Başlık için Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 83, listelenen: 51-70
-
Kommunikation in der Hochschule : eine empirische analyse der reformulierenden handlungen im unterrichtsdiskurs : aus der sicht der funktionalen pragmatik
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Dil öğretiminde, ister anadil ister yabancı dil öğretimi olsun, hem öğretici hem de öğrenci ders içi iletişimde belli dilsel davranışlardan yararlanır. Bu araştırma, ilgisini sınıf içi öğrenci-öğretici arasındaki dilsel ... -
L'enseignement de la traduction dans la classe de fle
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Günümüzde, yabancı dil öğretiminde öncelikle hedeflenen, öğrencilerin dili gerçek işleviyle edinmelerini, dolayısıyla da iletişim edincini kazanmalarını sağlamaktır. Buna bağlı olarak, yabancı dil öğretiminde araç olarak ... -
L'integration de la theorie de l'enonciation dans la formation initiale des enseignants de fle : une recherche-action
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Dilbilim çalışmalarının dil öğretimi yaklaşımlarına olan etkisi günümüzde de yaygın olarak kabul edilmektedir. Güncel dil öğretim yaklaşımlarından olan iletişimsel yaklaşım ve eylem odaklı yaklaşımın en çok yararlandığı ... -
L'utilisation de l'apprentissage coopératif dans la classe de fle
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Çağdaş eğitim anlayışı, yabancı dil sınıflarındaki öğretmeni, öğrenmeyi en üst düzeyde gerçekleştirecek öğretim yöntemini seçme ve uygulama sorumluluğu ile karşı karşıya bırakmıştır. Yabancı dil derslerinde öğrencilerin ... -
L1 use in beginner level EFL speaking classes and its effect on elementary level students' oral performances
(Anadolu Üniversitesi, 2005)İngilizcenin yabancı dil olarak öğretildiği sınıflarda ana dil kullanımı bir çok araştırmacının dikkatini çekmektedir. Bu konuyla ilgili çalışmalar genellikle ana dil kullanımına karşı olan tavırlar, ana dilin kullanıldığı ... -
Lessings fabeln aus didaktischer perspektive eine fallstudie
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Bu çalışma, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Almanca öğretmenliği bölümü öğrencileri Gotthold Ephraim Lessing'in Fabllarının eleştirel çözümlemesini yapabilirler mi? sorusuna yanıt aramaktadır. Araştırmada bu öğrencilerin ... -
Lexical bunlde use of Turkish and native English writers : a corpus-based study
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Son yıllarda İngilizce akademik dünyada küresel bir dil haline gelmiştir. Öğrenciler ve akademisyenlerden de bu küresel dilde yazılı ürünler ortaya koymaları beklenmektedir. Ancak, bu durum anadili İngilizce olamayan öğrenci ... -
l’ecriture feminine dans l’oeuvre d’hélène cixous une lecture de deconstruction
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Hélène Cixous yirminci yüzyılın ikinci yarısında postyapısalcı feminizmin merkezi bir figürü olarak politik ve edebi mecrayı son derece etkilemiş ve sayısız edebi ve eleştirel çalışmanın odağında olmuştur. Bunun yanında o ... -
The noun phrase accessibility hierarchy (NPAH) the acquisition of English restrictive relative clauses by Turkish adult learners of English
(Anadolu Üniversitesi, 1999)While learning a language, the importance of the target language syntax cannot be denied. Howewer, how this syntax is formed and developed in the learners' interlanguage has undergone many different explanations. Markedness ... -
Novice EFL teachers' perceived challenges and support needs in their journey to become effective teachers
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu çalışma, mesleğinin ilk yıllarındaki İngilizce öğretmenlerinin yaşadıkları sorunları ve desteğe ihtiyaç duydukları alanları belirlemeyi amaçlamıştır.Hem niteliksel hem de niceliksel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı ... -
Online support application for oral communication skills course : a case study
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu çalışmanın amacı birinci sınıf İngilizce Öğretmenliği öğrencilerinin Sözlü İletişim Becerileri II dersinde kullanılmak üzere hazırlanan asenkron konuşma ve dinleme etkinliklerinden oluşan bir çevrimiçi destek uygulamasını ... -
Oral peer feedback in process approach implemented EFL writing classes
(Anadolu Üniversitesi, 1999)As a reflection of the co-operative learning theory and the process approach, peer feedback is used in process approach implemented writing classroom. By this, teachers aim at helping student writers to develop a sense of ... -
A phonetic and phonological analysis of final devoicing in Turkish
(University of Michigan, 1993)Including the current study, the phonetic realization of devoiced and voiceless final obstruents has been investigated in 5 languages, German, Polish, Russian, Catalan, and Turkish. In terms of orthograp- hic representation, ... -
Requesting in English : interlanguage pragmatics of Turkish children
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu çalışmanın amacı özel ilköğretim kurumlarına devam eden ve İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen 8. sınıf Türk öğrencilerinin kullandıkları rica yapılarını incelemektir. Çalışmanın katılımcıları iki ana gruptan ... -
The role of processing instruction : a study on English causatives
(Anadolu Üniversitesi, 2003)This study attempts to examine possible effects of two types of instruction: processing (PI) and Iraditional (TI) in learning of English causatives by Turkish learners and to see whether possible positive effects are ... -
Speech act realizations of Turkish EFL learners : a study on apologizing and thanking
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Oldukça karmaşık söz eylemler olarak bilinen özür dileme ve teşekkür etme kültürler arası farklılıklar göstermektedir, bu yüzden, dillere özgü anlamsal biçimler diller arası iletişimde yanlış anlaşılmalara yol açabilirler. ... -
A study of sources of foreign language classroom anxiety in speaking and writing classes
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Dil öğrenimi ve öğretimi üzerine yapılan çalışmalar son zamanlarda öğrenciler ve onların dil öğrenimi sürecine bakış açıları üzerine odaklanmıştır. Öğretme ve öğrenmenin söz konusu olduğu her ortamda sınıfın dört duvarı ... -
A study on blended learning model for teaching practice course in pre-service English language teacher training program
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu çalışmanın amacı Anadolu Üniversitesi, İngilizce Öğretmenliği Programı, öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersi için harmanlanmış öğrenme modelinin uygulandığı bir ders geliştirmektir. Harmanlanmış öğrenme ... -
A study on identifying children's language learning strategies and developing a children's inventory for language learning strategies (Chills)
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Hala büyümekte olan bir alan olarak dil öğrenme stratejileri üzerine yapılan araştıımaların farklı ortamları kapsayacak şekilde genişletilmesine ihtiyaç vardır. Bu alanda yapılan önceki araştırmalar incelendiğinde ... -
A study on interactional metadiscourse markers in research articles
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu çalışmanın amacı Türk yazarlar tarafından yazılmış Türkçe, İngilizce, Amerikalılar tarafından yazılmış İngilizce makalelerde üst söylem öğelerinden iletişimsel boyutunun kullanımını araştırmaktır. Bu amaçla yabancı dil ...