Yayıncı "Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü" Tez Koleksiyonu için listeleme
Toplam kayıt 11, listelenen: 1-11
-
The effort of principal in improving teacher performance during of covid-19 7th Junior high school (smp) Budong-Budong, Indonesia
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışma, okul müdürlerinin Covid-19 dönemi sürecinde öğretmen performansını iyileştirme çabalarına genel bir bakış sağlamayı amaçlamaktadır. Araştırma, durum çalışması yaklaşımı ile nitel yöntemler kullanılarak ... -
Eğitime giriş dersinde öğretmenlik mesleki değerlerinin kazandırılmasına yönelik bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırma öğretmenlik meslek değerlerine yönelik gerçekleştirilen etkinliklerin öğretmen adaylarının mesleki değerlere ilişkin farkındalıkları ve mesleğe yönelik tutumları üzerindeki etkisini belirlemeyi amaçlamıştır. ... -
Ergenlerde duygu düzenleme becerisi, algılanan ebeveyn kontrolü ve siber (sanal) zorbalık statülerinin okula bağlanma düzeylerini yordayıcılığı
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı ergenlerde duygu düzenleme becerisi, siber zorbalık statüleri ve algılanan ebeveyn kontrolünün okula bağlanma düzeylerini yordayıcılığını incelemektir. Ayrıca cinsiyet, sınıf düzeyi değişkenlerine ... -
İlkokul 2. sınıf Türkçe dersinde çocuklar için felsefe eğitimi uygulamaları
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı, İlkokul ikinci sınıf Türkçe dersiyle bütünleştirilen çocuklar için felsefe eğitimi uygulamalarının nasıl gerçekleştirildiğini belirlemektir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ... -
Okul psikolojik danışmanlarında özgecilik düzeyleri ve kültüre duyarlı psikolojik danışma yeterlikleri arasındaki ilişkide benlik kurgularının ve öz şefkatin aracılık rolü
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Araştırmanın temel amacı, okul psikolojik danışmanlarının özgecilik düzeyleri ve kültüre duyarlı psikolojik danışma yeterlikleri arasındaki ilişkide benlik kurgularının ve öz şefkatin aracılık rolünün incelenmesidir. Bu ... -
Ortaokul öğrencilerinin direnç davranışları: Öğretmen ve öğrenci görüşlerine dayalı karma bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın temel amacı, ortaokul 6, 7, 8. sınıf düzeyindeki öğrencilerin sergiledikleri ve öğretmenlerin karşılaştıkları direnç davranışlarına ilişkin algılarının incelenmesidir. Araştırma bir karma yöntem çalışması ... -
Öğretim elemanlarının örgütsel öğrenme ve inovasyon yönetimi görüşleri arasındaki ilişkide örgütsel unutmanın aracılık rolü
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın temel amacı; öğretim elemanlarının örgütsel öğrenme ve inovasyon yönetimi görüşleri arasındaki ilişkide örgütsel unutmanın aracılık rolünü incelemektir. Araştırma ilişkisel tarama modelinde desenlenmiştir. ... -
Öğretmen algılarına göre meslek lisesi okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik özelliklerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırma meslek liselerinde görev yapan öğretmenlerin algılarına göre okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik özelliklerine sahip olma düzeylerini ve öğretmenlerin demografik özellikleri bağlamında bu algılarında farklılaşma ... -
Syrian students' educational aspiration and sense of school belonging : a mixed method research
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışma, Suriyeli öğrencilerin eğitim hedefleri ve okula aidiyet duygularını araştırmayı amaçlamıştır. Bu karma yöntemli çalışmada, nicel veriler bir anket ile Okula Aidiyet Duygusu Ölçeğiyle, 318 Suriyeli ortaokul ve ... -
Türkiye'de yükseköğretim gören Azerbaycan uyruklu öğrencilerin karşılaştıkları sosyo-kültürel uyuma ilişkin sorunlarının incelenmesi : Eskişehir örneği
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Araştırmanın amacı, Eskişehir’de yükseköğretim gören Azerbaycan uyruklu öğrencilerin yaşadıkları sosyo-kültürel uyuma ilişkin sorunlarının incelenmesidir. Araştırma, nitel araştırma yöntemi kullanarak yapılmıştır. Araştırmanın ... -
Uygulanan programın öğrenen kimliği inşası ve eşitsizliklerin yeniden üretilmesindeki rolü
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmada, dezavantajlı öğrenenlerin uygulanan program aracılığıyla gerçekleşen kimlik inşası sürecine yönelik deneyimlerini anlamlandırarak uygulanan programın eşitsizliklerin derinleşmesi ve yeniden üretilmesindeki ...