Başlık için Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 315, listelenen: 136-155
-
İlköğretim ve ortaöğretim örgütlerinde uygulanan beden eğitimi derslerinde karşılaşılan istenmeyen öğrenci davranışları ve bu davranışlarla başa çıkmada benimsenen yaklaşımlar : Afyonkarahisar örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Bu araştırmanın amacı ilköğretim ve ortaöğretim örgütlerinde uygulanan beden eğitimi derslerinde karşılaşılan istenmeyen öğrenci davranışları ve bu davranışlarla başa çıkmada benimsenen yaklaşımları beden eğitimi öğretmenlerinin ... -
İlköğretimde bilimsel tutum ve davranış kazandırmada fen bilgisi dersinin etkililiğine ilişkin öğretmen görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2005)İlköğretimde mihver derslerden biri olan Fen Bilgisinin temel amaçlarından biri, öğrencilerde bilimsel merakın uyandırılması, bilimsel tutum ve becerilerin geliştirilmesi ve bunların davranışa dönüştürülmesidir. Bilimsel ... -
İlköğretimde çocukların umutsuzluk düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Umutsuzluk, depresyon ve intihar olgularının birbirleriyle yakından ilişkili olmaları, umutsuzluk ile ilgili çalışmaları özellikle önemli ve gerekli kılmaktadır. Bu araştırmada, cinsiyet, anne ve baba tutumu, ailenin ... -
İlköğretimde dijital bölünme ve eğitsel sonuçları : Diyarbakır ili örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin BİT erişim olanakları ve kullanım durumunu, BİT kullanım amacını ve BİT okuryazarlık düzeyini farklı değişkenler açısından incelemektir. Araştırma, Diyarbakır ... -
İlköğretimde disiplinlerarası analoji tabanlı öğretimin öğrencilerin öğrenme düzeyleri üzerindeki etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu araştırma, disiplinlerarası analoji tabanlı öğretimin farklı düzeylerde akademik başarıya sahip ilköğretim öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersine ilişkin öğrenmelerinin niteliği üzerindeki etkisini belirlemeyi ... -
İlköğretimde hayat bilgisi dersinde aile katılımı çalışmaları
(Anadolu Üniversitesi, 2010)İlköğretim, toplumda yaşayan tüm bireylerin sahip olması gereken temel bilgi, beceri, davranış ve alışkanlıkların kazandırıldığı temel eğitim basamağıdır. İlköğretimde öğrenciye kazandırılması beklenen bu temel bilgi, ... -
İlköğretimde içerik türü tabanlı kural öğretiminin öğrenci erişisisine ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Eğitim kurumlarında gerçekleştirilen öğretim etkinliklerinin niteliğine etki eden çok sayıda etmenden söz edilebilir. Bu etmenlerin neler olduğunun ve söz konusu etmenler arasındaki ilişkilerin belirlenmesinin yanısıra, ... -
İlköğretimde okul-aile-iletişim etkinlikleri : öğretmen ve veli görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Eğitim, bireyin doğumuyla birlikte ailede başlayan ve yaşamı boyunca devam eden bir süreçtir. Bireyin içinde yaşadığı topluma uyum sağlayabilmesi için gerekli olan toplumsal ve ahlaki değerlerin aktarımı ailede başlar ve ... -
İlköğretimde psikolojik danışma ve rehberlik programlarının geliştirilmesi sürecinde karşılaşılan sorunlar
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Bu araştırmanın amacı; ilköğretim okullarında görev yapan okul yöneticileri ve psikolojik danışmanların görüşlerine göre, İlköğretimde psikolojik danışma ve rehberlik programlarının geliştirilmesinde karşılaşılan sorunların ... -
İlköğretimin eğitim ve öğretim ilkelerinin gerçekleşme düzeyi
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Bilginin yenilenip geliştiği ve hızla katlanarak çoğaldığı yirmibirinci yüzyılda, bireyleri toplumun gereksinimleri doğrultusunda eğitme sorumluluğunu üstlenen eğitim kurumlarının kimi eğitim ve öğretim ilkeleri bulunmakta ... -
İngilizce okutmanlarının öğretimsel yeterlik algıları ve bu yeterlikleri uygulamaya yansıtma durumları
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu araştırma İngilizce okutmanlarının öğretimsel yeterlik algılarını ve bu yeterlikleri uygulamaya yansıtma durumlarını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Nitel araştırma yaklaşımlarından durum çalışmasına göre ... -
İngilizce öğretmenlerinin derse başlamada etkin öğrenme stratejilerini uygulama durumları
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Etkin öğrenme stratejileri, İngilizce öğretiminde öğrencilerin kendilerine güvenmelerini, hata yapmaktan korkmamalarını, derse katılmaktan mutluluk duymalarını, çalışmalarını yönetmelerini, arkadaşları ve yöneticilerle ... -
İngilizce öğretmenlerinin strateji öğretimi ile ilgili inançları
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Yabancı dille eğitim veren ya da yoğun yabancı dil eğitimi uygulayan Anadolu liseleri ve özelokullar ile üniversiteler dışındaki okulları bitirenlerin, uzun yıllar İngilizce eğitimi almalarına karşın bu dili etkin biçimde ... -
İnsan kaynakları yönetim süreçleri çerçevesinde öğretmen değerlendirmesinde performans değerlendirme : özel bir ilköğretim okulundaki sınıf öğretmenlerinin görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Bu araştırmanın amacı, özel bir ilköğretim okulunda görev yapan sınıf öğretmenlerinin öğretmen değerlendirilmesinde performans değerlendirme sistemine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Bu bağlamda, araştırmada nitel ... -
İstihdam edilebilirlik becerileri ve bu becerilerin kazandırılmasına yönelik eğitsel bir model
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Bu çalışmanın temel amacı, istihdam edilebilirlik becerilerini belirlemek ve bu becerilerin etkili biçimde kazandırılabilmesi için eğitim sisteminde yapılması gereken düzenlemeleri ortaya koymaktır. Araştırma, genel tarama ... -
İş ve teknik eğitimi dersinde işbirliğine dayalı öğrenme yönteminin etkililiği
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Bu araştırma, iş ve teknik eğitimi dersinde işbirliğine dayalı öğrenme yöntemi kapsamındaki 'jigsaw' tekniğinin, öğrenme ve beceriye dönük davranışların gerçekleşme düzeyindeki etkililiğini belirlemek amacıyla gerçekleşt ... -
İşitme engelli öğrencilere programlı öğretim yöntemiyle matematik öğretimi
(Anadolu Üniversitesi, 1990)Araştırmanın bu bölümünde, önceki bölümlerin özeti, araştırma bulgularına dayalı olarak ulaşılan yargı ve önerilere yer verilmiştir. Araştırmanın amacı, işitme engelli öğrencilere matematik öğretiminin programlı öğretim ... -
İşitme engelli öğrencilerin zaman ve değer ölçülerindeki amaçları gerçekleştirme düzeylerinin değerlendirilmesi : Ankara Sağırlar Okulu ile Ankara İlkokullarındaki sağırlar özel 4. ve 5. sınıflarında bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1990)Ülkemizde normal çocuklar gibi işitme engelli çocuklar da altı yaşını doldurduğunda zorunlu öğrenim çağına girmiş olarak kabul edilmektedir. Ülkemizde işitme engelli öğrencilerin eğitim ve öğretimlerini yatılı sağırlar ... -
İşitme özürlülerin eğitiminde işitme cihazı kullanımı
(Anadolu Üniversitesi, 1990)Günümüzde işitme özürlülere iletişim becerilerinin kazandırılmasında işitme kalıntılarından yararlanma ağırlık kazanmıştır. İşitme kalıntısından yararlanmanın en bilinen yolu işitme cihazı kullanımıdır. Araştırmanın amacı; ... -
İşletmelerin değişim sürecindeki etkenlerden biri olarak eğitim
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Bu araştırmada, işletmede yaşanan değişim sürecinde eğitim çalışmalarının nasıl bir rol oynadığı incelenmiştir. Araştırmada işletmelerdeki değişim süreci örgütsel değişimin nedenleri, değişime karşı çalışanların tepkileri ...