Search
Now showing items 1-10 of 12
Sosyal bilgiler dersinde güncel olaylardan yararlanmanın öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerine etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2010)
Sosyal Bilgiler dersi, ilköğretim basamağında yer alan, konularını gerçek yaşamdan alan, bu yönüyle yaşamla iç içe olan derslerden biridir. Sosyal Bilgiler dersinde öğrencilere, gerçek yaşam sorunlarıyla karşı karşıya ...
5. sınıf sosyal bilgiler programında sorumluluk, estetik ve doğal çevreye duyarlılık değerlerinin kazandırılmasına ilişkin öğrenci ve öğretmen görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2010)
Bu araştırmada, ilköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler dersinde sorumluluk, estetik ve doğal çevreye duyarlılık değerlerinin öğrencilere kazandırılması sürecinin öğrenci ve öğretmen görüşlerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. ...
7. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersindeki değerleri kazanma durumlarının incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2014)
Bu araştırmanın amacı, 7.sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersindeki değerleri kazanma düzeylerini ve değerleri kazanma düzeylerinde etkili olan faktörleri belirlemektir. Bu doğrultuda verilerin toplanmasında nitel ve ...
İlköğretim 4. sınıf öğrencilerinin karar verme becerilerine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2013)
Toplumun ve bireylerin ihtiyaçlarının çeşitlendiği günümüz koşullarında verilen kararların toplumsal etkisi dikkate alındığında, etkili ve mantıklı karar veren bireylerin yetişmesi önemli bir gerekliliktir. Türkiye’de 2012 ...
Sosyal bilgiler öğretiminde sınıf dışı okul ortamlarının kullanılma durumları
(Anadolu Üniversitesi, 2014)
Eğitim ve öğretim ortamları sınıf içi olabileceği gibi sınıf dışı ortamlardan da oluşur. Bu alanlar etkili bir şekilde kullanıldığında öğrenmenin kalıcılığına da büyük katkı sağlarlar. Üstelik 2004-2005 öğretim yılından ...
İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersi 'adım adım Türkiye' ünitesinde yer alan kavramları öğrenme düzeyleri ile derse yönelik tutumları arasındaki ilişki
(Anadolu Üniversitesi, 2013)
Sosyal Bilgiler dersi çocuğu hayata hazırlayan, dünyada ve ülkesinde olmuş ya da olacak olan olaylardan haberdar olmasını sağlayan, en önemlisi de iyi bir yurttaş ve insan olmasını hedefleyen bir derstir. Dersin içeriği ...
İlköğretim hayat bilgisi dersi öğretim programı'nın vatandaşlık bilgi, beceri ve değerlerini kazandırmasına ilişkin öğretmen görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2007)
Demokratik toplumlarda ortaya çıkan ve daha sonra diğer toplumları da etkileyen sosyo-ekonomik,kültürel, teknolojik ve politik nitelikli değişmeler vatandaşlığın anlamının bilimsel ve entelektüel açıdan sorgulanarak ...
Sosyal bilgiler dersinde coğrafya konularının öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerilerine ilişkin öğretmen görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2007)
Bireyin toplumsallaşmasını sağlayan ve bireye yaşantı kazandırmayı amaç edinen Sosyal Bilgiler, birbirinden farklı hedefleri olan disiplinleri içerir. Cografya da bu disiplinlerden biridir. Bireylerin yaşadıkları çevreyi ...
Sosyal bilgiler dersinde güncel olayların kullanımının öğrenci başarısına ve hatırda tutma düzeyine etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2006)
Gelişen dünyada toplumların sürekli ve hızlı bir değişim sürecini sağlayacak insangücünü yetiştirme görevini eğitim kurumları üstlenmiştir. Eğitim kurumları öğrencileri yaşadığı topluma yararlı ve sorumlu yurttaşlar ...
Sosyal bilgiler dersi içeriğinin öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri
(Anadolu Üniversitesi, 2003)
Sosyal Bilgiler dersi bireyi toplumsallaştıran, dünü hatırlatarak bugünü yaşamasını ve yarını da kucaklamasını öğreten bir disiplinler topluluğudur. Hayatın kendisini konu alan bu dersin öğretimi insanların topluluk halinde ...