Ara
Toplam kayıt 52, listelenen: 1-10
Uzaktan matematik öğretiminde işitsel kasetin kullanılması : (AÖF için bir model önerisi)
(Anadolu Üniversitesi, 1993)
Bu çalışma, Türkiye'de kullanılan Açıköğretim sisteminde /çok ucuz ve kullanımı kolay bir araç olan / işitsel kaset'in ızaktan mate- matik öğretiminde kullanılıp kullanılmayacağını sorununa yanıt aramak üzere yapılmıştır. ...
Zihinsel engelli ergenlerin cinsel eğitim gereksinimleri hakkında anne, baba ve eğitimci görüşlerinin değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1993)
Cinselliğin sır olarak saklandığı, sistemli cinsel eğitim p- rogramlarına yer verilmediği ülkemizde zihin engellilerin özellikle- rinden dolayı cinsel konularda yeterli ve doğru bilgi edinebilmeleri çoğu zaman mümkün ...
Askerlik eğitiminin gençlerin ruhsal durumlarına etkileri
(Anadolu Üniversitesi, 1994)
Bu araştırma, askeri eğitimin, gençlerin sahip oldukları soma- tizasyon, obsesif-kompulsif, kişilerarası duyarlık, depresyon, kaygı, öfke, fobik anksiyete, paranoid düşünce ve psikotizm olarak adlandı- rılan psikolojik ...
Genel liselerde öğretmenlerin kararlara katılma isteklilikleri ve katılmayı sınırlayan etmenler
(Anadolu Üniversitesi, 1993)
Bu araştırmada, genel liselerdeki öğretmelerin hangi kararlara ne derece katılmak istedikleri, yönetici ve öğretmen görüşlerine göre öğretmenlerin kararlara katılmasını hangi etmenlerin ne derece sınırladığı; bu görüşlerin ...
Bilgisayar destekli eğitim yaklaşımlarının ilköğretimde uygulanabilirliği ve ilköğretim için geliştirilmiş bir ders yazılımının bilgisayar destekli eğitim yaklaşımları açısından değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1992)
İlköğretim Türk Eğitim Sistemi'nin birinci basamağı olup, teme- lini oluşturmaktadır. Çağımıza adını veren bilgisayarların her alanda olduğu gibi eğitim alanında da kullanımı kaçınılmazdır. Günümüzde bilgisayar, eğitimde ...
Fen öğretiminde ipuçları ve dönüt-düzeltme işlemlerinin erişi düzeyine etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 1993)
Bu araştırma, fen öğretiminde ipuçları ve dönüt-düzeltme iş- lemlerinin öğrencilerin erişi düzeylerine etkisi olup olmadığı ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırma, 1992-1993 öğretim yılı ikinci yarıyılında, Kütahya ...
İşitme engelli öğrencilerin zaman ve değer ölçülerindeki amaçları gerçekleştirme düzeylerinin değerlendirilmesi : Ankara Sağırlar Okulu ile Ankara İlkokullarındaki sağırlar özel 4. ve 5. sınıflarında bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1990)
Ülkemizde normal çocuklar gibi işitme engelli çocuklar da altı yaşını doldurduğunda zorunlu öğrenim çağına girmiş olarak kabul edilmektedir. Ülkemizde işitme engelli öğrencilerin eğitim ve öğretimlerini yatılı sağırlar ...
İşitme engelli öğrencilere programlı öğretim yöntemiyle matematik öğretimi
(Anadolu Üniversitesi, 1990)
Araştırmanın bu bölümünde, önceki bölümlerin özeti, araştırma bulgularına dayalı olarak ulaşılan yargı ve önerilere yer verilmiştir. Araştırmanın amacı, işitme engelli öğrencilere matematik öğretiminin programlı öğretim ...
Üç-altı yaş grubu çocuklara, kavramlarla ilgili benzerlik ve farklılıkların öğretilmesinde, fotografik illüstrasyon yöntemi ile stilize illüstrasyon yönteminin etkililiği
(Anadolu Üniversitesi, 1990)
Bu araştırma ile, üç-altı yaş grubundaki çocuklara kavramlarla ilgili benzerlik ve farklılıkların öğretilmesinde stilize illüstrasyon yöntemi ile fotoğrafik illüstrasyon yöntemlerinin etkili olup olmadığı ortaya koyma ...
Türkçe dilbilgisi öğretiminde programlı öğretim yönteminin etkililiği
(Anadolu Üniversitesi, 1990)
Deneysel nitelikteki bu araştırma, Orta I. Sınıf Türkçe Dilbilgisi dersinin 'İsim' ünitesinin öğretiminde, programlı öğretim yöntemi ile geleneksel öğretim yöntemi kıyaslandığında öğrenci başarısı açısından hangisinin daha ...