Kurum Yazarı "Karadağ, Nejdet" Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi İçin Listeleme
-
Açık ve uzaktan öğrenenlerin sınavlarda çoktan seçmeli soruları boş bırakma davranışlarının incelenmesi
Anadolu Üniversitesi; 0000-0002-9826-1297; Karadağ, Nejdet (Anadolu Üniversitesi, 2021)Çoktan seçmeli testler açık ve uzaktan öğrenmede öğrenenlerin değerlendirilmesinde yaygın olarak kullanılan objektif ölçme araçlarından biridir. Bunun en önemli nedeni, çoktan seçmeli testlerin uygulama ve değerlendirme ... -
Açıköğretim sisteminde eğitim amaçlı radyo programlarının geliştirilmesi
Demir, Fatma Nur (Anadolu Üniversitesi, 2019)Dünyadaki başarılı örneklerinin ve köklü uygulamaların aksine Türkiye’de uzaktan öğretim alanında sıklıkla tercih edilmeyen radyo yayıncılığı bu makalenin çıkış noktasını oluşturmaktadır. Bu bağlamda araştırmanın temel ... -
Açıköğretim Sistemi’nde çevrimiçi sınav uygulamasının sınav hazırlama sürecine etkisi
Anadolu Üniversitesi; 0000-0002-9826-1297; Karadağ, Nejdet (Anadolu Üniversitesi, 2021)Covid-19 pandemisi başta sağlık olmak üzere yaşamın bütün alanlarını etkilemiş, eğitim alanında bazı zorunlu uygulamaları beraberinde getirmiştir. Eğitim kurumları öğretim ve ölçme değerlendirme etkinliklerini yeni duruma ... -
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi soru yazarlarının ölçme ve değerlendirme seminerlerine ilişkin görüşleri
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0001-5069-0132; 0000-0002-2456-6338; Karadağ, Nejdet; Akyıldız, Murat; Kumtepe, Alper Tolga; Akgün, Hüseyin Reha (Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu çalışmada, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sisteminde sınav sorularının hazırlanmasında görev alan soru yazarlarının kendilerine yönelik olarak gerçekleştirilen ölçme ve değerlendirme seminerlerine ilişkin görüşleri ... -
Farklı soru türlerinin güçlük ve ayırt edicilik düzeylerinin incelenmesi
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0001-5069-0132; Akyıldız, Murat; Karadağ, Nejdet (Anadolu Üniversitesi, 2018)Açık ve uzaktan öğrenme sistemlerinde çoktan seçmeli soruların çeşitli türleri sınavlarda kullanılmaktadır. Bunlar geleneksel çoktan seçmeli, öncüllü, boşluk doldurma türü ve eşleştirme türü sorulardır. Bu soruların ... -
TeSLA Projesi: öğrenme ortamları için uyarlanabilen ve güvenilir bir e-değerlendirme sistemi
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0003-2639-4987; Koçdar, Serpil; Eby, Gülsün; Karadağ, Nejdet; Okur, Muhammet Recep (Anadolu Üniversitesi, 2016)Teknolojinin sunduğu olanaklar sayesinde öğrenen başarısının çevrimiçi ortamlarda değerlendirilmesi giderek yaygınlaşmaktadır. Son yıllarda başta açık üniversiteler olmak üzere birçok üniversitenin e-değerlendirme araçlarını ... -
Uzaktan öğrenenlerin akran değerlendirmesine yönelik görüşleri
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; Koçdar, Serpil; Karadağ, Nejdet (Anadolu Üniversitesi, 2016)Akran değerlendirmesi, öğrenen başarısının değerlendirilmesinde kullanılan yöntemlerden biri olup, öğrenenlerin belli ölçütler çerçevesinde birbirlerini değerlendirme süreci olarak tanımlanabilir. Akran değerlendirmesi ...