Erişim şekli için "info:eu-repo/semantics/openAccess" Doktora listeleme
Toplam kayıt 79, listelenen: 21-40
-
Grafik iletişiminde sosyo-ekonomik değişkenlerle güdü kaynakları arasındaki ilişki
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Araştırmada; grafik iletişimin etkili gücünden "İletişim Etkileşim" yoluyla yararlanılması düşünülmüştür. Toplumda Enerji Tasarrufu bilincini yaratmada esas alınacak sloganların seçimi, bireyin güdü kaynaklarını test etmekle ... -
Gündem belirleme modeli ve enflasyon, trafik ve sosyal güvenlik konularındaki gerçeklerle medya ve kamu gündemlerinin karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 1997)Gündem belirleme, kitle iletişim araçlarının okuyucuların ne hakkında düşüneceklerini, neyi önemli olarak algılayacaklarını zamanla etkilemesidir. Gündem belirleme yaklaşımına göre, kitle iletişim araçlarının seçtiği ve ... -
Hentbol antrenörlerinin iletişim becerilerinin değerlendirilmesi (hentbol süper lig örneği)
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu çalışmanın amacı, hentbol antrenörlerinin iletişim becerilerinin değerlendirilmesidir. Bu amaç doğrultusunda, Türkiye Hentbol Süper Ligi, 2008-2009 sezonunda yer alan bayan ve erkek takımlarının antrenörleri, yöneticileri ... -
Instagram kullanıcılarının gösterişçi tüketim eğilimleri : Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi öğrencileri üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu araştırmada, Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi’nde kayıtlı öğrencilerin bir sosyal medya platformu olarak Instagram’da gösterişçi tüketim eğilimleri; sosyal kabul ihtiyacı, hedonik tüketim ve marka bilinci ... -
Internet ortamında bireylerarası iletişim : Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi bilgi yönetimi programı öğrencileri üzerine bir çalışma
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu araştırmanın genel amacı, baştan sona çevrimiçi ortamda yürütülen Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Bilgi Yönetimi Önlisans Programı'nda (BYÖP) öğrencilerin iletişim davranışlarını incelemektir. Araştırmada, ... -
İletişim açısından grafiğin anlamlama boyutu
(Anadolu Üniversitesi, 1990)Çalışma beş ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm iletişimin evrensel boyutu içinde grafiğin önemi, araştırmanın temel konusu olan sorunları ve araştırmanın amacına yer vermektedir. Burada, özellikle görsel iletişimin ... -
İletişim düşüncesinin gelişimi ve eğitim-öğretim boyutlarıyla bir model denemesi
(Anadolu Üniversitesi, 1986)Üç ana bölüm'den oluşan bu çalışmanın birinci bölümündei iletişim kavramının tarihi gelişimi kısasa özetlendrkten sonra bellibaşlı iletişim kavram ve modelleri (Shannon Weaver, Berio, Schramm, Gerbner, Riley-Riley vb.), ... -
İletişim sanatları içinde görsel anlatım ve görüntü yaratma gücü olarak 'kameranın' gücü-işlevleri bağlamında iletişim ortamı
(Anadolu Üniversitesi, 1990)Bu çalışma, sinema ile birlikte insanoğlunun bilinen sanat tarihi içinde geçirdiği evreleri, sanatın yalnızca sanat yapmak amacından farklı olarak toplumsal tarihi ile ilişkilendirmekte; sinemayı da sanatın bu toplumsal ... -
İletişim sanatı olarak müziğin öğretim ve eğitim ortamlarındaki kurumsal yapısı ile yaygın eğitimde bir model önerisi
(Anadolu Üniversitesi, 1985)İletişim sanatı ve aracı olarak müzik, insanın varoluşundan bu yana özellikle günümüzde kitle iletişim araçlarının yoğun kullanımıyla sürekli karşı karşıya kalınan bir olgu olmuştur. Kendine özgü dil ve yapısıyla insanın ... -
İletişim sistemi olarak örgüt kültürü ve metaforlarla analizi : (Talya Otelinde bir uygulama)
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Araştırma, örgütsel yaşamda metaforların önemli bir yeri olmasına rağmen, Türkiye'de otel örgütlerinin metaforlarla hiç araştırılmamış olması ve metaforlarının örgüt deneyimini paylaşmanın önemli bir göstergesi olması, ... -
Kargo firmalarına ilişkin algılanan hizmet kalitesi ve itibarın ölçümlenmesi
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu araştırmanın temel amacı, kargo firmalarına ilişkin algılanan hizmet kalitesi ve kurumsal itibar ilişkisini belirlemeye yöneliktir. Genel tarama deseninde yürütülen araştırmanın verileri çevrimiçi anket yoluyla toplanmıştır. ... -
Kitle iletişim kuramlarında etki sorunsalı ve bir izleyici araştırması
(Anadolu Üniversitesi, 1999)"Kitle iletişim kuramlarında etki sorunsalı ve bir izleyici araştırması" başlıklı bu çalışmada medyada etki sorunsalı ele alınırken izleyici-metin etkileşimi değerlendirilmektedir. Birinci bölümde etki sorunsalına liberal ... -
Kurumsal kimlik ve anlambilim çerçevesinde Vakko örneği
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Günümüzde modern kurum ve kuruluşlar kurumsal kimlik kavramına önem vermişlerdir. Çünkü kurumsal kimlik, bir kuruluşun kim olduğunun, ne yaptığının ve bunu nasıl yaptığının görsel ve davranışsal sunumudur. Bu çalışmada ... -
Kültür endüstrisi bağlamında yıldızlaştırılan televizyon anahaber sunucularının haberin izlenmesine etkileri
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Kitle iletişim araçlarında gerek görsel gerekse sözel bağlamda yerini alan magazin, ciddi olarak nitelendirilebilecek söylemleri de biçimlendirmektedir. Televizyon kanallarının kimliği olarak adlandırılabilecek anahaber ... -
Küreselleşme karşıtı hareketlerin sanal iletişim ortamlarını kullanımı
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu çalışma küreselleşme karşıtı hareketlerin sanal iletişim ortamlarını kullanım biçimlerinin tanımlanmasını amaçlamaktadır. Eleştirel perspektifin medyanın toplumun her kesiminden olanlara içeriğinde yer vermekte gücünü ... -
Küreselleşmenin ortaya çıkardığı olayların Türkiye'deki televizyon haberlerine yansımaları
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Küreselleşme, tüm dünyayı yakından ilgilendiren bir olgu halini almıştır. Dünya küreselleşmeden etkilenirken, Türkiye’de de bu etkinin yansımaları hissedilmektedir. Neredeyse tüm kitle iletisim araçlarında olgunun çesitli ... -
Medyada yapısal dönüşümler : dönüşümün bir göstergesi olarak Aşk-ı Memnu romanının TRT ile özel/ticari televizyonlarda değişen sunum ve içerikleri
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu çalışmada, Türkiye'de Neo-liberal politikaların hayata geçirilmeside yükselen tüketim kültürü, yayıncılık sektöründeki değişmeler ile tüketim kültürü ve yayıncılık sektörü etkileşimini ele alınmaktadır. Neo-liberal ... -
Mekanik sanattan elektronik sanata geçiş ve video sanatı
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Sanat kavramı, her dönemde değişimler sergileyebilen dinamik bir toplumsal etkinliği ifade etmektedir. Bu nedenle sanat tarihi birçok farklı akım ve sanat dallarını içinde barındırmaktadır. Mekanik sanat çağından elektronik ... -
Müşteri şikayetlerinin, müşteri teşekkürüne dönüştürülmesi sürecinde iletişimin yönetimine ilişkin model önerisi
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Müşterilerin şikâyet ve memnuniyetlerini iletebilecekleri kanalların çoğaldığı, memnuniyetin ve memnuniyetsizliklerin hızlıca yayılabildiği günümüzde, şikayetlerin müşteri teşekkürüne dönüştürülmesi firmaların müşterilerini ... -
Müşteri şikayetlerinin, müşteri teşekkürüne dönüştürülmesi sürecinde iletişimin yönetimine ilişkin model önerisi
(Anadolu Üniversitesi- Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Müşterilerin şikâyet ve memnuniyetlerini iletebilecekleri kanalların çoğaldığı, memnuniyetin ve memnuniyetsizliklerin hızlıca yayılabildiği günümüzde, şikayetlerin müşteri teşekkürüne dönüştürülmesi firmaların müşterilerini ...