Başlık için Doktora listeleme
Toplam kayıt 79, listelenen: 61-79
-
Teknolojiyle zenginleştirilmiş kültür odaklı yabancı dil öğrenimi
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Araştırma temel olarak, Türkiye'de yabancı dil olarak İngilizce öğreniminde teknolojinin ve hedef dilin kültürünün öğrencilerin iletişim becerilerine ve dil öğrenmeye ilişkin tutumlarına olan etkilerine odaklanmaktadır. ... -
Televizyon reklamlarında yaratıcı strateji
(Anadolu Üniversitesi, 1987)"Televizyon Reklamlarında Yaratıcı Strateji" adlı doktora tezi, bir etkileyici iletişim biçimi olarak reklamın yaratılma sürecini incelemektedir. Tezde reklam mesajının belirlenmesine ilişkin "Yaratıcı Strateji" modeli ... -
Televizyon yayıncılığının iletişim ortamı, düzen ve politikaları ile Türkiye'deki uygulamanın gelişim boyutları
(Anadolu Üniversitesi, 1995)İnsanlık tarihi kadar eski bir olgu olan iletişim, günümüz koşullarında, yaşamı belirleyici ve yön verici bir güç konumuna ulaşmıştır. Geniş ölçekli toplumlarda kitle iletişimi, özellikle de televizyon, toplumu birarada ... -
Televizyonda müstehcenlik : izleyicinin kabul sınırları
(Anadolu Üniversitesi, 1998)"TELEVİZYONDA MÜSTEHCENLİK Ê İzleyicinin Kabul SınırlarıÊ" konulu doktora tezi, ticari televizyonlarda yayınlanan film ve programlardaki müstehcenlik unsurlarının toplumda olumsuz etkilere yol açtığı yolunda, son zamanlarda ... -
Toplumsal eleştirinin mizahtaki temsili : Uykusuz mizah dergisi örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Mizah, kendi toplumunda varlık bulan ve toplumunu yansıtan bir olgudur. Yaratıldığı sosyal çevrenin kültürünü, tarihini içinde barındırır ve eleştirel bir yanı bulunur. Mizahla birlikte anılan olgulardan biri de gülmedir. ... -
Toplumu yansıtan bir öğe olarak yıldız olgusu : Türkiye gerçeği ve iki örnek
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Yıldız, toplumsal bir olgudur. Toplumun yaşadığı değişim, toplumun çelişkileri ve beklentileri dönemin yıldızları ile bütünleşir. Modernleşme süreciyle birlikte Türk toplumunda da değişim yaşanmaya başlamış ve bu değişimin ... -
Trafik güvenliğinde algılanan yakalanma riskini yükseltici iletişim kampanyaları
(Anadolu Üniversitesi, 1992)Bu çalışmada trafik güvenliğinde algılanan yakalanma riskini yükseltici iletişim kampanyaları ve bunların etkileri incelenmiştir. İlk önce konuyla ilgili terimler açıklanmış, sürücü davranışlarını açıklayan teorilere yer ... -
Türkiye'de kırıcı (hacker) kültürü
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Bilgisayar korsanı, sanal alemin askerleri, dijital hırsızlar, elektronik sınırların öncüleri vb. adlar ve yakıştırmalarla medyada boy gösteren kişiler genel olarak kırıcı (hacker) kültürü içinde yer almaktadırlar. Tanımlama ... -
Türkiye'de seçkinlerin dönüşümü : 1960-1980 ve 1980-2000 arası dönemde Türk romanında küçük burjuva aydını (Tutunamayanlar, Bir düğün gecesi, Kara kitap ve Yüz : 1981 romanları çerçevesinde)
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu araştırmanın temel amacı, Türkiye’nin modernleşme sürecinde kendine has özellikler taşıyan, 1960-1980 ve 1980-2000 arası dönemde, küçük burjuva aydınındaki kültürel değişimi karşılaştırmalı olarak anlamaktır. Bu amaç ... -
Türkiye'deki Post-Sovyet göçmenlerin kültürel uyum sürecinde medya kullanımının yansımaları
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Araştırmada Türkiye'deki Post-Sovyet göçmenlerin geleneksel ve yeni medya kullanım eğilimlerinin kültürel uyum sürecine etkisi incelenmektedir. Araştırmada karma paradigmaya dayalı "Eş zamanlı/Paralel Yakınsayan" model ... -
Türkiye'den Amerika Birleşik Devletleri'ne göç eden birinci kuşak göçmenlerin yararlandığı kitle iletişim ortamlarının ulusaşırı kimlik dönüşümüne etkileri
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu tezde çağdaş uluslararası göç süreçleri ve ulusaşırı toplumsal alanda dolayımlı iletişim pratikleri arasındaki ilişki, Amerika Birleşik Devletleri'nde yaşayan Türkiye kökenli birinci kuşak göçmenler örneğinde incelenmektedir. ... -
Ulus markalamada bir kültürel iletişim ortamı olarak moda : kavramsal bir model önerisi
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmada, ulus markalamada modanın bir kültürel iletişim aracı olarak kullanılabileceği savlanmaktadır. Bu amaçla, durum tespiti ve strateji geliştirimine yönelik üç aşamalı, döngüsel bir kavramsal model oluşturulmuştur. ... -
Uluslararası bir grup tarafından satın alınan bir üretim şirketinde yaşanan kültür değişimi sürecinde yöneticilerin iletişimci biçimlerindeki değişmenin çalışanların iletişim doyumuna olan etkisinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Çağımızda kurumlar, rekabette, müşteriye fiyat ve kalite konularında avantajlı koşullar sunmaya çalışmaktadırlar. Bu durum üreticilere var olan durumu ve sistemi değiştirme lüzumunu hissettirmektedir. Ülkemizde işçilik ... -
Uzaktan öğretimde öğrenci karakteristikleri ile akademik başarı ilişkisi ve Anadolu Üniversitesi'nin Eskişehir'deki akademik danışmanlık derslerine katılan öğrenciler üzerinde bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Bu araştımada, uzaktan öğretim öğrencilerine ilişkin karakteristikler (demografik, kendi kendine yeterlik beklentisi, kendi kendini düzenleme becerisi, başarı amaçları) ile öğrencilerin akademik başarıları arasındaki ilişki ... -
Yaşar Üniversitesi kurumsal imajının, üniversitenin farklı paydaş grupları tarafından algılanışı
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Bir örgütü hatırlatan tutum, davranış ve inançların tümü olarak tanımlanan kurumsal imaj kavramı, endüstri devrimi ve beraberinde iletişim ve bilgi teknolojilerinin gelişmesi ile ortaya çıkan rekabet ortamı sonucu önem ... -
Yazılı ve görüntülü sembol sistemleriyle yapılan öğretimin örgün ve uzaktan eğitim öğrencilerinin başarısına etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Bu çalışmanın amacı, farklı sembol sistemlerinin, uzaktan ve örgün eğitim öğrencilerinin başarı, kişisel güven, tutum, materyali tamamlamak için harcadıkları süre ve öğrenme kalıcılığı üzerindeki etkilerini araştırmaktır. ... -
Yerel basında yönetim ve örgüt yapısı : (uygulamada karşılaşılan sorunlar ve bir model önerisi)
(Anadolu Üniversitesi, 1996)Gazetelerin ulaştıkları okuyucu grupları, nitelikleri yönünden farklı olabilmektedir. Bazı gazeteler belirli dar bir yörede veya bölgede yayın ve dağıtım yaparken, bazı gazetelerin daha geniş yerleşim yerlerine ulaşmayı ... -
Yöneticilerde duygusal zeka düzeyinin astların iş yapış becerilerine ve çalışan bağlılığına etkisi
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Örgütlerin kullandığı yönetim yaklaşımları sanayi devrimi ve takip eden yüzyıllar içerisinde değişen ihtiyaçlar ile gelişmekte ve evrilmektedir. Çağımızda ise şirketler sadece IQ bazlı klasik yönetim anlayışından farklı ... -
Yöneticilerin kullandığı etki taktikleri ve kurum kültürü : bir uygulama ve yönetimsel etkileme için model önerisi
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu araştırmanın genel amacı yukarıdan aşağı doğru iletişimde, kurum kültürü ile yöneticilerin kullandığı etki taktikleri arasındaki ilişkiyi bulmak ve etki taktiklerinin kullanım sıklığını belirlemektedir. Bu amaç ...