Yazar "Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü" için Tez Koleksiyonu listeleme
-
Beşinci sınıf öğrencilerinin doğal sayılarda dört işlem kullanmaya uygun problem kurma becerilerinin incelenmesi
Eryılmaz Çevirgen, Ayşegül; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Atbiner, Esra (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Çalışmanın amacı, ortaokul beşinci sınıf öğrencilerinin problem kurma becerilerini; yapılandırılmış, yarı yapılandırılmış ve yapılandırılmamış problem kurma türlerine göre incelenmesidir. Yöntem olarak, nitel araştırma ... -
BİLSEM ortaokul öğrencilerinin matematiğe yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
İnceoğlu, Gonca; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Kartal, Rıdvan (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Araştırmada, Bilim ve Sanat Merkezlerinde (BİLSEM' lerde) öğrenim gören üstün zekâlı ve özel yetenekli öğrencilerin matematiğe yönelik tutumlarının ne düzeyde olduğunun ve söz konusu tutumların; öğrencilerin öğrenim ... -
Dinamik geometri yazılımlarıyla dönüşüm geometrisi öğretimine semiyotik arabuluculuk perspektifinden bir bakış
Ada, Tuba; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Balcı, Seda (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Geometri öğretimin amaçlarından biri öğrencilerin geometrik şekiller arasındaki dönüşümleri keşfetmeleri, fiziksel dünyasını açıklamada ve anlamlandırmada geometriyi kullanabilmeleridir. Matematik öğretiminde son yıllarda ... -
Dokuzuncu sınıf düzeyinde matematik dersi öğretim programı hakkında mesleki ve teknik anadolu lisesi matematik öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi
Ada, Tuba; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Biçer, Fatih (Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu araştırmada Meslekî ve Teknik Anadolu Lisesi matematik öğretmenlerinin 2017-2018 eğitim-öğretim yılında uygulanmaya başlanan Ortaöğretim Matematik Dersi Öğretim Programı hakkında görüşlerinin incelenmesi alınması ... -
Ebeveyn-çocuk-öğretmen etkileşimlerinin matematik eğitiminde ebeveyn katılımı bağlamında incelenmesi
Yanık, H. Bahadır; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı ebeveyn-çocuk, çocuk-öğretmen ve ebeveyn-öğretmen arasındaki matematiğe yönelik iletişimin doğasını incelemektir. Olgu bilim olarak desenlenen çalışmada nitel veri toplama ve analiz yöntemleri kullanılmıştır. ... -
İlköğretim matematik öğretmenlerinin stratejik zeka oyunlarının matematik öğretiminde kullanabilirliği ve matematik öğretimine katkısına dair görüşler
Ünver, Sümeyye (Anadolu Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)İlköğretim matematik öğretmenlerinin stratejik zekâ oyunlarının matematik öğretiminde kullanılabilirliği ve bu oyunların matematik öğretimine katkısına dair görüşlerinin belirlenmesini amaçlayan bu çalışmanın verilerinin ... -
İnternette yayınlanan ortİnternette yayınlanan ortaokul matematik ders anlatım videolarındaki analojilerin kavram tanımı ve kavram imajı çerçevesinde incelenmesiaokul matematik ders anlatım videolarındaki analojilerin kavram tanımı ve kavram imajı çerçevesinde incelenmesi
Erdoğan, Abdülkadir; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Kaymakçı Üstüner, Kübra (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Koronavirüs salgını sebebiyle online kaynakların öneminin arttığı günümüzde internet üzerindeki ders videolarının izlenme oranlarının giderek arttığı gözlemlenmektedir. Matematik derslerinde başvurulan birçok farklı öğretim ... -
Kırsaldaki matematik öğretmenlerinin öğretim programını uygulamada karşılaştıkları zorluklar ve çözüm yaklaşımları
Erdoğan, Abdülkadir; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Özpınar, Fatma (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı, kırsalda matematik öğretmenlerinin matematik dersi öğretim programını uygulamada karşılaştıkları zorlukları ve çözüm yaklaşımlarını incelemektir. Bu bağlamda öğretim programının; hedef, içerik, ... -
Matematik öğretmen adaylarının integral kavramı ile ilgili kavramsal ve işlemsel bilgilerinin incelenmesi
İnceoğlu, Gonca; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Yılmaz, Rahime (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı matematik öğretmeni adaylarının integral kavramına yönelik kavramsal ve işlemsel bilgilerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 eğitim öğretim yılında bir ... -
Matematik öğretmen adaylarının integral kavramı ile ilgili kavramsal ve işlemsel bilgilerinin incelenmesi
İnceoğlu, Gonca; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Yılmaz, Rahime (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı matematik öğretmeni adaylarının integral kavramına yönelik kavramsal ve işlemsel bilgilerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 eğitim öğretim yılında bir ... -
Matematik öğretmenlerinin kullandıkları eğitsel içerikli web sitelerinin incelenmesi
Erdoğan, Abdülkadir; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Esatoğlu, Adem (Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Bilgisayar teknolojilerinin yaygınlaşması tüm alanlardaki iş ve işlemlerde dönüşümü gerekli kılmış, eğitim-öğretim süreçleri de bu teknolojik dönüşümlerden etkilenmiştir. Bilgisayar ve internet araçları dersliklere girmiş, ... -
Ortaokul düzeyinde hacim kavramına giriş : somut materyal destekli bir öğretim örneği
Özdemir Erdoğan, Emel; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Okuyucu, Ümmügülsüm (Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu çalışmanın amacı ortaokul matematik dersi öğretim programında geometri ve ölçme öğrenme alanında ilk kez altıncı sınıf seviyesinde kazanımı verilen hacim kavramı ile ilgili deney ve gözleme dayalı günlük hayatta kullanılan ... -
Ortaokul öğrencilerinin grafik okuryazarlık becerileri ve karşılaştıkları zorluklar : daire grafiği örneği
Özdemir Erdoğan, Emel; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Şahin, Sinem (Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu çalışmada ortaokul öğrencilerinin grafik okuryazarlık becerilerinin daire grafiği örneği ile incelenmesi, daire grafiği okuma ve yorumlama aşamalarında karşılaştıkları zorlukların belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla ... -
Ortaokul öğrencilerinin rutin olmayan problemleri çözerken kullandıkları stratejilerin strateji esnekliği bağlamında incelenmesi
Özdemir Erdoğan, Emel; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Yılmaz, Filiz (Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Rutin olmayan problemler, farklı stratejileri kullanmayı gerektiren, bir strateji ile çözüme ulaşılamadığında strateji değiştirmeyi gerektiren problemlerdir. Problemlerin çözümünde farklı stratejilere başvurma ve farklı ... -
Ortaokul ve lise matematik öğretmenlerinin 5. sınıf ve 9. sınıf öğrencilerinin hazırbulunuşluk düzeyleri hakkında beklenti, gözlem ve görüşleri
Eryılmaz Çevirgen, Ayşegül; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Melemez, Mustafa (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Ortaokul matematik öğretmenlerinin öğrencilerinin ilkokul düzeyinde; lise matematik öğretmenlerinin de ortaokul düzeyinde aldıkları öğretimin niteliğine yönelik yorum ve eleştiri yapmaları sıklıkla karşılaşılan bir durumdur. ... -
Pandemi döneminde ortaokul öğrencilerinin yüz yüze ve uzaktan matematik eğitimine yönelik metaforik algılarının incelenmesi
Ada, Tuba; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; İnci, Elif (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin yüz yüze ve uzaktan eğitimle matematik dersine yönelik metaforik algılarını belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma modellerinden fenomenoloji (olgu bilim) deseni kullanılmıştır. ... -
Sekizinci sınıf öğrencilerinin geometri ve ölçme problemlerini çözme süreçlerindeki cebirsel düşünme becerileri
Tanışlı, Dilek; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Ataş, Yasemin (Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Cebirsel düşünme, cebir ile ilişkili olmasının yanında matematiğin diğer tüm alanlarını da kapsayan bir düşünme biçimidir. Bu bağlamda araştırma kapsamında; ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin cebirsel düşünme bağlamında, ... -
Teknoloji destekli bir öğrenme ortamında ortaokul öğrencilerinin argüman yapılarının Toulmin modeline göre incelenmesi
Özdemir Erdoğan, Emel; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Sucu, Hilal (Anadolu Üniversitesi, 2021)Bir varsayımın üretilmesi için argümantasyon gerçekleştirilmelidir. Kanıt özel bir argümantasyon sonucunda ortaya çıkmaktadır. Bu araştırmada öğrencilerin teknoloji destekli öğrenme ortamındaki argüman yapılarının belirlenmesi, ... -
Uluslararası Bakalorya Programı ve Milli Eğitim Bakanlığı ortaokul matematik ders kitaplarının prakseolojik analizi : Cebirsel ifade, denklem ve eşitsizlikler
Özdemir Erdoğan, Emel; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Güler, Lale (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Çalışma kapsamında, MEB tarafından açıklanan 2023 Vizyon Belgesi ile eğitim anlayışı ve felsefesi yönünden benzetilen, dünya çapında 150'den fazla ülkede benimsenmiş Uluslararası Bakalorya Programı ile Millî Eğitim Bakanlığı ...