Search
Now showing items 1-10 of 14
Ortaokul öğrencilerinde algılanan anne-baba ve öğretmen akademik katılımı ile akademik erteleme davranışı arasındaki ilişkide akıllı telefon bağımlılığının rol
(Anadolu Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
Bu araştırmanın genel amacı; ortaokul öğrencilerinde algılanan anne-baba ve öğretmen akademik katılımı ile akademik erteleme davranışları arasındaki ilişkide akıllı telefon bağımlılığının rolünü incelemektir. Bu temel ...
İlköğretim İngilizce dersi öğretim programının iletişimsel dil yaklaşımına uygunluğu açısından incelenmesi (bir durum çalışması
(Anadolu Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
Bu araştırmada 2018 ilköğretim İngilizce dersi (2-8. Sınıflar) öğretim programının amaç, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve değerlendirme boyutlarında iletişimsel dil yaklaşımına uygunluğu bağlamında incelenmesi amaçlanmıştır. ...
Syrian students' educational aspiration and sense of school belonging : a mixed method research
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
Bu çalışma, Suriyeli öğrencilerin eğitim hedefleri ve okula aidiyet duygularını araştırmayı amaçlamıştır. Bu karma yöntemli çalışmada, nicel veriler bir anket ile Okula Aidiyet Duygusu Ölçeğiyle, 318 Suriyeli ortaokul ve ...
Türkiye'de yükseköğretim gören Azerbaycan uyruklu öğrencilerin karşılaştıkları sosyo-kültürel uyuma ilişkin sorunlarının incelenmesi : Eskişehir örneği
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Araştırmanın amacı, Eskişehir’de yükseköğretim gören Azerbaycan uyruklu öğrencilerin yaşadıkları sosyo-kültürel uyuma ilişkin sorunlarının incelenmesidir. Araştırma, nitel araştırma yöntemi kullanarak yapılmıştır. Araştırmanın ...
Okul psikolojik danışmanlarında özgecilik düzeyleri ve kültüre duyarlı psikolojik danışma yeterlikleri arasındaki ilişkide benlik kurgularının ve öz şefkatin aracılık rolü
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Araştırmanın temel amacı, okul psikolojik danışmanlarının özgecilik düzeyleri ve kültüre duyarlı psikolojik danışma yeterlikleri arasındaki ilişkide benlik kurgularının ve öz şefkatin aracılık rolünün incelenmesidir. Bu ...
Ergenlerde duygu düzenleme becerisi, algılanan ebeveyn kontrolü ve siber (sanal) zorbalık statülerinin okula bağlanma düzeylerini yordayıcılığı
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu araştırmanın amacı ergenlerde duygu düzenleme becerisi, siber zorbalık statüleri ve algılanan ebeveyn kontrolünün okula bağlanma düzeylerini yordayıcılığını incelemektir. Ayrıca cinsiyet, sınıf düzeyi değişkenlerine ...
Öğretim elemanlarının örgütsel öğrenme ve inovasyon yönetimi görüşleri arasındaki ilişkide örgütsel unutmanın aracılık rolü
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu araştırmanın temel amacı; öğretim elemanlarının örgütsel öğrenme ve inovasyon yönetimi görüşleri arasındaki ilişkide örgütsel unutmanın aracılık rolünü incelemektir. Araştırma ilişkisel tarama modelinde desenlenmiştir. ...
Öğretmen algılarına göre meslek lisesi okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik özelliklerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu araştırma meslek liselerinde görev yapan öğretmenlerin algılarına göre okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik özelliklerine sahip olma düzeylerini ve öğretmenlerin demografik özellikleri bağlamında bu algılarında farklılaşma ...
Türkiye'de okullara verilen isimlerin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2021)
Türkiye'de okullara verilen isimlerin, okul kademesi, okul türü, okulun kamu okulu ya da özel okul olma durumu, okula ismin verildiği yıl ve okulun bağlı bulunduğu coğrafi bölge gibi değişkenlere dayalı olarak değerlendirilmesini ...
İlkokul 2. sınıf Türkçe dersinde çocuklar için felsefe eğitimi uygulamaları
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu araştırmanın amacı, İlkokul ikinci sınıf Türkçe dersiyle bütünleştirilen çocuklar için felsefe eğitimi uygulamalarının nasıl gerçekleştirildiğini belirlemektir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ...