dc.contributor.author | Özer Eröz, Gökçe | |
dc.date.accessioned | 2020-06-24T07:01:46Z | |
dc.date.available | 2020-06-24T07:01:46Z | |
dc.date.issued | 2016 | en_US |
dc.identifier.citation | Uludağ, K, Özer Eröz, G. (2016). Hinduizm ve terakota tapınaklar. Sanat ve Tasarım Dergisi, 6 (2), 210-227. | en_US |
dc.identifier.issn | 2146-7692 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/23468 | |
dc.description.abstract | Kültür olgusunun içeriğini oluşturan inanç, gelenek, düşünce biçimi gibi unsurlar sanatın da var olmasındaki en önemli etmenler arasında yer almaktadır. Dolayısıyla kültürel öğeler ve sanat birbirinden bağımsız düşünülmemektedir. Kültürel öğeler içerisinde
önemli bir güce sahip olan din olgusu, Hindistan’ın her alanına yayılmıştır. Bu noktadan
hareketle Hindistan günümüzde de halen din ve sanat ilişkisini yaşatan örneklerden biri
olarak araştırılmaya değer bir özellik taşımaktadır. Bu bağlamda, en eski dinlerden biri
olan Hinduizm kil malzemenin sıklıkla kullanıldığı bir dindir. Günümüzde de aktif olarak varlık gösteren Hinduizm kapsamında yapılan terakota tapınaklar bu durumun en
somut örnekleridir. Bu araştırmada, Hinduizm etkisinde oluşturulan terakota tapınaklar
örneklerle incelenmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | Elements like belief, tradition, method of thinking, which constitute the content of cultural phenomena, are also considered among the most important factors in the existence
of art. Terefore, cultural items and art are not considered independent. Religious phenomenon, having a prominent power among cultural items, has spread to all areas of India.
Taking this into consideration, today India is one example that still preserves the relationship between religion and art, which is worth researching. In this context, Hinduism is one
of the oldest religions where clay material is ofen used. Even today, the terracotta temples
which still exist are considered the most concrete examples of this situation in Hinduism.
In this study, terracotta temples created under the infuence of Hinduism will be examined
with examples. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Hindistan | en_US |
dc.subject | Hinduizm | en_US |
dc.subject | Tapınak | en_US |
dc.subject | Terakota | en_US |
dc.subject | India | en_US |
dc.subject | Hinduism | en_US |
dc.subject | Temple | en_US |
dc.subject | Terracotta | en_US |
dc.title | Hinduizm ve terakota tapınaklar | en_US |
dc.title.alternative | Hinduism and teracotta temples | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Sanat ve Tasarım Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Seramik Bölümü | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-3507-008X | en_US |
dc.identifier.volume | 6 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 210 | en_US |
dc.identifier.endpage | 227 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Uludağ, Kemal | |