna ulaşılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Turkish Education Assoc | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | en_US |
dc.subject | Physical Education Course | en_US |
dc.subject | Academic Learning Time | en_US |
dc.subject | Teaching Styles | en_US |
dc.subject | Pre-Service Teacher | en_US |
dc.title | Beden Eğitimi Derslerinde Kullanılan Farklı Öğretim Yöntemlerinin Akademik Öğrenme Zamanına Etkisi | en_US |
dc.type | conferenceObject | en_US |
dc.relation.journal | Eğitim ve Bilim-Education and Science | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 39 | en_US |
dc.identifier.issue | 173 | en_US |
dc.identifier.startpage | 366 | en_US |
dc.identifier.endpage | 379 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Konferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |