Başlık için Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi listeleme
Toplam kayıt 288, listelenen: 150-169
-
İnternet ve sosyal medyanın yeni toplumsal hareketlerin iletişim olanaklarına ve hareketlerin yapılarına etkileri
(Anadolu Üniversitesi, 2017)İnternet ve Sosyal Medya kullanıcılara zaman ve mekân kısıtlamasından özgür bir iletişim olanağı sunmaktadır. Bu olanaklar günümüzde Yeni Toplumsal Hareketleri de etkilemiştir. Bu etkiler Yeni Toplumsal Hareketlerin ... -
İnternet ve sosyal medyanın yeni toplumsal hareketlerin iletişim olanaklarına ve hareketlerin yapılarına etkileri
(Anadolu Üniversitesi, 2017)İnternet ve Sosyal Medya kullanıcılara zaman ve mekân kısıtlamasından özgür bir iletişim olanağı sunmaktadır. Bu olanaklar günümüzde Yeni Toplumsal Hareketleri de etkilemiştir. Bu etkiler Yeni Toplumsal Hareketlerin ... -
İsyan ve umut ağları internet çağında toplumsal hareketler
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Literatürde İnternet ve Toplumsal Hareketler arasındaki ilişkiyi ortaya koyan birçok çalışma bulunmaktadır. Manuel Castells’in “İsyan ve umut ağları internet çağında toplumsal hareketler” adlı eseri geçtiğimiz yıllarda ... -
Kişisel öğrenme ortamları (editöre mektup)
(Anadolu Üniversitesi, 2016)İnternetin gelişiyle eğitim teknolojileri yükseköğretimde öğrenen ve öğreten rollerini değiştirmiştir. Bu rol değişimini takiben, Kişisel Öğrenme Ortamları (KÖO) ile gerekli bir beceri olarak görünen kişisel öğrenme, ... -
Kişisel öğrenme ortamının İngilizce öğreniminde kullanımı
(Anadolu Üniversitesi, 2018)21. yüzyıl öğrenmesinin gerekliliği, yeni eğitim teknolojilerini sürekli takip edebilen ve etkili öğrenenler olma adına mevcut bilgi birikimini arşivleyebilen öğrenenlere dönüşmektir. Kişisel Öğrenme Ortamları, bu bağlamda, ... -
Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler (Massive Open Online Courses - MOOCs) ve sayısal bilgi çağında yaşamboyu öğrenme fırsatı
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Yirmi birinci yüzyılda teknoloji sadece gelişmekle kalmamış, günlük hayatımızın bir parçası olmuştur. Yaşanan bu gelişmeler doğrultusunda yalnızca bireyler ve toplumda değil; eğitimde de bir değerler dizisi (paradigma) ... -
Kitlesel açık çevrimiçi derslerde etkileşimi artırmaya yönelik uzman görüş ve önerilerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2021)Bilişim teknolojilerindeki değişmeler, öğrenme-öğretme faaliyetlerinin işleyişini etkileyerek yeni öğrenme ortamlarının gelişmesine, yeni uygulamaların ortaya çıkmasına neden olmuştur. Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler ... -
Kitlesel açık çevrimiçi derslerde öğrenen davranışları ve öğrenen-içerik etkileşimi: bir durum çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 2019)Kitlesel açık çevrimiçi derslerde katılımcıların büyük bir kısmı video ile etkileşim halindedir. Öğrenenlerin videolar ile gerçekleştirdikleri etkileşim oldukça önemlidir. Öğrenen-içerik etkileşimleri dersleri tamamlamaları ... -
Kitlesel Açık Çevrimiçi Derslerde tasarımın önemi (editöre mektup)
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Temel öğrenme etkinliklerini içeren, etkileşimi ve işbirliğini destekleyen, çok sayıda katılımcıya sahip çevrimiçi öğrenme ortamları olan Kitlesel Açık Çevrimiçi Derslerde (KAÇD), ders tasarımı, içerdiği öğrenme malzemeleri ... -
Kitlesel uzaktan eğitimde öğrenen-içerik etkileşimi: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu çalışmada, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi’ne kayıtlı öğrenenlerin 2015-2016 Güz dönemi Beta e-Öğrenme Portalında en sık kullandıkları 10 ders malzemesinin kullanım durumlarını belirlemek ve bu malzemelerin ... -
Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması
(Anadolu Üniversitesi, 2020)Koronavirüs (Covid-19) pandemisi ile beraber yakın geçmişte ütopik olarak değerlendirilebilecek deneyimler, 2020 yılının başından itibaren küresel olarak tüm dünyada yaşanmaya başlanmıştır. Hayatın her alanını etkileyen ... -
Kriz yönetimi ve Samsung Note 7 örneklemesi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Dünya üzerinde hızla yayılan rekabet ortamı başta bireyler olmak üzere tüm ülkeleri etkisi altına almakta ve bu durum zamanla olası kriz ihtimallerinin göz önünde bulundurularak hazırlıklı olunması gereken bir kriz yönetimi ... -
Küresel E-Öğrenmede kültürel güçlükler
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Andrea Edmundson’ın editörlüğünde yazılan Küresel E-Öğrenmede Kültürel Güçlükler 2007 yılında yayımlanmıştır. Beş ana tema etrafında yapılandırılan eser bunlara bağlı 20 alt bölümden oluşmaktadır. Kitabın ana bölümleri ... -
Lisansüstü Türk öğrencilerin kitlesel açık çevrimiçi dersleri (KAÇD) bırakma konularındaki algıları
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Kitlesel açık çevrimiçi dersler (KAÇD) son zamanlarda eğitimde çığır açan bir platformdur ve yükseköğrenimde kullanımı son zamanlarda oldukça yaygınlaşmış bir sözcüktür. Kitlesel açık çevrimiçi dersler çeşitli üniversiteler ... -
Lise öğrencilerinin sosyal ağ sitelerini kullanma sürelerinin akademik başarılarına etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2020)Bu çalışmada, lise öğrencilerinin sosyal ağları kullanma süreleri ile akademik başarıları arasındaki ilişki araştırılmıştır. Bir meslek lisesinde 10. ve 11. sınıfa devam eden 200 öğrenciye sosyal ağları günlük kullanım ... -
Merhaba yeni dünya: Covid19 ve değişen hayatlar, uzaktan eğitim, hızlanan dijital dönüşüm ve teknolojik tekillik (Editöre Mektup)
(Anadolu Üniversitesi, 2020)Coronavirus salgını ile ortaya çıkan ve tüm dünyada etkisini gösteren dönüşüm süreci hızla gelişmeye devam etmektedir. Sağlık ve eğitim alanları başta olmak üzere, ekonomi, alışveriş, sanayi gibi bir çok farklı alanda ... -
Meslek lisesi öğrencilerinin sosyal ağ kullanma alışkanlıkları ve sosyal ağ kullanımına ilişkin görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2016)İnternetin kullanıcılara sunduğu çok sayıda olanaktan biri de sosyal ağ üyeliğidir. Sosyal ağlar, bireylerin internet ortamında bir araya gelerek yazı, resim, fotoğraf ve video paylaşımları yapabilmesini sağlayan etkileşimli ... -
Mesleki ve teknik liselerde görev yapan meslek dersi öğretmenlerinin Covid-19 salgını sürecindeki harmanlanmış eğitim deneyimleri
(Anadolu Üniversitesi, 2022)Bu araştırmada Covid-19 salgını sürecinde mesleki ve teknik liselerde görev yapan meslek dersi öğretmenlerinin harmanlanmış eğitim deneyimlerini derinlemesine incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, nitel araştırma ... -
Mobil destek uygulaması "öğrenci asistanı" bileşenlerinin tespitine yönelik nitel bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu araştırma ile; Ege Bölgesinde bir vakıf üniversitesinin kalite ve akreditasyon çalışmaları bağlamında hazırlık okulu öğrencilerine destek sağlamak amacıyla geliştirilecek olan mobil hizmetlerin sahip olması gereken ... -
Mobil iletişim teknolojilerindeki gelişmeler ve mobil öğrenme
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Mobil cihazlara küresel erişimin mümkün olması mobil öğrenmeye olan ilgiyi arttırmaktadır. 1970’lerden günümüze gelişmekte olan mobil cihazlar dinamik bir yapıda olduğundan mobil öğrenmeye dâhil edilebilecek kişisel ...