dc.contributor.author | Gök Akkılıç, Arzu | |
dc.date.accessioned | 2020-06-29T07:35:15Z | |
dc.date.available | 2020-06-29T07:35:15Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.identifier.citation | Gök Akkılıç, A. (2019). İlköğretimde ses eğitimi ve şarkı söylemenin kişilik ve sosyalleşme üzerine etkisi. Sanat ve Tasarım Dergisi, 9 (2), 262-273. | en_US |
dc.identifier.issn | 2146-7692 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/23526 | |
dc.description.abstract | “Müzik eğitimi en çok tercih edilen alandır, çünkü ritim ve uyum ruhun içine en derinden
nüfuz eder ona saygınlık, onur ve zarafet verir”. (Platon)
Bireyleri ve toplumları biçimlendirme, değiştirme ve geliştirmede eğitim en etkili süreçtir.
Kültürel bütünlüğün sağlanmasında müziğin bir eğitim aracı olarak kullanılması tüm dünyada
yaygınlık kazanmıştır.
Sosyalleşme, yaşam boyu süren bir öğrenme sürecidir. Bu süreç içerisinde birey, yaşadığı topluma
uyum sağlayabilmek için, o toplumun sosyo-kültürel değerlerini benimser. Bireyin sosyalleşmesi ilk
olarak ailede başlar ve okulda devem eder. Okul, bütün çağdaş toplumlarda aile ile birlikte bireyin
sosyalleşmesini sağlayan en önemli kurumdur. Bu nedenle okullarda bireyin sosyalleşmesine
yönelik olarak verilen eğitim çok önemlidir.
Bu araştırmada, ilköğretimde ses eğitimi ve şarkı söylemenin kişilik ve sosyalleşmedeki etkisi
araştırılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | “Musical training is a more potent instrument than any other, because rhythm and harmony
find their way into the inward places of the soul, on which they mightily fasten, imparting grace, and
making the soul of him who is rightly educated graceful, or of him who is ill-educated ungraceful.”
(Socrates)
Education is the most efficient process in terms of developing, changing and forming the societies
as well as the individuals. The use of music as an educational tool to ensure cultural integrity has
gained wide currency all over the world.
Socialization is a life-long learning process. Within this process, an individual adopts sociocultural values of the society in order to accommodate him/herself to that society. The socialization
of the individual starts at first in the family and proceeds in the school. The school, alongside with
the family, is the most important institution which ensures the socialization of the individual in all
societies. Therefore, the social training aiming the socialization of the individuals is very important.
This research will analyze the impact of the vocal training and singing in primary education on
the socialization and personality of the children. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sosyalleşme | en_US |
dc.subject | Kişilik | en_US |
dc.subject | Müzik ve Ses Eğitimi | en_US |
dc.subject | Socialization | en_US |
dc.subject | Personality | en_US |
dc.subject | Music | en_US |
dc.subject | Voice Training | en_US |
dc.title | İlköğretimde ses eğitimi ve şarkı söylemenin kişilik ve sosyalleşme üzerine etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The impact of vocal training and singing on the personality and socialization ın primary education | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Sanat ve Tasarım Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 9 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 262 | en_US |
dc.identifier.endpage | 273 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |