Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTaşkın, Okyay
dc.contributor.authorAvcı Akbel, Burcu
dc.date.accessioned2020-06-24T12:21:53Z
dc.date.available2020-06-24T12:21:53Z
dc.date.issued2017en_US
dc.identifier.citationTaşkın, O, Avcı Akbel, B. (2017). Mevlevî âyîni geleneğinde Hoca Hafız Mehmed Zekâi Dede’nin üç âyîninin (Sûzidil, Sûznâk, Saba Zemzeme) makam ve usûl analizi bakımından incelenmesi. Sanat ve Tasarım Dergisi, 7 (1), 58-91.en_US
dc.identifier.issn2146-7692
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/23479
dc.description.abstractXIX. yy’da yaşamış olan Hoca Hafız Mehmed Zekâi Dede, âyin formunda bestesi bulunan musikişinaslardan biridir. Bu çalışmada Hoca Hafız Mehmed Zekâi Dede’nin bestelediği üç Mevlevi âyini makam ve usul yapıları açısından incelenmiş ve söz konusu âyin lerin dönemin özelliklerini nasıl yansıttığı açıklanmaya çalışılmıştır.Bu çalışmada, XIX. yy’daki makamsal anlayış değerlendirilerek Sûznâk, Sûzidil, Saba Zemzeme makamlarının o dönemdeki kullanımları incelenmiştir. Âyinlerin makam ve usul yapılarının, o dönem âyinlerinde kabul gören makam ve usul yapıları ile uyumlu olup olmadığı üzerinde durulmuştur. Yaşadığı dönem içerisinde değerlendirildiğinde, Zekai Dede’nin âyinlerinin dönemin müzikal anlayışına uygun olarak bestelendiği tespit edilmiştiren_US
dc.description.abstractHoca Hafız Mehmed Zekâi Dede who lived in XIX. century is one of the musicians who composed the form of âyin. In this research, three of Mehmed Zekâi Dede’s compositions in Mevlevi Âyini form were analysed according to maqams and usuls. It also tries to explain that how the “âyins” refected the characteristics of the period. In this study, the usage of the Sûznâk, Sûzidil, Saba Zemzeme maqams were reviewed to evaluate the perception of maqam in the 19th century. It focuses on the convenience of the maqam and rhythmical structure of the âyins with the generally accepted structure of his era. When considered in his time, Zekai Dede’s âyins are composed properly according to the musical understanding in his time.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHoca Hafız Mehmed Zekâi Dedeen_US
dc.subjectMevlevî Âyinien_US
dc.subjectSûznak Makamıen_US
dc.subjectSûzidil Makamıen_US
dc.subjectSaba Zemzeme Makamıen_US
dc.subjectHoca Hafız Mehmed Zekâi Dedeen_US
dc.subjectMevlevi Âyinien_US
dc.subjectMaqam of Sûznak, Maqam of Sûzidilen_US
dc.subjectMaqam of Saba Zemzemeen_US
dc.titleMevlevî âyîni geleneğinde Hoca Hafız Mehmed Zekâi Dede’nin üç âyîninin (Sûzidil, Sûznâk, Saba Zemzeme) makam ve usûl analizi bakımından incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of Mehmet Zekai Dede’s three ayins (Sûzidil, Sûznâk, Saba Zemzeme) with regard to analysıs of maqam and usul in the mevlevi ayini traditionen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSanat ve Tasarım Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage58en_US
dc.identifier.endpage91en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster