dc.contributor.author | Özen, Emin | |
dc.contributor.author | Baran, Hakan | |
dc.date.accessioned | 2019-11-12T11:10:51Z | |
dc.date.available | 2019-11-12T11:10:51Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.identifier.citation | Özen, E. ve Baran, H. (2019). Uzaktan eğitimde yönelimler: 2016-2018 yılların arasında proquest veri tabanında yayınlanan tezlerin içerik analizi. AUAd, 5(3), 28-40. | en_US |
dc.identifier.issn | 1303-0876 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/22997 | |
dc.description.abstract | Tüm dünyada uzaktan eğitim yüksek lisans ve doktora tezlerine konu olmaktadır. Bu araştırmanın amacı 2016-2018 yılları arasında yazılmış proquest veri tabanındaki tezlerin yönelimlerini yıllara, kullanılan araştırma desenlerine ve anahtar kelimelere
göre içerik analizi yöntemini kullanarak analiz etmektir. Veri tabanında ilgili yıllardaki 4335 adet tez yayınlanma yılı, yöntemleri ve seçilen anahtar kelimelere göre incelenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre yazılan sayılarında yıllara göre azalma olduğu görülmüştür. Tezlerde araştırma yöntemi olarak en çok nitel yaklaşım tercih edilmiş. Ayrıca tezlerde en çok tanımlayan anahtar
kelimenin ‘’Distance Education’’ olduğu görülmüştür. İlaveten açık ve uzaktan öğrenme alanında yapılan çalışmaların web ve gelişen teknolojiyle iç içe olduğu görülmüştür. Alanda daha fazla tez oluşması için yüksek lisans ve doktora bölümlerinin yaygınlaştırılması önerilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | Distance education in all over the world is subject to masters and doctorate theses. The aim of this study is to analyze the orientations of the theses in the proquest database between the years 2016-2018 by using the content analysis method according to the years, research patterns and keywords. In the database, 4335 years of publication in the relevant years were examined according to the methods and the selected keywords. According to the results of the study, it was seen that there was a decrease in the number of articles compared to the years. The most qualitative approach was chosen as a research method in theses.
Moreover, the most defining keyword in the theses was in Distance Education. As a result of this research, it is understood that the studies carried out in the field of open and distance learning should be more qualified and scientific. It is proposed to disseminate the master's and doctoral departments in order to have more thesis in the field. | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Uzaktan Eğitim | en_US |
dc.subject | İçerik Analizi | en_US |
dc.subject | Yöntemsel Eğilimle | en_US |
dc.title | Uzaktan eğitimde yönelimler: 2016-2018 yılların arasında Proquest veri tabanında yayınlanan tezlerin içerik analizi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 5 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 28 | en_US |
dc.identifier.endpage | 40 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |