Başlık için Doktora listeleme
Toplam kayıt 79, listelenen: 6-25
-
Bilgisayar destekli öğretimde güdülenme kaynağı ve yetkinlik düzeyinin öğrenci başarı ve tutumları üzerindeki etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Bu çalışmanın amacı, ARCS modeline dayalı olarak tasarımlanan bilgisayar destekli öğretimde güdülenme kaynağı ve yetkinlik düzeyinin öğrencilerin akademik başanları, güven düzeyleri, tutumları, zaman kullanımları, öğrenmenin ... -
Bir iletişim aracı olarak müzik ve müzikle tedavi yöntemleri
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Müzik, insan yaşamının her döneminde önemli olmuş, eğitim, bilim ve kültür çalışmaları içinde yer almıştır. İnsanlar, müziğin sakinleştirici ve rahatlatıcı bir özelliğinin olduğuna inanmışlardır. Müzik, kendine özgü dili ... -
Bir iletişim kurumu olarak yerel basının kamuoyu oluşumu sürecindeki işlevi ve yerel basın-kamuoyu ilişkileri : Eskişehir basını örneğinde bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1997)Bu çalışma, Türkiye'deki yerel basına açılım sağlayabilmek amacıyla Eskişehir örneğinde ; yerel gazetelerin, kent ve kamuoyu oluşması sürecinde ne düzeyde, nasıl bir işleve sahip olduklarını saptamaya yönelik yapılmıştır. ... -
Bütünleşik pazarlama iletişimi yaklaşımı : modeller, eleştirileri ve Türkiye özelinde betimleyici bir araştırma çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Bütünleşik pazarlama iletişimi reklam ve halkla ilişkiler alanlarında oldukça yeni bir paradigma olarak karşımıza çıkmaktadır. Öyle ki, kimi akademisyenler kavramın giderek geleneksel reklamcığın ve kısmen de halkla ... -
Çevre iletişimi : çevre haberlerinin yapısal analizi ve okuyucu farkındalığı
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Çevre iletişimi tüm iletişim türlerini içeren, çevresel konu ve problemler hakkındaki sosyal tartışmaların kesişme noktası olarak tanımlanmaktadır. Çevre iletişimi, söylem çalışmaları, toplumsal katılım, savunuculuk, ... -
Çevrimiçi öğrenenlerin öğrenme biçimi, öğrenme stratejileri ve eşzamansız tartışmalara katılımları arasındaki ilişki
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu çalışmanın genel amacı, çevrimiçi öğrenme çevrelerinde öğrenme biçimi,öğrenme stratejileri ve öğrencilerin eşzamansız tartışmalara katılımları arasındaki ilişkileri belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda öğrencilerin ... -
Çevrimiçi öğrenme topluluklarında iletişimci biçimlerinin belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu çalışma, bireylerin yüzyüze ve çevrimiçi öğrenme topluluklarındaki iletişimci biçimlerinin belirlenmesi ve her iki ortamdaki iletişimci biçimleri arasındaki ilişkilerin ortaya çıkarılması amacıyla gerçekleştirilmiştir. ... -
Dijital uzamda yaşamak : Twitter'da gündelik hayat
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Basit ama basit olduğu kadar da açıklanması güç olan gündelik hayat, makinaların ve elektriğin ortaya çıkışıyla birlikte modernizmle de bağlantılı olarak farklılaşmış, zaman ve uzam nitelikleri ve bölümlenmeleri değişikliğe ... -
Duygusal çekicilikli reklamların iletişim etkileri
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Reklam uygulamalarına bakıldığında diğer çekiciliklere oranla duygusal çekiciliğn daha fazla kullanıldığı görülmektedir. Reklam çekicilikleri akıldan çok duyguya yönelmektedir. Duygunun reklamda ilgi çekici bir araştırma ... -
Eğitim iletişiminin alan kimliğini oluşturmaya yönelik betimsel bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Eğitim iletişiminin bilimsel bir çalışma alanı olarak 1960'larda kabul edilmesinden bugüne kadar yaklaşık 40 yıl geçmesine karşın, bu alanın kavramsal sınırları ve tanımı konusunda henüz bir uzlaşmanın sağlanamadığı ... -
Eğitim örgütü yöneticilerinin örgütsel stres kaynakları ve stresle başa çıkma tarzlarının benlik saygısı düzeyleriyle olan ilişkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu araştırmanın amacı, eğitim örgütü yöneticilerinin örgütsel stres kaynakları, stresle başa çıkma tarzları ve benlik saygısı düzeylerinin birbirleriyle olan ilişkisini belirlemektir. Bu çalışma Eskişehir il merkezinde ... -
Engellilerde sosyalleşme ve iletişim bağlamında ibadet alanlarının ulaşılabilirliği : Hacı Hasan Camii modeli örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Bu araştırmanın genel amacı Türkiye’de genel nüfusun %12’sini oluşturan yaşlı ve engellilerin ibadet alanlarına ulaşmada, dini hayata katılmalarında, sosyalleşmelerinde, günlük yaşamda iletişim kurabilmelerinde ve hayatın ... -
Facebook sosyal ağ sitesinde akademisyenlerin kendilik sunumu
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Bu araştırmanın temel amacı akademisyenlerin Facebook ortamında kendilerini sunma davranışlarını incelemektir. Bu amaç doğrultusunda Facebook?ta akademisyenlerin nasıl bir iletişim gerçekleştirdiğini; bununla birlikte bu ... -
Film biçeminde mizansen çözümlemeleri : göstergebilimsel bir çözümleme
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Her bir sanat biçimi ve ve her bir araç, izleyiciye kendi dünyalarının özel olduğunu hissetmelerine izin veren bir oyunun temel kurallarına sahiptir. Sinema için, oyunun kuralları üç seviyededir: hikaye seviyesi; hikayenin ... -
Gençlik kültürünün yeniden üretilmesi sürecinde popüler gençlik ve müzik dergilerinin dönemsel perspektiften incelenmesi : Hey ve Blue Jean dergileri örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2013)İnsanoğlunun tarih sahnesinde göründüğünden beri gereksinimlerini karşılayan teknolojinin üretim araç ve biçimlerinin gelişmesi ve değişmesi ile birlikte toplumsal yasamı oluşturan kültürel öğeler de değişmeye başlamıştır. ... -
Grafik iletişiminde sosyo-ekonomik değişkenlerle güdü kaynakları arasındaki ilişki
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Araştırmada; grafik iletişimin etkili gücünden "İletişim Etkileşim" yoluyla yararlanılması düşünülmüştür. Toplumda Enerji Tasarrufu bilincini yaratmada esas alınacak sloganların seçimi, bireyin güdü kaynaklarını test etmekle ... -
Gündem belirleme modeli ve enflasyon, trafik ve sosyal güvenlik konularındaki gerçeklerle medya ve kamu gündemlerinin karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 1997)Gündem belirleme, kitle iletişim araçlarının okuyucuların ne hakkında düşüneceklerini, neyi önemli olarak algılayacaklarını zamanla etkilemesidir. Gündem belirleme yaklaşımına göre, kitle iletişim araçlarının seçtiği ve ... -
Hentbol antrenörlerinin iletişim becerilerinin değerlendirilmesi (hentbol süper lig örneği)
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu çalışmanın amacı, hentbol antrenörlerinin iletişim becerilerinin değerlendirilmesidir. Bu amaç doğrultusunda, Türkiye Hentbol Süper Ligi, 2008-2009 sezonunda yer alan bayan ve erkek takımlarının antrenörleri, yöneticileri ... -
Instagram kullanıcılarının gösterişçi tüketim eğilimleri : Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi öğrencileri üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu araştırmada, Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi’nde kayıtlı öğrencilerin bir sosyal medya platformu olarak Instagram’da gösterişçi tüketim eğilimleri; sosyal kabul ihtiyacı, hedonik tüketim ve marka bilinci ... -
Internet ortamında bireylerarası iletişim : Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi bilgi yönetimi programı öğrencileri üzerine bir çalışma
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu araştırmanın genel amacı, baştan sona çevrimiçi ortamda yürütülen Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Bilgi Yönetimi Önlisans Programı'nda (BYÖP) öğrencilerin iletişim davranışlarını incelemektir. Araştırmada, ...