Yazar "Gültekin, Mehmet, 1965-." için Tez Koleksiyonu listeleme
-
Fen bilgisi dersinde beyin temelli öğrenmenin akademik başarıya ve hatırlama düzeyine etkisi
Özden, Muhammet (Anadolu Üniversitesi, 2005)Günümüzde, bilginin elde edilmesi ve dolaşımında hızlı bir değişim yaşanmaktadır. Bilginin hızla yayılması toplumsal yaşamın koşullarını değiştirmekte ve eğitim kurumlarına yeni işlevler yüklemektedir. Bu bağlamda, eğitim ... -
Hayat bilgisi dersinin öğrencilere çevre bilinci kazandırma düzeyine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri
Demir, Derya (Anadolu Üniversitesi, 2011)Çevre sorunları, insanların çevre ile ilgili bilinçsizliğinden, bilinçsizliğin doğurduğu olumsuz tutum ve davranışlardan ve insanlara kazandırılamamış değerler ve ahlak sisteminden kaynaklanmaktadır. Çevre sorunlarının ... -
İlköğretim 5. sınıf matematik dersinde Van Hiele düzeylerine göre yapılan geometri öğretiminin öğrencilerin akademik başarıları, tutumları ve hatırda tutma düzeyleri üzerindeki etkisi
Kılıç, Çiğdem (Anadolu Üniversitesi, 2003)Bilgi çağının yaşandığı günümüz toplumlarında eğitim sisteminin amacı, sistemli ve mantıklı düşünebilen, doğru kararlar verebilen, karşılaştığı problemlerin üstesinden gelebilen bireyler yetiştirmektir. Toplumdaki tüm ... -
İlköğretim birinci basamakta görev yapan öğretmenlerin ilkokuma yazma öğretiminde çözümleme ve bireşim yöntemlerinin etkililiğine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi
Karadağ, Ruhan (Anadolu Üniversitesi, 2005)İlkokuma yazma öğretimi, yalnızca eğitim sisteminin değil, yaşamboyu öğrenmenin de temelini oluşturmaktadır. Ancak, yapılan araştırmalar ilköğretimde okuma ve yazma öğretiminde başarısızlıkların görüldüğünü; başarısızlıkların ... -
İlköğretim okulu programında birinci, ikinci ve üçüncü sınıflarda yer alan bireysel ve toplu etkinlik saatlerinde gerçekleştirilen eğitim etkinliklerinin öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi
Dal, Sibel (Anadolu Üniversitesi, 2004)İki binli yılların başları yeni bir yüzyılın başlangıcı olduğu kadar; bilgi toplumu, bilişim teknolojileri gibi yeni kavramlar ortaya çıkarak ve bu kavramların bireylerin ve ulusların yaşamlarını üst düzeyde etkileyerek ... -
İlköğretim öğrencilerinin çocuk kitaplarına ilişkin görüşleri
Yıldız, Çetin (Anadolu Üniversitesi, 2009)Çocuk kitapları çocukların ilgi ve ihtiyaçlarını karşılayan, çocukların zihinsel, duygusal ve ruhsal yönden gelişimini destekleyen ve en önemlisi eğlenerek okudukları metinlerden oluşan edebi ürünlerdir. Çocuklar, ailesinde, ... -
İlköğretimde hayat bilgisi dersinde aile katılımı çalışmaları
Kılıç, Zeynep (Anadolu Üniversitesi, 2010)İlköğretim, toplumda yaşayan tüm bireylerin sahip olması gereken temel bilgi, beceri, davranış ve alışkanlıkların kazandırıldığı temel eğitim basamağıdır. İlköğretimde öğrenciye kazandırılması beklenen bu temel bilgi, ... -
İlköğretimin eğitim ve öğretim ilkelerinin gerçekleşme düzeyi
Aktay, Sayım (Anadolu Üniversitesi, 2005)Bilginin yenilenip geliştiği ve hızla katlanarak çoğaldığı yirmibirinci yüzyılda, bireyleri toplumun gereksinimleri doğrultusunda eğitme sorumluluğunu üstlenen eğitim kurumlarının kimi eğitim ve öğretim ilkeleri bulunmakta ... -
Okulöncesi dönem çocuklarına çevre bilinci kazandırmada fen ve doğa etkinliklerinin etkileri konusunda öğretmen görüşleri
Yağlıkara, Songül (Anadolu Üniversitesi, 2006)Okulöncesi dönem, çocukların bilişsel, sosyal-duygusal, fiziksel, psiko-motor, dil ve estetik gelişim alanlarında hızlı gelişme gösterdikleri bir dönemdir. Bu dönemde, temel alışkanlıkların ve becerilerin yanı sıra çocuklara ... -
Okulöncesi eğitim kurumlarında uygulanan fen ve doğa etkinliklerinin çocukların problem çözme becerilerine etkisi konusunda öğretmen görüşleri
Akkaya, Senem (Anadolu Üniversitesi, 2006)Bireylerin, özellikle çocukların, problem çözme becerilerini kazanma sürecinin erken başlaması çok önemlidir. Özellikle okulöncesi dönem bu becerilerin kazandırılması için gerekli olan eğitimin verilmesine en uygun çağdır. ... -
Okulöncesi eğitim kurumlarında uygulanan programlara ailelerin ilgi ve katılımları ile okulöncesi eğitim kurumlarının aile eğitimine katkısı konusunda anne baba görüşleri
Kaya, Özlem Melek (Anadolu Üniversitesi, 2002)0-6 yaş çocuğunun iki önemli eğitim ortamı, ailesi ve okulöncesi eğitim kurumlarıdır. Bu eğitim ortamından ailenin sosyo-kültürel düzeyi, çocuk eğitimine bakış açısı ve bu konudaki tutumları, çocuğun gelecek yaşamını önemli ... -
Okulöncesi eğitim kurumlarında uygulanan serbest zaman etkinliklerinin öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi
Dikmen, Banu (Anadolu Üniversitesi, 2002)Okulöncesi eğitim kurumlarında uygulanan programlarda belirlenen amaçlara çeşitli etkinliklerle ulaşılır. Bu etkinliklerden biri de serbest zaman etkinlikleridir. Serbest zaman etkinlikleri; çocukların kendi kendilerine ... -
Okulöncesi eğitimde Türkçe etkinliklerinde uygulanan öykü tamamlama tekniğinin çocukların problem çözme becerisine etkisi konusunda öğretmen görüşleri
Yıldırım, Aslı (Anadolu Üniversitesi, 2007)Okulöncesi dönem, çocukların gelişimlerinin en hızlı olduğu dönemdir. Bu dönemde, çocukların kendini ifade edebilen, sorgulayan, araştıran ve problem çözen bireyler olarak yetiştirilmesi büyük önem taşımaktadır. Bu bağlamda ... -
Okulöncesi eğitimin 4-5 yaş çocuğunun sosyal gelişimine etkileri konusunda öğretmen görüşleri
Dinç, Berrin (Anadolu Üniversitesi, 2002)Okulöncesi eğitim, bireysel ve sosyal işlevleri son derece önemli bir örgün eğitim basamağıdır. Çocuğun kendisine olan güven duygusunu geliştirmek, sorumluluklarını öğretmek, kişiliğini ve özel yeteneklerini geliştirmek ... -
Okulöncesi öğrenimine devam eden çocukların tercih ettikleri ilgi köşeleri ve tercih etme nedenleri
Gürpınar, H. Aydan (Anadolu Üniversitesi, 2006)Okulöncesi dönemi kapsayan 0-6 yaş, çocukların hızlı gelişim gösterdikleri kritik bir dönemdir. Bu dönemde edinilen deneyimlerin, çocuğun daha sonraki yaşamında etkili olması, onun eğitimine olabildiğince erken başlanmasını ... -
Okulöncesi öğretmenlerin müzik etkinliklerini gerçekleştirme durumları ve eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi
Güler, Nilgün (Anadolu Üniversitesi, 2006)Okulöncesi eğitim kurumlarının hedeflerine ulaşması ancak etkili biçimde hazırlanan ve gerçekleştirilen eğitim programları ile olanaklıdır. Okulöncesi eğitim programları içinde yer alan ve belirlenen amaçlara ulaşmada bir ... -
Öğretmen görüşlerine göre ilköğretim birinci basamaktaki öğrencilerin temel bilgi, beceri ve değerleri kazanma düzeyleri
Aslan, Rabia (Anadolu Üniversitesi, 2007)Bilgi ve teknolojinin hızla gelişip değiştiği günümüzde, bireyleri toplumun gereksinimleri doğrultusunda eğitme sorumluluğunu eğitim kurumlan üstlenmektedir. Toplumlar, eğitim kurumlan yoluyla, bireylerin gereksinim ... -
Öğretmenlerin ve velilerin okulöncesi eğitim kurumlarında uygulanan aile katılımı çalışmalarına ilişkin görüşleri
Akkaya, Mehmet (Anadolu Üniversitesi, 2007)Okulöncesi dönemde, çocuğun gelişim ve eğitiminde en etkin rol çocuğun ailesindedir. Ancak, bu dönemde, ailenin yanı sıra onun eğitimini üstlenecek olan okulöncesi eğitim kurumlarına da gereksinim duyulmaktadır. Ailenin ... -
Sosyal bilgiler dersinde yapılandırmacı öğrenme ilkelerine göre hazırlanan öğretim materyallerinin öğrencilerin derse ilişkin tutumlarına, başarılarına ve hatırlama düzeylerine etkisi
Karaduman, Hıdır (Anadolu Üniversitesi, 2005)Günümüzde toplumlar, eğitim kurumları aracılığıyla kendilerine aktarılan bilgiyi ezberleyen, sorgulamayan, gerektiğinde bilgiyi hatırlayan bireyler yerine araştıran, sorgulayan, olaylara farklı açılardan bakan, gerektiğinde ... -
Televizyonun okulöncesi dönem çocukları üzerindeki etkisi konusunda öğretmen ve anne-baba görüşleri
Karabulut, Ülkü (Anadolu Üniversitesi, 2003)Bu araştırma ile televizyonun okulöncesi çocukları üzerindeki etkisi konusunda öğretmen ve anne-babaların görüşlerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu çalışmanın evrenini, Kocaeli ilinde yer alan ve Milli Eğitim ...