Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.date.accessioned2020-06-17T10:50:47Z
dc.date.available2020-06-17T10:50:47Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.citationSekmen, M, Arık Ateş, P. (2014). Türk gösterim sanatlarında sirk. Sanat ve Tasarım Dergisi, 7 (7), 19-30.en_US
dc.identifier.issn2146-7692
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/23355
dc.description.abstractTürkiye’ de sirk sanatının varlığı, belli hüner gösterilerinin birbirinden bağımsız şekilde uygulanması yoluyla en belirgin biçimde, Osmanlı İmparatorluğu döneminde çeşitli vesilelerle düzenlenen Osmanlı Şenlikleri’ nin bir parçası olarak ortaya çıkmaktadır. Ancak birkaç yüzyıl boyunca süren bu sirk becerilerinin belli bir gelişim gösteremeden zamanla ortadan kaybolduğu görülmüştür. Aynı dönemlerde Avrupa’ daki Rönesans Şenlikleri’ nde karşılaşılan sirk becerilerinin zamanla gelişerek bir sanat dalı haline gelmesine karşın, Türkiye’ de sirkin gelişmemiş olmasının nedenlerini saptamak için öncelikle Türk dram sanatının ve buna bağlı olarak seyirlik oyun geleneğinin oluşumundaki etkenlere değinmek gerekecektir. Ardından sirkin Türkiye’ de gelişmemiş olmasının nedenleri irdelenecek ve böylece bu eksikliğin önemi, çağdaş sirk sanatının tiyatro ile kurduğu ilişkide uluslararası boyutta geldiği noktanın açıklanmasıyla vurgulanacaktır.en_US
dc.description.abstractThe existence of circus art in Turkey shows up, particular stunts duly applied free of each other, most specifically as a part of Ottoman Festives performed on various occasions in Ottoman Empire time. Nevertheless, a few centuries long circus talents of those vanished throgh the time without showing any progress. First, factors in formation of Turkish drama art and spectacle tradition accordingly need to be mentioned in order to state the reasons why circus did not develop in Turkey although circus skills seen in Renneisance Festives in Europe developed to be a field of art In the same period. Next, the reasons for circus in Turkey not being developed will be analyzed and thus the importance of this deficiency will be expressed through the explanation of the point where circus arts came in an international dimension with its relation to theater.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOsmanlı Şenliklerien_US
dc.subjectSeyirlik Oyunen_US
dc.subjectSirken_US
dc.subjectÇağdaş Sirken_US
dc.subjectBütüncül Sanaten_US
dc.subjectOttoman Festivalen_US
dc.subjectSpectacleen_US
dc.subjectCircusen_US
dc.subjectContemporary Circusen_US
dc.subjectTotal Work of Arten_US
dc.titleTürk gösterim sanatlarında sirken_US
dc.title.alternativeCircus in the turkish performing artsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSanat ve Tasarım Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Sahne Sanatları Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0001-8633-704Xen_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue7en_US
dc.identifier.startpage19en_US
dc.identifier.endpage30en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorSekmen, Mustafa
dc.contributor.institutionauthorArık Ateş, Pınar


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster