dc.date.accessioned | 2020-01-06T12:11:51Z | |
dc.date.available | 2020-01-06T12:11:51Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.identifier.citation | Genç, H. (2019). Uzaktan eğitimde kurumsal modeller ve öğrenen destek hizmetleri uygulamaları. AUAd, 5(2), 29-48. | en_US |
dc.identifier.issn | 2149-2360 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/23072 | |
dc.description.abstract | Yükseköğretimde yaşanan paradigma değişiminin meydana getirdiği rekabetçi ortamda yükseköğretim kurumları da işletme
modeline doğru bir geçiş yaşamaktadır. Bu gelişmeler kurumların rekabetçi üstünlük kurmaları gerekliliğini de ortaya
koymaktadır. Değerler zinciri modeline göre bir kurumun rekabetçi üstünlük sağlayabilmesi ve bunu sürdürebilmesi için
değerler oluşturması gerekmektedir. Değerler oluşturulabilmesi ve analiz edilebilmesi için kurumun faaliyetlerinin belirli
bileşenlere ayrıştırılması gerekmektedir. Bu bileşenlerinden biri de destek hizmetleridir. Bu çalışmada uzaktan eğitimde
kurumsal modeller, yükseköğretimde paradigma değişimi ve değerler zinciri açıklanmaktadır. Ayrıca değerler zinciri
modelinde ayrıştırılmış bir bileşen olan destek hizmetleri, uzaktan eğitim kurumları ve uygulamaları bağlamında ele
alınmaktadır | en_US |
dc.description.abstract | In competitive environment created by the paradigm shift in higher edation, higher education organizations shifts through the
enterprise model. All these developments reveal that organizations need to create competitive advantage. According to value
chain model, an organization requires to create values to create and sustain competitive advantage. In order to be created value
and performed value chain analysis, activities of an organization must be segregated into discrete components. One of these
components is support services. In this study organizational models in distance education, paradigm shift in higher education
and value chain model are defined. Besides, the support services, one of the unbundled components in value chain model, are
addressed within the context of distance education institutions and practices. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Öğrenen Destek Hizmetleri | en_US |
dc.subject | Değerler Zinciri Modeli | en_US |
dc.subject | Yükseköğretimde Paradigma Değişimi | en_US |
dc.subject | Uzaktan Eğitimde Kurumsal Modeller | en_US |
dc.subject | Organizational Models in Distance Education | en_US |
dc.subject | Learner Support Services | en_US |
dc.subject | Value Chain Model | en_US |
dc.subject | Paradigm Shift in Higher Education | en_US |
dc.title | Uzaktan eğitimde kurumsal modeller ve öğrenen destek hizmetleri uygulamaları | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0003-1834-0110 | en_US |
dc.identifier.volume | 5 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 29 | en_US |
dc.identifier.endpage | 48 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Genç, Hakan | |