Yazar "Anadolu Üniversitesi" için Sayı: 04 (2013) listeleme
-
Dijital çağda geleneksel baskı resim ve teknikler arası geçiş (Melezleşme)
Fırıncı, Mehmet (Anadolu Üniversitesi, 2013)Bu makalede, postmodern çağın ve teknolojinin hızlı gelişiminin getirisi olarak yaşanan dönüşüm sürecinde, geleneksel baskı resim sanatının melezleşen yapısı örneklerle desteklenerek incelenecektir. Ayrıca, geleneksel baskı ... -
Doğa ve sanat ekseninde farklı yaklaşımlar
Aydın, İrfan; Zümrüt, Yeşim (Anadolu Üniversitesi, 2013)Doğada sanatın tarihi, Fransa’da ve İspanya’da bulunan yaklaşık 25.000 yıllık mağara resimlerine, M.Ö 2000 dolaylarında birkaç aşamada inşa edilen Stonehenge gibi megalitik taş yapılara ve bunun gibi sayısız örneğe kadar ... -
Mağara resminden sanat fuarına: sanat ve endüstrinin yarattığı kültürel nesnelerin metaya dönüşümü
Türkel, Efe (Anadolu Üniversitesi, 2013)Endüstriyel ürünlerin sanat eserleriymişçesine tanıtılıp pazarlandığı günümüzde sanat eserleri de hamilikler, müzayedeler, bienaller ve sanat fuarlarıyla kendi endüstrisini oluşturmuş ve tüm bu yapıtlar birer yatırım ... -
Osmanlı çini ve seramiklerinde giyim kuşam kültürü ve özellikleri
Çobanlı, Zehra (Anadolu Üniversitesi, 2013)İnsanlık tarihinin uygarlığa yapmış olduğu en eski ve en kalıcı katkılardan biri seramik üretimidir. Neolitik çağla başlayan, daha sonra yerleşik düzende devam eden bu üretim, günümüzde de devam etmektedir. Bu bağlamda ... -
Puantiyeli sonsuzluğun obsesif sanatçısı: “Yayoi Kusama”
Kıran, Hasan (Anadolu Üniversitesi, 2013)Yayoi Kusama, günümüzde yaşayan en önemli avant-garde sanatçılardandır. Bu çalışmada; Kusama’nın günümüz sanat disiplinlerinin birçoğunda ne denli önemli eserler ortaya çıkardığına dair örnekler sunulmuş, azimli, sıra ... -
Tarihsel süreç içinde heykel formu
Karacan, Nesrin (Anadolu Üniversitesi, 2013)Heykel, Arkaik dönemde kazandığı klasik yapısını 20.yüzyılın başına kadar değiştirmeden tekrarlamıştır. Heykel sanatında yapısal bir değişim süreci 20. yüzyılın başından itibaren başlamıştır. Heykel sanatındaki yeni ...