Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGök Akkılıç, Arzu
dc.date.accessioned2020-06-29T07:35:15Z
dc.date.available2020-06-29T07:35:15Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationGök Akkılıç, A. (2019). İlköğretimde ses eğitimi ve şarkı söylemenin kişilik ve sosyalleşme üzerine etkisi. Sanat ve Tasarım Dergisi, 9 (2), 262-273.en_US
dc.identifier.issn2146-7692
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/23526
dc.description.abstract“Müzik eğitimi en çok tercih edilen alandır, çünkü ritim ve uyum ruhun içine en derinden nüfuz eder ona saygınlık, onur ve zarafet verir”. (Platon) Bireyleri ve toplumları biçimlendirme, değiştirme ve geliştirmede eğitim en etkili süreçtir. Kültürel bütünlüğün sağlanmasında müziğin bir eğitim aracı olarak kullanılması tüm dünyada yaygınlık kazanmıştır. Sosyalleşme, yaşam boyu süren bir öğrenme sürecidir. Bu süreç içerisinde birey, yaşadığı topluma uyum sağlayabilmek için, o toplumun sosyo-kültürel değerlerini benimser. Bireyin sosyalleşmesi ilk olarak ailede başlar ve okulda devem eder. Okul, bütün çağdaş toplumlarda aile ile birlikte bireyin sosyalleşmesini sağlayan en önemli kurumdur. Bu nedenle okullarda bireyin sosyalleşmesine yönelik olarak verilen eğitim çok önemlidir. Bu araştırmada, ilköğretimde ses eğitimi ve şarkı söylemenin kişilik ve sosyalleşmedeki etkisi araştırılmıştır.en_US
dc.description.abstract“Musical training is a more potent instrument than any other, because rhythm and harmony find their way into the inward places of the soul, on which they mightily fasten, imparting grace, and making the soul of him who is rightly educated graceful, or of him who is ill-educated ungraceful.” (Socrates) Education is the most efficient process in terms of developing, changing and forming the societies as well as the individuals. The use of music as an educational tool to ensure cultural integrity has gained wide currency all over the world. Socialization is a life-long learning process. Within this process, an individual adopts sociocultural values of the society in order to accommodate him/herself to that society. The socialization of the individual starts at first in the family and proceeds in the school. The school, alongside with the family, is the most important institution which ensures the socialization of the individual in all societies. Therefore, the social training aiming the socialization of the individuals is very important. This research will analyze the impact of the vocal training and singing in primary education on the socialization and personality of the children.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyalleşmeen_US
dc.subjectKişiliken_US
dc.subjectMüzik ve Ses Eğitimien_US
dc.subjectSocializationen_US
dc.subjectPersonalityen_US
dc.subjectMusicen_US
dc.subjectVoice Trainingen_US
dc.titleİlköğretimde ses eğitimi ve şarkı söylemenin kişilik ve sosyalleşme üzerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe impact of vocal training and singing on the personality and socialization ın primary educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSanat ve Tasarım Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage262en_US
dc.identifier.endpage273en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster