Yazar "Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü" için Tez Koleksiyonu listeleme
-
Bireyle psikolojik danışma uygulaması süpervizyonunda Ayrıştırıcı Süpervizyon Modeli'ne dayalı grup süpervizyonu sürecinin yapılandırılması
Ceyhan, Esra; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Ülker Tümlü, Gamze (Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu çalışmanın amacı, yüksek lisans düzeyinde okutulan Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması (BPDU) dersi kapsamında yürütülen süpervizyon sürecini Ayrıştırıcı Süpervizyon Modeli’ne dayalı grup süpervizyonu süreci ile ... -
Çokkültürlü eğitime dayalı öğretim ilke ve yöntemleri dersinin çokkültürlü öğretmen yeterliklerine, evrensellik-farklılık yönelimine ve mesleğe yönelik tutuma etkisi
Güven, Meral; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Babayiğit, Betül (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, "Öğretim İlke ve Yöntemleri (ÖİY)" ders programını çokkültürlü eğitim yaklaşımına uygun olarak yeniden tasarlamak ve bu programın uygulama sürecinin öğretmen adaylarının çokkültürlü öğretmen ... -
Duygu düzenleme programının ön ergenlerin duygu düzenleme stratejileri üzerindeki etkisi
Türküm, Ayşe Sibel; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Ender Sarıçalı, Zübeyde (Anadolu Üniversitesi, 2020)Bu araştırmanın amacı ön ergenlere yönelik hazırlanan duygu düzenleme programının (DDP) ön ergenlerin duygu düzenleme stratejileri ve duygulanımları üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırmanın deseni deney, kontrol ve ... -
Eğitim örgütlerinde dijital liderlik ve örgütsel bilgelik ilişkisi
Ceylan, Müyesser; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Aydın, Kamuran (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışma eğitim örgütlerinin örgütsel bilgeliğe ulaşmasında dijital liderlik rolünün olup olmadığını belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada birden fazla değişken arasındaki etkileşim belirlenmeye çalışıldığı için araştırma ... -
Göçmen öğrencilerin eğitim gereksinimlerinin paydaş görüşler doğrultusunda belirlenmesi
Adıgüzel, Oktay Cem; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Akkaya, Dilruba (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Günümüzde insanın ilgi ve gereksinimleri, eğitimde bir odak noktası olarak görülmektedir. Bireylerin ilgi ve gereksinimlerinin ise farklılıkları bağlamında değiştiği düşünüldüğünde; bireylerin ortak yönleri kadar bireysel ... -
İhmal edilen eğitim programında tartışmalı konuların ilk ve ortaokul öğretim programları bağlamında incelenmesi
Adıgüzel, Oktay Cem; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Tatar, Şefika (Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu araştırmada eğitimin paydaşlarından olan öğretmen, öğretim elemanı ve eğitim sendikası temsilcilerinin görüşlerine dayalı olarak, Türkiye’deki tartışmalı konuların belirlenmesi ve ilk-ortaokul öğretim programlarının ... -
Kosova'da okul yöneticisi yetiştirilmesine yönelik yeterlik temelli bir model önerisi
Erkılıç, Turan Akman; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Brina, Nuri (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu çalışmada, Kosova’da okul yöneticisi yetiştirme sisteminin değerlendirilmesi yapılarak yeni bir model önerisi sunulması amaçlanmıştır. Araştırmada karma yöntem araştırma desenlerinden yakınsayan paralel desen kullanılmıştır. ... -
Okul müdürlerinin rol ve sorumluluklarıyla seçim ve yetiştirilmesi sürecinin değerlendirilmesi
Boyacı, Adnan; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Turhan, Mehmet (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın genel amacı eğitim yönetimi alanında çalışma yürüten öğretim üyelerinin, okul yöneticilerinin ve Milli Eğitim Bakanlığı yöneticilerinin okul yöneticilerinin seçilmesi ve yetiştirilmesine dair görüşlerinin ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin eğitim sürecinde yaşanılan sorunlar ve sorunların kaynakları konusundaki değerlendirmeleri
Erişti, Bahadır; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Avcı, Fatma (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırma ile okul öncesi öğretmenlerinin eğitim sürecinde yaşanılan sorunlar ve sorunların kaynakları konusundaki değerlendirmelerinin ortaya koyulması amaçlanmıştır. Araştırma temel nitel araştırma deseniyle ... -
Öğretim elemanlarının öğretimsel gelişimlerine yönelik bir model önerisi: Yabancı Diller Yüksekokulu örneği
Güven, Meral; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Sönmez Akalın, Tuğba (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Öğrenme-öğretme sürecinden alınan verimi ve etkililiği arttırmak için öğretimsel gelişim boyutu üzerinde durulması gereken gelişim alanlarından biridir. Bu doğrultuda, araştırmada Yabancı Diller Yüksekokulunda görev yapan ... -
Öğretmenlere yönelik mesleki öğrenme modeli geliştirilmesi ve modelin eğitimde oyunlaştırma konusunda uygulanması
Güven, Meral; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Alagöz Hamsaj, Yaprak (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin mesleki öğrenmelerinin etkili bir şekilde sürdürülmesine yönelik bir model önerisi geliştirmek ve uygulama sürecinin etkililiğini ortaya koymaktır. Çok aşamalı karma yöntemin benimsendiği ... -
Öğretmenlerin görüşlerine göre öğretmenlik mesleğinin imajı
Bayrak, Coşkun; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Doğan, Özcan (Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu araştırmanın temel amacı öğretmenlerin görüşlerine göre öğretmenlik mesleğinin imajını ortaya çıkarmaktır. Bu amaç doğrultusunda öğretmenlik mesleği imaj ölçeği (ÖMİÖ) geliştirilmiş ve bu ölçme aracı kullanılarak ... -
Öğretmenlerin lider-üye etkileşimi ile işle bütünleşme ilişkisinde çalışan sesliliğinin aracılık etkisinin incelenmesi
Şimşek, Yücel; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Gürler, Muhammed (Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Araştırmanın amacı, öğretmenlerin LÜE ile işle bütünleşme ilişkisinde çalışan sesliliğinin aracılık etkisinin belirlenmesi ile belirli demografik özelliklerin değişkenlere etkilerinin incelenmesidir. Araştırma örneklemini ... -
Türkiye'de yetişkin eğitimi politikaları ve kavramsal bir model öneris
Bayrak, Coşkun; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Dilbaz, Engin (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmada Türkiye'deki yetişkin eğitimi politikalarını incelemek ve kavramsal bir model önerisi ortaya koymak amaçlanmıştır. Çalışma; keşfedici sıralı desende bir karma yöntem araştırmasıdır. Araştırmanın nitel boyutunda ... -
Üniversite öğrencilerinde bağlanma ve sosyal bağlılık arasındaki ilişkide yetersizlik duygusu ve mükemmeliyetçiliğin aracı rolü
Duy, Baki; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Şahin, Ezgi Ekin (Anadolu Üniversitesi, 2020)Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinde kaygılı ve kaçınan bağlanma biçimleri ile sosyal bağlılık arasındaki ilişkilerde yetersizlik duygusu ve mükemmeliyetçiliğin aracı rolünün incelenmesidir. Araştırmanın ... -
Üniversite öğrencilerinde olumlu mizah kullanımı ve özgünlük ilişkisinde bilişsel esnekliğin ve psikolojik kırılganlığın aracılığı : karma desen araştırma
Türküm, Ayşe Sibel; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Sarıçalı, Mehmet (Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu araştırmanın genel amacı, üniversite öğrencilerinde olumlu mizah kullanımı ve özgünlük ilişkisinde bilişsel esneklik ve psikolojik kırılganlığın aracı rollerini incelemek ve öğrencilerin özgünlüğe ilişkin deneyimlerini ...