Açık ve uzaktan öğrenmede destek hizmetleri: Yerelden küresele bir model önerisi
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2019Yazar
Genç Kumtepe, EvrimToprak, Elif
Öztürk, Aylin
Tuna Büyükköse, Gamze
Kılınç, Hakan
Aydın Menderis, İrem
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Genç Kumtepe, E., Toprak, E., Öztürk, A., Tuna Büyükköse, G., Kılınç, H. ve Aydın Menderis, İ. (2019). AUAd, 5(3), 41-80.Özet
Uzaktan eğitim kurumlarının sağladıkları hizmetleri tanıtmaları, potansiyel öğrenci adayları ve kuruma kayıtlı öğrencileri ile iletişim kurmaları web sayfaları aracılığıyla mümkün olmaktadır. Uzaktan eğitimde mekan ve zaman bağlamında algılanan uzaklığı ortadan kaldırmak, etkileşim ortamlarının ve araçlarının işe koşulmasıyla sağlanmaktadır. Web sayfalarının kurduğu
etkileşimde kullanılan araçlardan biri de destek hizmetleri ve malzemeleridir. Bu çalışmanın amacı, dünyada açık ve uzaktan öğrenme alanında faaliyet gösteren yükseköğretim kurumlarının destek hizmetlerini web tabanlı içerik analizi yöntemiyle incelemektir. İngilizce dil seçeneği sunma ve kurumun web sayfasında destek hizmetleri materyallerinin bulunma durumları
dikkate alınarak, toplam 60 kurum araştırmaya dahil edilmiştir. Her web sayfası için betimleyici ve ilişkisel analizler tamamlandığında, oluşturulan kodları ve temaları kapsayan bir destek hizmetleri modeli geliştirilmiştir. Distance education institutions utilize their official web pages to reach prospective students and to communicate with their existing students. Furthermore, the perceived distance between the student and the institution is overcome by interactive tools and web pages are known to be one of them. Web pages are powerful means to provide students with support services. The
current study aims to examine the support services delivered by open and distance education institutions throughout the world using content analysis technique on their official web pages. A total of 60 institutions met the inclusion criteria which are language option (English) and availability of support materials in the institutional websites. Once each web page is included in
descriptive and relational analysis, a model of support services has been developed by examining the generated codes and themes
Kaynak
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiCilt
5Sayı
3Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/22999Koleksiyonlar
- Cilt :5 Sayı (3) [9]
- Makale Koleksiyonu [195]