Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKabael, Tangül
dc.date.accessioned2020-05-29T10:39:20Z
dc.date.available2020-05-29T10:39:20Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/23164
dc.description.abstractProblem çözme, okul matematiğinin merkezinde yer alan en temel becerilerden biri olmanın yanı sıra matematik eğitimi alanyazının en çok odaklanılan çalışma alanlarından biridir. Problemin tanımı gereği, bir problemin çözümünde bulunan sonuçtan ziyade problem çözme sürecinde ortaya konulan strateji, düşünme yolu önem kazanır. Bu doğrultuda bu çalışmada öğrencilerin fonksiyon kavramı kapsamında düşünme yollarının ve düşünme yolları ile problem durumuna ilişkin bağlam arasında varsa ilişkinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın katılımcılarını akademik başarı ölçütüne göre seçilen 10, 11. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Nitel olarak desenlenmiş çalışmada araştırmanın verileri klinik görüşme yoluyla toplanmış ve elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Elde edilen verilerden düşünme yollarının yorumlanmasında DNR (Duality- Necessity- Repeated Reasoning) çerçevesi kullanılmıştır. Katılımcıların problem çözme sürecindeki düşünme yolları, fonksiyon kavramına dayanan problemlerde incelendiğinden DNR çerçevesindeki problem çözme stratejilerinin belirlenmesinde kovaryasyonel muhakeme kavramına dayanan zihinsel eylem düzeyleri kullanılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectProblemen_US
dc.subjectProblem Çözmeen_US
dc.subjectDüşünme Yollarıen_US
dc.subjectProblem Bağlamıen_US
dc.title11. sınıf öğrencilerinin fonksiyon kavramı kapsamında problem çözme sürecindeki düşünme yollarının incelenmesien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.identifier.startpageXX, 326 yaprak : resimen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorToprak, Onur


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster