Ara
Toplam kayıt 12, listelenen: 1-10
Eskişehir okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 3-6 yaş grubundaki çocukların ad bildiren sözcükleri edinim gelişimi
(Anadolu Üniversitesi, 1987)
Yapılan araştırma ve Eskişehir'deki okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden, ana dili Türkçe olan, 3-6 yaş grubu çocuklarının dil gelişimlerinde ad bildirilen sözcükleri edinimleri durum saptamalı tarama yöntemiyle ...
Alt özel sınıflardan mezun olan eğitilebilir geri zekalı çocukların mezuniyet sonrası durumlarının saptanması
(Anadolu Üniversitesi, 1987)
Araştırmanın amacı, Eskişehir ili merkezinde 1982-1983 ve 1983-1984 öğretim yıllarında alt özel sınıflardan mezun olan eğitilebilir geri zekalı çocukların (EGZÇ) ilkokul sonrası durumlarının saptanmasıdır. Eskişehir ili ...
Aile eğitiminin işitme engelli çocukların ailelerinin beklentileri üzerine etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 1987)
Araştırmanın genel amacı, işitme engelli bireyin anne-babasının kendilerine verilen aile eğitiminden beklentileri yönünde fayda sağlayıp sağlamadığını ortaya çıkarmaktır. Bunun için, Eskişehir, Anadolu Üniversitesi, İşitme ...
Doğal işitsel-sözel yöntemle eğitim gören işitme engelli çocuklarda sözcük vurgusunun akustik yönden değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1987)
Bu araştırmada araştırmacı İşitme Engelli Çocuklar Merkezi'nde, doğal işitsel-sözel yöntem ile eğitim gören işitme engelli çocuklarda bürünsel özelliklerden vurgunun akustik olarak nasıl gerçekleştirdiklerini gözlemeyi ...
Eğitilebilir geri zekalılar ilkokul Türkçe programının değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1987)
İletişim aracı olarak kullandığımız dilin, eğitim etkinliklerinin sürdürülmesinde önemli bir yeri vardır. Çünkü, eğitim etkinliklerinin bir çoğu okuma yazma, anlama, anlatma ve konuşma üzerine kurulur. Okuma-yazma, insanlara ...
İlkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin geliştirilen bir okuma metnine göre okuma düzeylerinin saptanması
(Anadolu Üniversitesi, 1987)
Araştırmanın amacı, Kütahya İl merkezinde ilkokul üçüncü sınıflarda belirli bir okuma metnine göre öğrencilerin okuma düzeylerinin saptanmasıdır. Düzeylerin saptanması okuma ve okuduğunu anlama boyutlarında ele alınmıştır. ...
Alt özel sınıf öğretmenlerinin durum ve sorunları
(Anadolu Üniversitesi, 1987)
Bu araştırmanın amacı 1986-1987 öğretim yılında Eskişehir il merkezinde eğitilebilir geri zekalı çocukların devam ettikleri alt özel sınıflarda görev yapan öğretmenlerin mevcut durum ve sorunlarının saptanmasıdır. Araştırma ...
Eskişehir Anadolu Üniversitesi İşitme Engelli Çocuklar Eğitim Merkezi'ne devam eden 5-12 yaşındaki işitme engelli öğrencilerin bilişsel stillerinden alanbağımlılık-bağımsızlık boyutunun değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1987)
Bireyler çevrede olan olay ve olguları duyu organları yoluyla duyumlarlar. Duyumlanan olay ve olgular merkezi sinir sisteminde algılama, depolama, düzenleme gibi belli işlemlerden geçer. Bireylerin kendi içlerinde geçen ...
8 yaşındaki işitme engelli öğrencilerde korunum kavramının değerlendirilmesi : Eskişehir Sağırlar Okulu ve Anadolu Üniversitesi İşitme Engelli Çocuklar Eğitim Merkezi'nde bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1987)
Piaget'nin zihinsel gelişim kuramında yer alan zihinsel yapılardan korunum kavramı, olgunlaşmadan olduğu kadar ortam ve yaşantılardan da etkilenmektedir. Günümüzde işitme engelli çocuklara yönelik çeşitli eğitim ortamlarına ...
Okullarında rehber öğretmen bulunmayan sınıf rehber öğretmenlerinin rehberlik uygulamalarının değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1987)
Bu araştırmanın amacı, Kütahya ilinde 1986-1987 öğretim yılında okulunda rehber öğretmen bulunmayan genel liselerde, sınıf rehber öğretmenleri tarafından yürütülmekte olan rehberlik uygulamalarının değerlendirilmesidir. ...