dc.date.accessioned | 2020-06-23T11:25:41Z | |
dc.date.available | 2020-06-23T11:25:41Z | |
dc.date.issued | 2016 | en_US |
dc.identifier.citation | Ünlenen, E. (2016). 1920 ve 1950 yılları arasında modern gitar müziğine yön veren besteciler. Sanat ve Tasarım Dergisi, 6 (2),110-126. | en_US |
dc.identifier.issn | 2146-7692 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/23460 | |
dc.description.abstract | Andres Segovia’nın etkisiyle büyük bir sıçrama yaşayan gitar repertuvarı, 20. yüzyılın ilk yarısında, daha önce sahip olduğu repertuvardan oldukça farklı bir üsluba sahip
olan gitarist olmayan bestecilerin eserleriyle şekillenmiştir. Bu çalışmada, gitar müziğinde
yeni-romantik üslubun temsilcileri olarak görülebilecek Manuel Ponce, Joaquin Turina,
Federico Moreno Torroba, Manuel de Falla, Heitor Villa Lobos, Mario Castelnuovo-Tedesco, Joaquin Rodrigo ve Alexandre Tansman gibi bestecilerin seçilmiş olanlarının genel bestecilik özelliklerine ve önemli eserlerine değinilecek, yapılan betimsel analizlerle
örnekler verilecektir. Özellikle 1950 yılı sonrasında ortaya çıkan gitarist - modern gitar
müziği bestecileri öncesinde gitar müziğinin yaşandığı atmosfer hakkında bilgi verilmeye
çalışılacaktır. | en_US |
dc.description.abstract | Te guitar repertory which had a substantial spring through the impact of Andres Segovia was shaped with the works by non-guitarist composers in the first half of 20th century,
which is not usual fashion as beforehand. In this study, there will be some descriptive
analysis of the general features and the works of some selected composers who are considered to be the respresentatives of neo-romantic guitar music, namely Manuel Ponce,
Joaquin Turina, Federico Moreno Torroba, Manuel de Falla, Heitor Villa Lobos, Mario
Castelnuovo-Tedesco, Joaquin Rodrigo and Alexandre Tansman. It also aims at giving
information about the atmosphere seen especially afer 1950 when the guitar music is
subsisted before the guitarist – modern guitar music composers. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Segovia Etkisi | en_US |
dc.subject | Yeni Romantik Besteciler | en_US |
dc.subject | 1920 – 1950 yılları arası Gitar Müziği | en_US |
dc.subject | Gitar Repertuvarı | en_US |
dc.subject | Segovia Efect | en_US |
dc.subject | Neo-Romantic Composers | en_US |
dc.subject | Guitar Music Between 1920 – 1950 | en_US |
dc.subject | Gitar Repertuvarı | en_US |
dc.title | 1920 ve 1950 yılları arasında modern gitar müziğine yön veren besteciler | en_US |
dc.title.alternative | The composers who gave a directıon to the modern guitar music between 1920 and 1950 | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Sanat ve Tasarım Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Devlet Konservatuvarı, Müzik Bölümü | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-9680-2248 | en_US |
dc.identifier.volume | 6 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 110 | en_US |
dc.identifier.endpage | 126 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Ünlenen, Emre | |