Yazar "Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü" için Tez Koleksiyonu listeleme
-
Bilgi uçurma ile örgütsel güç oyunları arasındaki ilişki
Nur, Kısmet (Anadolu Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Araştırmanın temel amacı, bilgi uçurma ile örgütsel güç oyunları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma, ilişkisel tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırma evrenini 2020-2021 eğitim öğretim yılında Hatay ilinin ... -
COVİD-19 salgın sürecinde evli bireylerin eş tükenmişliğinin yordayıcılarının ve evlilik uyumu algılarının incelenmesi
Güneş, Demet (Anadolu Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırma, evli bireylerin kişisel genel özelliklerinin (cinsiyet, evlilik süresi, çocuk sayısı, eğitim durumu, süreklilik gösteren bir işte çalışma), Covid-19 salgınının evliliğini etkileme durumunun (olumsuz etki, ... -
The effort of principal in improving teacher performance during of covid-19 7th Junior high school (smp) Budong-Budong, Indonesia
Ağaoğlu, Esmahan; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Sunarto, Sunarto (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışma, okul müdürlerinin Covid-19 dönemi sürecinde öğretmen performansını iyileştirme çabalarına genel bir bakış sağlamayı amaçlamaktadır. Araştırma, durum çalışması yaklaşımı ile nitel yöntemler kullanılarak ... -
Eğitime giriş dersinde öğretmenlik mesleki değerlerinin kazandırılmasına yönelik bir uygulama
Atik Kara, Derya; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Balık, Cemile (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırma öğretmenlik meslek değerlerine yönelik gerçekleştirilen etkinliklerin öğretmen adaylarının mesleki değerlere ilişkin farkındalıkları ve mesleğe yönelik tutumları üzerindeki etkisini belirlemeyi amaçlamıştır. ... -
İki yarıyıl üç ara dönem uygulaması kapsamında gerçekleştirilen mesleki çalışma programının öğretmen ve yönetici görüşlerine göre incelenmesi
Kürüm Yapıcıoğlu, Dilruba; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Elmas, Nermin (Anadolu Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada, Millî Eğitim Bakanlığı’nın 2019-2020 eğitim-öğretim yılında yürürlüğe koyduğu iki yarı yıl üç ara dönem uygulamasının öğretmen ve yönetici görüşlerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Temel nitel araştırmaya ... -
İlkokul 2. sınıf Türkçe dersinde çocuklar için felsefe eğitimi uygulamaları
Boyacı, Şerife Dilek; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Kayaalp, Münevver (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı, İlkokul ikinci sınıf Türkçe dersiyle bütünleştirilen çocuklar için felsefe eğitimi uygulamalarının nasıl gerçekleştirildiğini belirlemektir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ... -
İlkokul resmi İngilizce öğretim programı ile uygulamadaki program arasındaki uyumun incelenmesi
Kürüm, Dilruba; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Karabacak, Eda (Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu araştırmanın amacı ilkokul resmi İngilizce öğretim programı ile uygulamadaki program arasındaki uyumunun incelenmesidir. Bu amaçla karma araştırma yöntemiyle yürütülen bu çalışmada eşit statülü eş zamanlı desen temel ... -
İlköğretim İngilizce dersi öğretim programının iletişimsel dil yaklaşımına uygunluğu açısından incelenmesi (bir durum çalışması
Çam Aktaş, Bilge; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Körhasanoğulları, Neşe (Anadolu Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Bu araştırmada 2018 ilköğretim İngilizce dersi (2-8. Sınıflar) öğretim programının amaç, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve değerlendirme boyutlarında iletişimsel dil yaklaşımına uygunluğu bağlamında incelenmesi amaçlanmıştır. ... -
Okul psikolojik danışmanlarında özgecilik düzeyleri ve kültüre duyarlı psikolojik danışma yeterlikleri arasındaki ilişkide benlik kurgularının ve öz şefkatin aracılık rolü
Duy, Baki; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Gülmüş, Özgü (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Araştırmanın temel amacı, okul psikolojik danışmanlarının özgecilik düzeyleri ve kültüre duyarlı psikolojik danışma yeterlikleri arasındaki ilişkide benlik kurgularının ve öz şefkatin aracılık rolünün incelenmesidir. Bu ... -
Ortaokul öğrencilerinde algılanan anne-baba ve öğretmen akademik katılımı ile akademik erteleme davranışı arasındaki ilişkide akıllı telefon bağımlılığının rol
Şimşek, Yücel; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Eravcı Özcan, Tuba (Anadolu Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Bu araştırmanın genel amacı; ortaokul öğrencilerinde algılanan anne-baba ve öğretmen akademik katılımı ile akademik erteleme davranışları arasındaki ilişkide akıllı telefon bağımlılığının rolünü incelemektir. Bu temel ... -
Ortaokul öğrencilerinin direnç davranışları: Öğretmen ve öğrenci görüşlerine dayalı karma bir araştırma
Çam Aktaş, Bilge; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Dağhan, Zeynep (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın temel amacı, ortaokul 6, 7, 8. sınıf düzeyindeki öğrencilerin sergiledikleri ve öğretmenlerin karşılaştıkları direnç davranışlarına ilişkin algılarının incelenmesidir. Araştırma bir karma yöntem çalışması ... -
Öğretim elemanlarının örgütsel öğrenme ve inovasyon yönetimi görüşleri arasındaki ilişkide örgütsel unutmanın aracılık rolü
Ağaoğlu, Esmahan; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Ayduğ, Damla (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın temel amacı; öğretim elemanlarının örgütsel öğrenme ve inovasyon yönetimi görüşleri arasındaki ilişkide örgütsel unutmanın aracılık rolünü incelemektir. Araştırma ilişkisel tarama modelinde desenlenmiştir. ... -
Öğretmen algılarına göre meslek lisesi okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik özelliklerinin incelenmesi
Ağaoğlu, Esmahan; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Kara, Hilal (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırma meslek liselerinde görev yapan öğretmenlerin algılarına göre okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik özelliklerine sahip olma düzeylerini ve öğretmenlerin demografik özellikleri bağlamında bu algılarında farklılaşma ... -
Syrian students' educational aspiration and sense of school belonging : a mixed method research
Aypay, Ahmet; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Mammadova, Nigar (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışma, Suriyeli öğrencilerin eğitim hedefleri ve okula aidiyet duygularını araştırmayı amaçlamıştır. Bu karma yöntemli çalışmada, nicel veriler bir anket ile Okula Aidiyet Duygusu Ölçeğiyle, 318 Suriyeli ortaokul ve ... -
Türkiye'de okullara verilen isimlerin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Erişti, Bahadır; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Toprak, Kaan Kansu (Anadolu Üniversitesi, 2021)Türkiye'de okullara verilen isimlerin, okul kademesi, okul türü, okulun kamu okulu ya da özel okul olma durumu, okula ismin verildiği yıl ve okulun bağlı bulunduğu coğrafi bölge gibi değişkenlere dayalı olarak değerlendirilmesini ... -
Türkiye'de yükseköğretim gören Azerbaycan uyruklu öğrencilerin karşılaştıkları sosyo-kültürel uyuma ilişkin sorunlarının incelenmesi : Eskişehir örneği
Ağaoğlu, Esmahan; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Shikhkamalova, Venera (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Araştırmanın amacı, Eskişehir’de yükseköğretim gören Azerbaycan uyruklu öğrencilerin yaşadıkları sosyo-kültürel uyuma ilişkin sorunlarının incelenmesidir. Araştırma, nitel araştırma yöntemi kullanarak yapılmıştır. Araştırmanın ... -
Türkiye'den yurtdışına göç etmiş bireylerin psikososyal yaşantıları ve psikolojik destek ihtiyaçlarının incelenmesi
Akdoğan, Ramazan; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Eken, Hazal (Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Günümüzde küreselleşmeyle birlikte kültürlerarası göç modern yaşamın bir parçası haline gelmiş ve bu nedenle de farklı kültürlerden bireylerin bir araya gelmesi kaçınılmaz olmuştur. Kimi zaman zorunlu kimi zaman da gönüllü ... -
Uygulanan programın öğrenen kimliği inşası ve eşitsizliklerin yeniden üretilmesindeki rolü
Atik Kara, Derya; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Gürsoy, İrem Nur (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmada, dezavantajlı öğrenenlerin uygulanan program aracılığıyla gerçekleşen kimlik inşası sürecine yönelik deneyimlerini anlamlandırarak uygulanan programın eşitsizliklerin derinleşmesi ve yeniden üretilmesindeki ... -
Üniversite öğrencilerinde gönül ilişkisinde şiddete yönelik tutumlar ile toplumsal cinsiyet rolleri, bağlanma boyutları, benlik saygısı ve sosyal onay arasındaki ilişkilerin incelenmesi
Duy, Baki; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Turan, Rana (Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rolleri, bağlanma boyutları, benlik saygısı ve sosyal onay ihtiyacının flört şiddetine yönelik tutumlarını yordayıcı rolünün incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın ...