Başlık için Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 315, listelenen: 74-93
-
Genel lise öğrencilerinin aile işlevlerinin ve denetim odaklarının incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Bu araştırmada genel lise öğrencilerinin aile işlevlerinin ve denetim odaklarının cinsiyet, sınıf düzeyi, doğum sırası, anne baba eğitim düzeyi, anne baba arasındaki anlaşmazlık düzeyi değişkenleri açısından farklılaşıp ... -
Genel lise öğrencilerinin öğrenme stilleri
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Öğretme-öğrenme sürecinde öğrencilerin öğrenme stilini dikkate alarak öğretimi gerçekleştirmek gittikçe önem taşımaktadır. Öğretmenlerin, yöntem, teknik, strateji ve kullanılacak materyalleri öğrenci ihtiyaçlarına göre ... -
Genel liselerde öğretmenlerin kararlara katılma isteklilikleri ve katılmayı sınırlayan etmenler
(Anadolu Üniversitesi, 1993)Bu araştırmada, genel liselerdeki öğretmelerin hangi kararlara ne derece katılmak istedikleri, yönetici ve öğretmen görüşlerine göre öğretmenlerin kararlara katılmasını hangi etmenlerin ne derece sınırladığı; bu görüşlerin ... -
Genel liselerde yönetici davranışlarının öğretmenleri güdülemesine ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Bu araştırma ile genel liselerde görev yapan okul yöneticilerinin öğretmenleri güdülemede hangi davranışları, hangi sıklıkla gösterdiklerine ilişkin yönetici ve öğretmenlerin görüşlerinin belirlenmesi, yönetici ve öğretmen ... -
Geri zekalıların devinim özellikleri : Saray örneği
(Anadolu Üniversitesi, 1990)Araştırmanın amacı, Saray Sosyal Hizmetler Tesisleri Müdürlüğü 'Zihinsel ve Spastik Özürlüler Rehabilitasyon Bölümü'nde bulunan geri zekalı çocuk ve gençlerin devinim özelliklerini belirlemektir. Saray Sosyal Hizmetler ... -
Halk Eğitimi Merkezleri'nde uygulanan temel giyim kursu eğitim programı hakkındaki katılımcı görüşlerinin değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1996)Bu araştırma, Halk Eğitimi Merkezleri'nde uygulanan Temel Giyim Kursu Eğitim Programı hakkındaki katılımcı görüşlerini belirlemek ve görüşlerin kişisel özelliklere göre değişip değişmediğini belirlemek amacıyla yapılmıştır. ... -
Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı'nın etik bilinç geliştirme açısından öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu araştırmanın amacı, Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı'nda etik konusuna ilişkin belirlenen kazanım, kişisel nitelikler ve değerler ve yaşam becerilerinin etik bilinç kazandırma yeterliliğine ilişkin sınıf öğretmenlerinin ... -
Hayat bilgisi dersinde gerçekleştirilen müze uygulamaları
(Anadolu Üniversitesi, 2015)İlkokul, öğrencilerin kendini ve çevresini tanımasını, kendini geliştirerek çevresine uyum sağlamasını ve yaratıcı düşünme, problem çözme, eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme becerilerini geliştirmeyi amaçlar. Hayat Bilgisi ... -
Hayat bilgisi dersinin öğrencilere çevre bilinci kazandırma düzeyine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Çevre sorunları, insanların çevre ile ilgili bilinçsizliğinden, bilinçsizliğin doğurduğu olumsuz tutum ve davranışlardan ve insanlara kazandırılamamış değerler ve ahlak sisteminden kaynaklanmaktadır. Çevre sorunlarının ... -
Hizmet içi eğitim programlarının değerlendirme durumları
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Toplumların varlığını, kalkınmasının, sosyal ilişkilerin kurulmasını ve sürdürülebilmesini sağlayan en önemli olgulardan biri eğitimdir. Kişinin okul yaşamından sonra, işte bilgi eksikliği, deneyim noksanlığı, beceri ... -
Hizmet içi eğitimi uygulamalarında uzaktan öğretim tekniğinin kullanılabilirliği : köy grup teknisyenleri için bir program önerisi
(Anadolu Üniversitesi, 1990)Çağımızda gözlenmekte olan hızlı değişimler, tüm sosyal sistemlerde olduğu gibi eğitim sisteminde de yepyeni gelişmelere, yepyeni sorunlara neden olmaktadır. Bu sorunların çözümleri için bir çok alanda olduğu gibi eğitimde ... -
İki yarıyıl üç ara dönem uygulaması kapsamında gerçekleştirilen mesleki çalışma programının öğretmen ve yönetici görüşlerine göre incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada, Millî Eğitim Bakanlığı’nın 2019-2020 eğitim-öğretim yılında yürürlüğe koyduğu iki yarı yıl üç ara dönem uygulamasının öğretmen ve yönetici görüşlerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Temel nitel araştırmaya ... -
İl eğitim denetmenlerinin rehberlik ve iş başında yetiştirme görevleri ile ilgili görüşlerine dayalı eğitim isteklerinin belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Bu araştırmanın genel amacı eğitim denetmenlerinin rehberlik ve iş başında yetiştirme görevleri ile ilgili görüşleri ve buna ilişkin eğitim gereksinimlerinin belirlenmesidir. Araştırmanın örneklem grubunu 2011-2012 ... -
İlkokul 2. sınıf Türkçe dersinde çocuklar için felsefe eğitimi uygulamaları
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı, İlkokul ikinci sınıf Türkçe dersiyle bütünleştirilen çocuklar için felsefe eğitimi uygulamalarının nasıl gerçekleştirildiğini belirlemektir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ... -
İlkokul 4. sınıf fen ve teknoloji dersinde bağlam temelli öğrenme uygulamaları
(Anadolu Üniversitesi, 2015)21. yüzyılda eğitimde araştıran, sorgulayan, eleştiren, yapıcı, yaratıcı, en önemlisi de yaşam boyu öğrenen ve öğrenme sorumluluğu taşıyan bireyler yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. Eğitimde bu amacı yerine getirmenin ... -
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin bilinçli tüketicilik durumlarının incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu araştırmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin bilinçli tüketicilik durumlarını incelemektir. Araştırma, nitel ve nicel veri toplama yöntemlerinin bir arada kullanıldığı karma yöntem yaklaşımıyla desenlenmiştir. ... -
İlkokul öğrencilerinde konuşmanın eklemleme bozukluğu yönünden değerlendirilmesi : Yozgat ili merkezinde
(Anadolu Üniversitesi, 1990)Araştırmanın amacı 1989-1990 öğretim yılında Yozgat ili merkezinde ilkokul üçüncü sınıflara devam eden öğrencilerin konuşmalarının eklemleme bozukluğu yönünden değerlendirilmesidir. Araştırma örneklemini, 31 üçüncü sınıfa ... -
İlkokul resmi İngilizce öğretim programı ile uygulamadaki program arasındaki uyumun incelenmesi
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu araştırmanın amacı ilkokul resmi İngilizce öğretim programı ile uygulamadaki program arasındaki uyumunun incelenmesidir. Bu amaçla karma araştırma yöntemiyle yürütülen bu çalışmada eşit statülü eş zamanlı desen temel ... -
İlkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin geliştirilen bir okuma metnine göre okuma düzeylerinin saptanması
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Araştırmanın amacı, Kütahya İl merkezinde ilkokul üçüncü sınıflarda belirli bir okuma metnine göre öğrencilerin okuma düzeylerinin saptanmasıdır. Düzeylerin saptanması okuma ve okuduğunu anlama boyutlarında ele alınmıştır. ... -
İlkokullarda fen eğitimi teknolojisi uygulamalarına ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1994)Bu araştırmada, ilkokullarda öğretmenler tarafından gerçekleş- tirilen fen eğitimi teknolojisi uygulamaları ve öğretmenlerin bu uygu- lamalar konusundaki görüş ve önerileri ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırma, 1992-1993 ...