Başlık için Doktora listeleme
Toplam kayıt 55, listelenen: 39-55
-
Tarihi bağlarla seyahat eden kültür turistlerinin motivasyonlarına yönelik bir ölçek geliştirme : Balkanlar örneği
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Balkan ülkeleri ile Türkiye’nin tarihsel süreçte yaşadığı siyasi, sosyal ve kültürel birliktelik ve Türkiye’de yaşayan Balkan kökenliler göz önünde bulundurulduğunda, mevcut ölçeklerin Türkiye’den Balkanlara turistik amaçlı ... -
Turist rehberlerinin tükenmişlik ve ekonomik kaygı düzeylerinin mesleki bağlılık düzeyleri üzerindeki etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Turist rehberi; yerli ve yabancı turistlere yol gösteren, tur programı kapsamında ziyaret edilen yerler hakkında uygun dilde doğru bilgiler aktaran, ülke ya da bölge hakkında turistlerin en doğru şekilde sosyal, ekonomik ... -
Turist yabancılaşmasının turizm sektörü açısından analizi
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Yabancılaşma sosyolojik olarak eski bir kavram olmakla birlikte turizm alanında ise örgütsel düzeyde incelenmiş bir konudur. Yabancılaşmanın sadece işçi-işveren ilişkileri bakımından değil, üretici-tüketici ilişkileri ... -
Turistik destinasyonlarda marka stratejileri : Eskişehir 2013 Türk Dünyası Kültür Başkenti
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Turistik destinasyonlar, yaşanan yoğun rekabet ortamında farklı olabilmek ve rakip destinasyonların önüne geçebilmek için marka stratejileri uygulamaktadırlar. Turistik destinasyonların markalaşmasında kullanılan önemli ... -
Turizm eğitim ve öğretiminde yaratıcı drama yönteminin öğrenci başarısına, tutumuna, görüşlerine ve başarının kalıcılığına etkisi : otel yönetimi dersi örneği
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı turizm eğitiminde yaratıcı drama yönteminin öğrenci başarısına, tutumuna, görüşlerine ve başarının kalıcılığına etkisini ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu Anadolu Üniversitesi Turizm ... -
Turizm sektöründe durumsal faktörlerin örgütsel bağlılık üzerindeki etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Örgütsel bağlılık, işgören performansı ve iş tatmini üzerine olumlu etkilerde bulunmaktadır. Ayrıca, örgütsel bağlılık kaliteli mal ve hizmet üretimini ve müşteri memnuniyetini sağlamada ve işgören devir hızını azaltmada ... -
Turizmde kırılganlık ile rezilyans kapasitesi ilişkisi : farklı turizm işletmelerinde karşılaştırmalı bir analiz
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Turizm işletmeleri, kriz ve olumsuz çevresel koşulların yarattığı baskılar karşısında yüksek derecede duyarlılık göstermekte ve bu durum işletmelerde kırılganlıklara yol açarak operasyonlarını sürdürmelerini zorlaştırmaktadır. ... -
Türkiye'de kış turizmi destinasyonlarının rekabetçi konumlandırması
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu çalışma, Türkiye'nin önde gelen beş kış turizmi destinasyonunun (Erciyes, Kartalkaya, Kartepe, Palandöken, Uludağ), rekabetçi konumlarının ve rekabetçi üstünlük alanlarının belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. ... -
Türkiye'de turizmin seçilmiş makroiktisadi değişkenlerle ilişkilerinin ekonometrik analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Türkiye'de turizm talebi ile uluslararası ticaret, diğer sektörlere ait faaliyet gelirleri ile istihdam ve enflasyon arasındaki ilişkilerin analiz edildiği bu tez üç makaleden oluşmaktadır. Birinci makalede uluslararası ... -
Türkiye'deki küçük ve orta büyüklükteki konaklama işletmelerinde bilgi teknolojileri kullanımı
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Gelişen bilgi teknolojileri, işletmelerde hizmet üretim süreçlerinin etkinleştirilmesinin yanında, üretilen mal ve hizmetlerin potansiyel tüketicilere tanıtılması ve pazarlanmasında da önemli bir araç konumuna gelmiştir. ... -
Türkiye’de açık ve uzaktan öğrenme sistemlerinde sürdürülebilir risk zekası oluşturma önerisi
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu araştırmada Risk Zekâsının Açık ve Uzaktan Öğrenme sistemlerinde oluşturulmasına yönelik bir araştırma yapılması hedeflenmiştir. Bu hedef doğrultusunda ise Açık ve Uzaktan Öğrenme Kurumlarında uygulanabilir bir Risk ... -
Yeme-içme mekanlarında yemeğin aynılaşması ve farklılaşması
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu çalışmanın birincil amacı, farklı destinasyonlarda bulunan yeme-içme mekânlarında sunulan yemeklerin aynılaştığı ve farklılaştığı noktaları ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda öncelikli olarak mekânlar ve sunulan ... -
Yemek hizmet işletmelerinde (catering işletmeleri) geleneksel ve pişir-soğut üretim sistemlerinin karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu çalışmada Yemek Hizmet İşletmelerinde (YHİ) uygulanmakta olan geleneksel ve pişir-soğut üretim sistemlerinin karşılaştırılması performans göstergeleri itibariyle karşılaştırılması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda ... -
Yeni nesil turist tipolojisi
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu araştırmanın amacı paylaşım ekonomisi kapsamında kabul edilen ücretsiz konaklama ağı Couchsurfing (CS) üyelerinin tipolojilerini tespit etmektir. Paylaşım ekonomisinin konaklama temelli uygulamaları, turizm sektörü için ... -
Yenilebilir sanat : gastronomide yemeğin sanatsal boyutunun incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu çalışmanın amacı mutfak sanatçılarının yaratıcı birey özelliklerini, yaratıcılık sürecinde onları besleyen unsurlar ve ürünlerinin sanatsal ve tasarımsal özelliklerini ortaya koymaktır. Çalışmada temel yorumlayıcı nitel ... -
Yiyecek içecek işletmelerinde zaman temelli faaliyete dayalı maliyetleme kullanılarak menü mühendisliği analizi : bir karma yöntem çalışması
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Yiyecek-içecek işletmeleri birçok açıdan işletmelerini değerlendirmek için menü analizi yöntemlerine başvururlar. Menü analizi uygulamasının en temel nedenlerinden biri maliyet bilgilerine ulaşma isteğidir. İşletmeler ... -
Yüzen adaların bir destinasyon olarak pazarlanması : yüzen adalara olan potansiyel talebi ve tüketici beklentilerini belirlemeye yönelik bir alan araştırması
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Dünyada gelecek yıllarda beklenen seyahat eğilimlerinin başında "yeni ve farklı destinasyonların kazanacağı önem" gelmektedir. Bununla beraber tüketicilerin talep ve davranışlarındaki farklılaşma da devam edecektir. Bu ...