dc.date.accessioned | 2020-01-07T07:25:11Z | |
dc.date.available | 2020-01-07T07:25:11Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.identifier.citation | Saykılı, A. (2019). 21. yüzyılda e-öğrenme: sorgulayıcı öğrenme toplulukları kuramına dayalı araştırma ve uygulama (e-learning in the 21st century a community of ınquiry framework for research and practice) [Kitap tanıtım e-Learning in the 21st century a community of ınquiry framework for research and practice by D. Randy Garrison(Ed.)]. AUAd, 5(1), 117-125.117 | en_US |
dc.identifier.issn | 2149-2360 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/23084 | |
dc.description.abstract | Yirmi birinci yüzyılda bağlantıcı dijital teknolojiler bireylerin düşünme, öğrenme ve davranış biçimlerini derinden etkilemektedir.
Eğitim alanında da derin değişim sancılarına yol açan bu teknolojiler sağladıkları sürdürülebilir bağlantı, etkileşim ve işbirliği
fırsatları nedeniyle e-öğrenmeye ilişkin kavramsal ve algısal yapıların değişmesine neden olmaktadır. Sorgulayıcı Öğrenme
Toplulukları Kuramı (Community of Inquiry) bağlantıcı dijital teknolojilerin etkisiyle tekno-pedagojik gelişmeler doğrultusunda
yeniden şekillenen e-öğrenme için tutarlı, kapsamlı ve araştırmaya dayalı kuramsal bir çerçeve sunmaktadır. Bu nedenle bu
makalede, D. Randy Garrison’ın kaleme aldığı 21. Yüzyılda E-öğrenme: Sorgulayıcı Öğrenme Toplulukları Kuramına Dayalı
Araştırma ve Uygulama (E-Learning in the 21st Century A Community of Inquiry Framework for Research and Practice) kitabı
değerlendirilecektir. | en_US |
dc.description.abstract | The digital connective technologies in the 21st century deeply impact the way individuals think, learn and behave. These
technologies which trigger change pressures in education have also caused reconsideration of theoretical and conceptual structures
associated with e-learning. Community of Inquiry framework offers a comprehensive and coherent theory for e-learning which
has been reshaped with the impact of techno-pedagogical advancements caused by digital connective technologies. Therefore,
this article reviews the book E-Learning in the 21st Century A Community of Inquiry Framework for Research and Practice
authored by D. Randy Garrison. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sorgulama Toplulukları | en_US |
dc.subject | Sorgulayıcı Öğrenme Toplulukları | en_US |
dc.subject | E-öğrenme | en_US |
dc.subject | Dijital Çağ | en_US |
dc.subject | Dijital Teknolojiler | en_US |
dc.subject | Açık ve Uzaktan Öğrenme | en_US |
dc.subject | Community of Inquiry | en_US |
dc.subject | E-learning | en_US |
dc.subject | Digital Age | en_US |
dc.subject | Digital Technologies | en_US |
dc.subject | Open and Distance Learning | en_US |
dc.title | 21. yüzyılda e-öğrenme: sorgulayıcı öğrenme toplulukları kuramına dayalı araştırma ve uygulama | en_US |
dc.title.alternative | E-learning in the 21st century a community of ınquiry framework for research and practice | en_US |
dc.type | review | en_US |
dc.relation.journal | Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Uzaktan Öğretim Anabilim Dalı | en_US |
dc.identifier.volume | 5 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 117 | en_US |
dc.identifier.endpage | 125 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Saykılı, Abdullah | |