Ara
Toplam kayıt 87, listelenen: 1-10
Sosyal bilgiler dersinde güncel olaylardan yararlanmanın öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerine etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2010)
Sosyal Bilgiler dersi, ilköğretim basamağında yer alan, konularını gerçek yaşamdan alan, bu yönüyle yaşamla iç içe olan derslerden biridir. Sosyal Bilgiler dersinde öğrencilere, gerçek yaşam sorunlarıyla karşı karşıya ...
İlköğretimde hayat bilgisi dersinde aile katılımı çalışmaları
(Anadolu Üniversitesi, 2010)
İlköğretim, toplumda yaşayan tüm bireylerin sahip olması gereken temel bilgi, beceri, davranış ve alışkanlıkların kazandırıldığı temel eğitim basamağıdır. İlköğretimde öğrenciye kazandırılması beklenen bu temel bilgi, ...
Fen-teknoloji-toplum-çevre öğrenme alanının çevre bilinci kazandırmasına ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2010)
2004 yılında ilköğretim programlarının yenilenmesi ile birlikte ilköğretim Fen Bilgisi Dersi Öğretim Programı da yenilenerek adı Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı olarak değiştirilmiştir. Yenilenen Fen ve Teknoloji ...
Sınıf rehber öğretmenlerinin rehberlik anlayışları ve rehberliğe yönelik tutumları
(Anadolu Üniversitesi, 2010)
Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri, öğrencilerin bir bütün olarak gelişimlerinin hedeflendiği çağdaş eğitiminin ayrılmaz bir parçasıdır. Bireyin kapasitelerini tam olarak gerçekleştirmesine yönelik bir yardım hizmeti ...
Öğretmen adaylarının kendi kendine öğrenmeye hazırbulunuşlukları : (Anadolu Üniversitesi örneği)
(Anadolu Üniversitesi, 2010)
Kendi kendine öğrenme, bireylere kendi öğrenmelerini planlama, sürdürme ve değerlendirme olanağı tanımasının yanında, herhangi bir eğitim kurumuna ya da yönlendirici bir eğitmene ihtiyaç olmadan, bireyin kendi öğrenmesini ...
İlköğretimde disiplinlerarası analoji tabanlı öğretimin öğrencilerin öğrenme düzeyleri üzerindeki etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2010)
Bu araştırma, disiplinlerarası analoji tabanlı öğretimin farklı düzeylerde akademik başarıya sahip ilköğretim öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersine ilişkin öğrenmelerinin niteliği üzerindeki etkisini belirlemeyi ...
İlköğretim görsel sanatlar dersi öğretim programındaki görsel sanat kültürü öğrenme alanının uygulanmasına ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2010)
Yaşadığımız çağın en önemli gereklerinden biri yaratıcı, üretken, estetik duygusu gelişmiş ve çevresini güzelleştirebilen, sorgulayan, yorumlayan, sanata karşı ilgi ve sevgi duyan, kültürlü insanlar yetiştirmektir. Günümüz ...
Bağımsız anaokulu yöneticilerinin ve öğretmenlerinin bakış açısından okul ikliminin eğitim-öğretim hizmetlerine yansıması
(Anadolu Üniversitesi, 2013)
Çalışanların hoşnut olduğu sağlıklı bir okul iklimi, öğretmenlerin ve yöneticilerin birbirleriyle olan ilişkilerinin niteliğini belirler ki bu ilişkiler aynı zamanda olumlu ya da olumsuz bir öğrenme ortamının oluşmasında ...
Rotasyon uygulamalarının değerlendirilmesi : (Eskişehir ili örneği)
(Anadolu Üniversitesi, 2014)
Bu araştırma ile, okul müdürlerinin rotasyonunun müdürlerin ve öğretmenlerin motivasyonunu ve okul kültürünü nasıl etkilediğinin ortaya koyulması ve Türkiye için yeni bir uygulama olması dolayısıyla, uygulamadaki aksaklıkların, ...
Sosyal bilgiler öğretiminde sınıf dışı okul ortamlarının kullanılma durumları
(Anadolu Üniversitesi, 2014)
Eğitim ve öğretim ortamları sınıf içi olabileceği gibi sınıf dışı ortamlardan da oluşur. Bu alanlar etkili bir şekilde kullanıldığında öğrenmenin kalıcılığına da büyük katkı sağlarlar. Üstelik 2004-2005 öğretim yılından ...