Yazar "Eğitim Bilimleri Enstitüsü" için Tez Koleksiyonu listeleme
-
Bağımsız anaokulu yöneticilerinin ve öğretmenlerinin bakış açısından okul ikliminin eğitim-öğretim hizmetlerine yansıması
Karademir, Abdulhamit (Anadolu Üniversitesi, 2013)Çalışanların hoşnut olduğu sağlıklı bir okul iklimi, öğretmenlerin ve yöneticilerin birbirleriyle olan ilişkilerinin niteliğini belirler ki bu ilişkiler aynı zamanda olumlu ya da olumsuz bir öğrenme ortamının oluşmasında ... -
Banka çalışanlarının tükenmişlik düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Sılığ, Aylin (Anadolu Üniversitesi, 2003)Bu araştırmada, banka çalışanlarının tükenmişlik düzeylerinin belirlenmesi ile, cinsiyet, yaş, medeni durum, sahip olunan çocuk sayısı, öğrenim düzeyi, bankacılık mesleğinde geçirilen çalışma süresi, statü, müşteri yoğunluğu, ... -
Beden eğitimi öğretmen adaylarının toplam kalite yönetimine ilişkin yönelimleri
Çeliksoy, Sema (Anadolu Üniversitesi, 2002)Üniversitelerde, özellikle öğretmen yetiştiren bölümler önemli bir misyona sahiptir. Bu bölümlerde öğrenim gören öğretmen adaylarının kalite bilincine sahip olmaları gerekir ki, gelecekte görev yapacakları eğitim kurumlarında ... -
Beden eğitimi ve spor öğretmenliği programında alan bilgisi derslerinde amaçların gerçekleşme düzeyi
Yalız, Dilek (Anadolu Üniversitesi, 2005)Eğitimin genel amacı, bireylerin fiziksel, bilişsel, duyuşsal ve sosyal gelişimlerini en üst düzeyde geliştirerek, onların topluma sağlıklı ve verimli bir şekilde uyum sağlamalarına yardımcı olmaktır. Okullarda öğrencilerin ... -
Benlik saygısı düzeyleri farklı genel lise öğrencilerinin bazı kişisel özelliklerine göre iletişim becerilerine ilişkin algılarının incelenmesi
Saygıdeğer, Aysun (Anadolu Üniversitesi, 2004)Bu araştırmada, benlik saygısı düzeyleri farklı genel lise öğrencilerinin algıladıkları iletişim becerileri düzeylerinin özlük ve aile nitelikleri ile sosyal ilişkileri açısından farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. ... -
Bilgisayar destekli eğitim yaklaşımlarının ilköğretimde uygulanabilirliği ve ilköğretim için geliştirilmiş bir ders yazılımının bilgisayar destekli eğitim yaklaşımları açısından değerlendirilmesi
Ünal, Çiğdem (Anadolu Üniversitesi, 1992)İlköğretim Türk Eğitim Sistemi'nin birinci basamağı olup, teme- lini oluşturmaktadır. Çağımıza adını veren bilgisayarların her alanda olduğu gibi eğitim alanında da kullanımı kaçınılmazdır. Günümüzde bilgisayar, eğitimde ... -
Bilgisayar destekli öğretmen eğitimi
Gürer, Sibel (Anadolu Üniversitesi, 1990)"Bilgisayar Destekli Öğretim ve Öğretmen Eğitimi" konulu bu çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde bilgisayar ile ilgili tanıtıcı bilgiler, bilgisayarın ne olduğu, tarihi gelişimi, sistemin temel elemanları ve ... -
Bireysel gelişim dosyasına dayalı değerlendirme uygulamalarına ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri
Kurt, Meral (Anadolu Üniversitesi, 2008)21. yüzyıl, bireylerin bilgiye ulaşabilen, bilgiyi kullanabilen, kendi kendine öğrenebilen, gelişmeleri takip edebilen ve değişime ayak uydurabilen kişiler olmasını gerektirdiği bir çağdır. Dolayısıyla, eğitim sistemlerinin ... -
Bireyselleştirilmiş portfolyo uygulamasının bitişik eğik yazı becerilerine etkisi
Yaşar, Ecmel (Anadolu Üniversitesi, 2016)Türkiye'de 2005 yılında ilköğretim programlarındaki düzenlemeyle birlikte ilkokuma yazma öğretiminde Ses Temelli Cümle Yöntemi'nin yanı sıra bitişik eğik yazı da kullanılmaya başlanmıştır. Bitişik eğik yazıda 29'u büyük, ... -
Birinci sınıf öğretmenlerinin ilkokuma yazma öğretiminde ses temelli cümle yönetimine ilişkin görüşler : (Bursa ili örneği)
Ortabağ Çevik, Sema (Anadolu Üniversitesi, 2006)İlkokuma yazma öğretimi bireyin yaşamı boyunca gerekli bilgileri edinebilmesine temel oluşturmaktadır. Bu nedenle, ilkokuma yazma yaşam boyu öğrenmenin ilk basamağıdır. İlkokuma yazma öğretiminde verilecek bilgilerin kalıcı ... -
Ciddi oyunların ilkokul 4.sınıf öğrencilerinin Fen Bilimleri dersi akademik başarılarına, derse yönelik motivasyonlarına ve problem çözme becerilerine etkisi
Özer, Fatih, 1991- yazar (Anadolu Üniversitesi, 2017)İlkokulun önemli derslerinden biri olan Fen Bilimleri Dersi, okullarda yeterli malzeme ve deney ortamının bulunmaması, bazı deney ve gözlemlerin tehlikeli ya da tekrarlanamaz olması gibi sorunların yanında günümüz çocuklarının ... -
Coğrafya öğretiminde programlı öğretim yönteminin uygulanabilirliği
Özden, Metin (Anadolu Üniversitesi, 1988)Araştırma, coğrafya öğretiminde programlı öğretim yönteminin etkili olup olmadığını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada ele alınan bulgular, Eskişehir Cumhuriyet Lisesi 4-E ve 4-G sınıfı öğrencileri ve lise ... -
Çevrimiçi ders veren öğretmenlerin üstlenmesi gereken roller ve sahip olmaları gereken yeterliliklerin belirlenmesi : (Anadolu Üniversitesi'nde bir uygulama örneği)
Turan Eroğlu, Dilek (Anadolu Üniversitesi, 2003)Bu araştırmada çevrimiçi öğretmenlerin çevrimiçi ortamda ders verirken ne tür rolleri üstlendikleri ve ne tür yeterliliklere sahip olduklarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda çevrimiçi ders veren ... -
Çevrimiçi derslerde öğretme-öğrenme sürecinin etkililiğinin değerlendirilmesi : (Anadolu Üniversitesi örneği)
Çardak, Çiğdem Suzan (Anadolu Üniversitesi, 2006)Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki hızlı gelişmeler, eğitim alanını da derinden etkilemiş ve eğitimin gerçekleştiği ortamlarda ve öğretme-öğrenme süreçlerinde bir dizi yeni uygulamalara yer verilmesini hem olanaklı hem ... -
Çevrimiçi eğitim uygulamalarına katılan öğrencilerin sahip oldukları olanak, yeterlik ve tutumları ile başarıları arasındaki ilişki
Durmuş, Zübeyda (Anadolu Üniversitesi, 2003)Bu araştırmanın amacı, çevrimiçi eğitimde öğrencilerin gereklı olanak, yeterlik ve tutumlara sahip olup olmadıklarını, sahip oldukları olanak, yeterlik ve tutumları ile başarıları arasında bir ilişki olup olmadığını ve ... -
Çini işçiliğinin kalitesinde eğitim görmenin etkililiği
Özkan, Adil (Anadolu Üniversitesi, 1988)Bu araştırma, Kütahya çini atelyelerinde çalışan elemanlar sıraltı tekniğindeki çalışmalarda, Eğitim Teknolojisi ilkelerine ne ölçüde uymaktadırlar sorusuna cevap aranmak üzere yapılmıştır. Araştırma, iki aşamada ... -
Demokratik eğitim ilkelerinin 1968 ilkokul programına yansıması
Otluca, Muhittin (Anadolu Üniversitesi, 1996)Bu araştırmanın genel amacı, demokratik eğitim ilkelerinin 1968 İlkokul Programına ne ölçüde yansıdığını ve ilkokullarda yeterince uygulanmadığı saptamaktır. Bu amacı gerçekleştirmek için ilkokul programı bütün boyutlarıyla ... -
Demonstrasyon yöntemi ile iş ve işlem yapraklarının öğretimdeki etkililiğinin karşılaştırılması
Hacıoğlu, Erol (Anadolu Üniversitesi, 1989)Araştırma, beceri öğretiminde iş ve işlem yaprakları ile yapılan öğretme -öğrenme etkinlikleri ile, demonstrasyon (gösteri) yöntemi ile yapılan öğretme-öğrenme etkinlikleri arasında, öğrenmedeki etkililik açısından aralarında ... -
Denetim odakları farklı lise öğrencilerinin bazı kişisel, sosyal ve ailesel özelliklerine göre karar vermede öz-saygı ve kaygı düzeylerinin incelenmesi
Özcan Candangil, Seçil (Anadolu Üniversitesi, 2005)Bu araştırmada, denetim odakları farklı lise öğrencilerinin karar vermede öz-saygı ve karar vermede kaygı düzeylerinin kişisel ve sosyal nitelikler ile aile nitelikleri açısından farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. ... -
Ders kitaplarındaki grafik gereçlerin eğitim teknolojisi ilkeleri açısından değerlendirilmesi
Sivrikaya, Aynur (Anadolu Üniversitesi, 1989)Bu araştırma, ilkokul dördüncü ve beşinci sınıf fen ve sosyal bilgiler ders kitaplarında yer alan resim ve fotoğraflar ''Eğitim Teknolojisi ilkelerine ne ölçüde uymaktadır? ''sorusuna yanıt aranmak üzere yapılmıştır. ...