Gerçekliğin bir güvencesi olarak fotoğraf gazeteciliği ve basın fotoğrafçılığı
Künye
Shukran, Q. A. K. (2016). Gerçekliğin bir güvencesi olarak fotoğraf gazeteciliği ve basın fotoğrafçılığı. Sanat ve Tasarım Dergisi, 6 (2), 36-52.Özet
Basın fotoğrafarı, bir rapor ya da dizi bağlamında büyük gruplar ya da tek tek görüntüler
halinde, basılı ya da çevrimiçi medyada, negatiferden baskılar, slaytlar ya da sayısal dosyalar halinde yayınlanmış olarak karşımıza çıkmaktadır. Basılı görüntüler topluluğu, sürekli tekrarlanan
ve set tanıma kültürü olarak miras kalan pozitif görüntü örnekleri ya da fotoğraf türlerini takip
eder. Bu yüzden bu görüntüler, sadece diğer fotoğrafara ait olmayıp, aynı zamanda genellikle resim gibi diğer görsel medyadan konulara da ait olabilir. Gerçi sanat ve basın fotografçılığı arasında
sınır çizmek, artan şekilde geçirgen ve janrların ortak referansları oldukça kullanılır hale getirmiştir, bir basın fotografını neyin özellikle karakterize ettiğini halen sorgulamaya değerdir. Her şeyin
ötesinde, basın görüntüleri, bu yerde ve belli bir etki hakkında yapılması istenen, belirlenmiş bir
konumda kaynaklanan fotografardır. Kesin bir gösterimsel veya beğenirlilik onarın ortak noktasıdır ki onlar, özel doğrulukla gerçeği yansıtır gibidirler. Bu anlamda, basın görüntüleri, deneme
veya kanıtlamanın işlevine sahip bilgi taşıyıcılar olarak kendilerine has yayıncılık bağlamında
kullanıırlar. 19. yy.daki tarihi resime benzer şekilde, basın görüntüleri, kapsamlı ve dikkat çekici
olan karmaşık bir olayı görselleştirmelilerdir. Algılanabilirliklerini garanti altına almak ve destek
amacıyla hemen hemen tüm basın görüntüleri onlara eşlik eden metin veya altyazı ihtiva ederler. Press photographs meet us as individual images or in bigger groups in the context of a
report or sequence, in publish or online media, published as print negatives, slides or digital files. Te mass of published images follows positive image patterns or photo types that
are constantly repeated and handed down a culture of set recognition. So, these images
not only submit to other photographs but also ofen to subjects from other visual media,
such as, for example, the painting. Although the drawing of boundaries between art and
press photography becomes increasingly porous and the mutual reference of these genres
is widely used, it is still worth asking what specifically characterizes a press photo. First
of all, press images are photographs originated at a specific location that want to make a
statement about this place and a specific action. A certain representationally or likeness is
common to them, so that they seem to refect reality with special truthfulness. In this sense, press images are used in their respective publication contexts as information carriers,
which have a particular function of testifying or proving. Similar to the history painting
in the 19th century, press images must visualize a complex situation comprehensibly and
catchy. In order to guarantee and to support their readability, almost all press images have
an accompanying text or a caption.
Kaynak
Sanat ve Tasarım DergisiCilt
6Sayı
2Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/23444Koleksiyonlar
- Sayı: 11 (2016) [13]