Başlık için Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi listeleme
Toplam kayıt 288, listelenen: 185-204
-
Oyunlaştırma, oyuncu türleri ve oyunlaştırma tasarım çerçeveleri
(Anadolu Üniversitesi, 2020)Oyunlaştırma, başka bir ifadeyle oyun tasarım unsurlarının oyun dışı bağlamlarda kullanımı, son dönemde birçok alanda olduğu gibi eğitim alanında da sıklıkla adından bahsettirmektedir. Ancak eğitimde, öğrenen katılımını, ... -
Öğrenci destek hizmetleri bağlamında yükseköğretimde e-devlet kapısı üzerinden sunulan hizmetlerin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2019)Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelerle birlikte kamu hizmetlerinin sunumunda etkin, hızlı, kaliteli, sürekli, güvenilir, şeffaf ve bütünleşik yapılar ön plana çıkmaktadır. e-Devlet, zamanın en güncel bilgi ve ... -
Öğrenci destek malzemesi olarak kısa videolar: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi İzle-Öğren Platformu
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu çalışmada Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi dahilinde geliştirilmiş olan video tabanlı Sor|İzle|Öğren web platformunun İzle-Öğren kısmı çeşitli boyutlarıyla ele alınmıştır. Bu boyutlardan birincisi Açık ve Uzaktan ... -
Öğrencilerin uzaktan eğitim hizmet kalitesi hakkındaki görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2023)Uzaktan eğitim ile eğitim veren kurum sayısının her geçen gün arttığı bilinmektedir. Pandemi ile birlikte örgün eğitim kurumlarında uzaktan eğitim ile verilen ders sayılarında da artış olmuştur. Bu artış ile birlikte ... -
Öğrenenlerin acil uzaktan öğretim uygulamasına ilişkin görüş ve önerilerinin ekolojik sistem teorisi bağlamında değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2021)Koronavirüs (COVID-19) küresel salgınından en çok etkilenen alanlardan biri de eğitimdir. Küresel salgın dönemi ile birlikte yürütülemeyen eğitim etkinliklerinin geçici olarak çevrimiçi ortama taşınarak acil uzaktan öğretim ... -
Öğrenenlerin çevrimiçi uzaktan eğitim ortamlarında topluluk hissi geliştirme düzeylerinin farklı değişkenler bağlamında incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2023)Uzaktan eğitimin dördüncü nesli olarak adlandırılan çevrimiçi eğitim ortamlarında ve bu ortamlardan yararlanan öğrenenlerin sayılarında teknolojik ve sosyo-ekonomik gelişmeler nedeniyle her geçen gün artış yaşanmaktadır. ... -
Öğrenme analitiği sürecine yönelik modellere genel bir bakış: Kavramsal bir çerçeve önerisi
(2023)Günümüz teknolojileriyle birlikte öğrencilerin öğrenme süreçlerine ilişkin çok yönlü ve detaylı dijital verilerin toplanması olanaklı hale gelmiştir. Her ne kadar bu verilerin büyük çoğunluğunu çevrimiçi öğrenme ortamlarından ... -
Öğrenme analitiği: e-öğrenme, büyük veri ve bireyselleştirilmiş öğrenme
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Çevrimiçi teknolojiler hayatımızın her alanına sızmış, yaşanan gelişmelerden öğrenme süreçlerine yönelik uygulamalar da etkilenmiştir. Günümüzde çevrimiçi ortamlarda gerçekleşen tüm etkileşimler kendi dijital izine sahiptir ... -
Öğrenme analitikleri ile öz-düzenleyici öğrenme arasındaki ilişkinin sistematik alanyazın taramasıyla incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2023)Öğrenme deneyimlerinin dijitale geçmesiyle birlikte, öğrenenlerin bu ortamlarda gerçekleştirdikleri tüm etkileşimler izlenebilir hale gelmiştir. Bu da öğrenme analitiklerini hızla yaygınlaşmasına yol açmıştır. Öğrenme ... -
Öğrenme deneyimi tasarımı
(Anadolu Üniversitesi, 2017)"Deneyim" öğrenmenin en önemli kaynaklarından biridir. Öğrenme deneyimlerinin düzenlenmesi süreci, geçmiş deneyimlerin değerlendirilmesi, şu anda yaşanmakta olan deneyimlerin izlenmesi-denetlenmesi ve gelecekte yaşanması ... -
Öğrenme deneyimlerinin yönetiminde yaşam deneyimlerini yakalamak için çok katmanlı bir model
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Yaşam günlüğü teknolojileri bireylerin yaşam deneyimlerini kendiliğinden ve sürekli olarak yakalamayı amaçlayan donanım ve yazılımlardır. 2000’li yıllar boyunca giyilebilir teknolojiler ve algılayıcılarda gözlenen gelişmeler ... -
Öğrenme ortamı olarak YouTube’un kullanılmasına ilişkin öğrenci görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2023)Çevrim içi video paylaşım ve sosyal medya platformu olan YouTube ile çeşitli eğlence videolarının yanı sıra eğitim videolarını da barındırması nedeniyle resmî olmayan bir öğrenme ortamı olarak düşünülebilir. Bu çalışmada, ... -
Öğrenme ve öğretimin oyunlaştırılması: çalışma ve eğitim için oyun tabanlı yöntem ve stratejiler
(Anadolu Üniversitesi, 2016)İnsan doğasında bulunan oyun içgüdüsünün, oyunlaştırma kavramını gündelik yaşam ve çeşitli öğrenme ortamları için önemli hale getirmesini temel alan, “Öğrenme ve Öğretimin Oyunlaştırılması: Çalışma ve Eğitim için Oyun ... -
Öğrenme yönetim sistemi seçiminde kullanılacak kriterlerin belirlenmesine yönelik çok ölçütlü karar verme yöntemi önerisi
(Anadolu Üniversitesi, 2021)Yükseköğretimde Öğrenme Yönetim Sistemleri (ÖYS) her geçen gün önemini artırmaktadır. ÖYS’ler uzaktan eğitim sürecinde öğrencilerin ve öğretim elemanlarının asenkron olarak bir araya geldikleri ortamların oluşmasında ... -
Öğrenme yönetim sisteminde öğrenen profillerinin belirlenmesi, akademik başarının tahmin edilmesi ve öneri sisteminin etkilerinin belirlenmesi (Editöre Mektup)
(Anadolu Üniversitesi, 2019)Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi, 2 milyon öğrencisi ile bir mega üniversitedir ve eğitsel ve teknolojik gelişmeler ile kendini sürekli yenileyen dinamik bir yapıya sahiptir. Açıköğretim Sistemindeki öğrenenler, ... -
Öğretim amaçlı videolarda öğretmen yakınlığı: Açık Sınıf örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Daha etkili bir öğrenmeye destek olmak amacıyla öğrenci ve öğreticiyi bir araya getiren, öğrenciye soru sorma ve tartışma olanağı veren, stüdyoda sınıf atmosferinin oluşturulduğu, Açık Sınıf ders videoları, öğretim amaçlı ... -
Öğretim elemanlarının uzaktan eğitimde hazırbulunuşluklarının önemi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu çalışma, üniversitelerde uzaktan eğitim yoluyla öğretme görevini üstlenecek veya üstlenmiş olan öğretim elemanlarının, uzaktan eğitime başlamadan önce sisteme olan yaklaşımlarının ve uzaktan eğitim yoluyla öğretmeye ... -
Öğretim üyelerinin özel yeteneklilerin eğitiminde uzaktan eğitimin kullanımına yönelik görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2020)Bu araştırmada, özel yetenekliler eğitimi alanından öğretim üyelerinin, özel yetenekliler eğitiminde uzaktan eğitimin kullanımına yönelik görüşleri alınmış ve Türkiye’de özel yetenekliler alanındaki eğitim sorunları ve ... -
Öğretmen adaylarının derslerde bir eğitsel sosyal ağ kullanımına ilişkin görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2021)Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının derslerde bir eğitsel sosyal ağ (Edmodo) kullanımına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır ve veriler yarı ... -
Öğretmen adaylarının internet etiği algıları ve kontrol odağı algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu araştırmada, öğretmen adaylarının internet etiği algıları ile kontrol odağı algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Bilindiği gibi kontrol odağı, kişiliği oluşturan boyutlardan biridir ve içsel ya ...