Ara
Toplam kayıt 14, listelenen: 1-10
Gerçekçilik döneminin özelliklerine göre çocuk resminin, bilinçlendirme öncesi ve bilinçlendirme sonrası değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2014)
İnsanın yaratıcı güçlerinin ortaya çıkarılmasında sanat eğitiminin önemi büyüktür. Görsel Sanatlar Eğitimi, genel eğitimin bütünü içerisinde düşünülmekle beraber kendine özgü eğitim yasaları ve yöntemleri olan bir alandır. ...
4-12 yaş grubu öğrencilerinin resimlerinde figür kullanımı, figürlerin mekan ve elemanlar içindeki özellikleri, renk, leke ve çizgisel kullanımı bakımından değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2007)
Sanat eğitimi, insan özelliklerinin tümünü dikkate alan ve geliştiren bir yöntemdir. Bu yöntem bilinç, zeka ve yaratıcılık gibi tüm duyguların yönetimidir. Çocuğun sanat eğitimine önem verildiğinde sonuç, insan ve toplum ...
İlköğretim okulları altıncı sınıf resim iş dersi programı çerçevesindeki etkinlikler üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2004)
Resim-İş dersinde sanat eğitimin bir gereği olarak çocuğa estetik kişilik kazandırmak, sanatları tanıtmak, uygulamalar yaptırmak, sanattan anlayan ve haz alan bir kuşak yetiştirmek temel alınır. Dolayısıyla ilköğretim ...
İlköğretim okullarında resim-iş öğretmenlerinin sanat eğitimi ve öğretimindeki yeniliklere ilişkin görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2004)
İlköğretim okullarında öğrenciler; Sanat Eğitimi dersi ile yaratıcı düşünceyi geliştirme, değerlerle düşünme, nitelikleri ayrımsama, olayları çözümleme, işbirliği yapabilme, üretken olma, estetik bakış açısı ve estetik ...
İlköğretim okullarındaki resim-iş derslerinde kavram haritalarının etkililiği
(Anadolu Üniversitesi, 2004)
İlköğretim okullarındaki sanat eğitimi dersleri öğrencilere, yaratıcı davranış, estetik ve pratik yargı gücünü geliştirebilme, üretkenlik, ve değerlerle düşünebilme yeteneklerini kazandırabilme amaçlıdır. Ayrıca öğrenciler ...
Projektif bir teknik olarak ilköğretim çocuğu resimleri
(Anadolu Üniversitesi, 2002)
Sosyal çevrenin bireyi olarak çocuk ve onun resimleri, içinde yaşadığı topluma uyum yeteneğini de ortaya koymaktadır. Öyleyse; 07-12 yaş ilköğretim çocuğunun resimlerine bakarak ve inceleyerek, çocuğun sosyal gelişim ...
Sanat ve iş eğitiminde kopyacılık yönteminin yeri
(Anadolu Üniversitesi, 2000)
"Sanat ve İş Eğitiminde Kopyacılığın Yeri" adlı Yüksek Lisans tezinde, kopyacılık nedir?, tarihsel gelişimi, sanat eğitiminde ortaya çıkışı, Türkiye'deki gelişimi araştırılmış; diğer eğitim yöntemlerine de değinilmiştir. ...
7-12 yaş grubu çocukların resimlerinde kullandıkları benzer biçimler
(Anadolu Üniversitesi, 2006)
7-12 Yaş dönemi, çocukların, eğitim öğretime ciddi anlamda adım attığı, fiziksel, psikososyal, zihinsel anlamda pek çok değişim yaşadığı önemli bir dönemdir. Çocuk bu farklılıkları yaşadığı süreçte, sanatsal anlamda da zor ...
Zihinsel engelli çocukların el becerilerinin gelişmesine resim-iş dersinin katkısı ile ilgili özel eğitim öğretmenlerinin görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2003)
Bu araştırma, zihinsel engelli çocukların el becerilerinin gelişmesine, resim-iş dersinin katkısı ile ilgili özel eğitim öğretmenlerinin görüşlerinin belirlenmesi amacı ile gerçekleştirilmiştir. Bu doğrultuda belirlenen ...
İlköğretimde bilişsel gelişime koşut olan resimsel gelişmede uzam kavramının saptanması
(Anadolu Üniversitesi, 2003)
Araştırmacıların, ressamların, öğretmenlerin dikkatini çeken, inceledikleri, hatta bazen esinlendikleri çocuk resimleri, onların imgelemlerinde sakladıkları duygularını, kendilerine has bazı sırları, farkında olmadan, ...