Yayın tarihi için Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 248, listelenen: 161-180
-
EFL learners's perception of blended writing class : blog and face to face
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Bu çalışmanın amacı İngilizce hazırlık öğrencilerinin karma yazma becerileri dersine ilişkin algılarını saptamaktır. Çalışmaya Anadolu Üniversitesi Hazırlık Okulu İngilizce orta düzeyde iki ayrı sınıftan toplam 55 öğrenci ... -
Non-native EFL teachers' beliefs about teaching reading
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Öğretmenlerin sınıf içindeki tutumlarını etkileyen en önemli faktörlerden biri olması sebebiyle öğretmen inanışları son yıllarda yapılan birçok çalışmanın odak noktası haline gelmiştir. Bu çalışmanın amacı ingilizce ... -
Interpretation des romans Das leben ist eine Karawanserei von Emine Sevgi Özdamar - aus werkimmanenter sicht -
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Edebi eserlerin ruhçözümsel ve psikolojik olarak yorumlanmasının Sigmund Freud ve Otto Rank'ın öncülüğünde başladığı bilinmektedir. Yirminci yüzyılın ilk çeyreğinden bu yana bazıları edebi eserler aracılığıyla eserin ... -
Genial 2 Arbeitsbuch ders kitabının yazma becerilerine yönelik etkinlikler bağlamında incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Genel eğitim sistemlerinde, yabancı dil öğretiminde dört temel dilsel becerinin birlikte ve birbirleri ile eşgüdümlü bir biçimde geliştirilmesi, hedef dilin öğrenene en sağlıklı biçimde kazandırılması açısından önemli bir ... -
Use of corrective feedback in EFL classes
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Bu çalışma, yükseköğretim düzeyinde, İngilizce yabancı dil eğitimi konuşma becerileri sınıflarında, öğrencilerin dil hataları ile öğretmenlerin bu hatalara yönelik kullandıkları sözlü düzeltici dönütler arasındaki ilişkiyi ... -
Computer assisted vocabulary learning : a study with Turkish 4th grade EFL learners
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Bilgisayar destekli dil öğrenimi, öğrenenlere gerek kendi hızlarıyla bireysel olarak çalışma, gerekse birebir etkileşimde bulunabilecekleri motivasyonu artıran bir atmosfer sağlaması açısından son yıllarda dil öğreniminde ... -
The effectiveness of computer-assisted glosses on vocabulary learning L1 or L2 glosses : with or without pictures?
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu çalışma çoklu ortamda sunulan okuma parçalarında geçen yabancı kelimelerin açıklamalarının, öğrencilerinin ana dilinde mi öğrendikleri ya da yabancı dilde mi verilmesinin kelime öğrenimi üzerinde daha etkili olduğunu ... -
The effects of written corrective feedback on Turkish EFL learners' use of state verbs : an experimental study
(Anadolu Üniversitesi, 2008)İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenme süreci çaba gerektiren zorlu bir süreç olduğundan dolayı, öğrenciler tarafından bu süreçte yapılan hatalar yabancı dil olarak İngilizce öğrenme ortamlarının doğal parçalarıdır. Bu ... -
Motion event descriptions in English by Turkish EFL instructors
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Son yirmi yılda, devinim eylemleri ve farklı dillerdeki tanımlanmaları alanında yapılan çalışmalara yönelik ilgi giderek artmıştır. Bu ilgi, dilleri, belli bir anlamsal yapıyı dilbilimsel ve sözcük açısından bölümlere ... -
Shall we teach vocabulary in lexical sets, thematically related sets or unrelated sets?
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Bu çalışmada öğrencilere anlamsal bağıntılı sözcük gruplarının, bir tema etrafında dönen sözcük gruplarının ve anlamca birbirinden ilintisiz sözcük gruplarının algıya dayalı sözcük öğrenimi üzerindeki etkileri araştırılmıştır. ... -
Effects of input flood and negative evidence on learning of make/do collocations : a study with seventh grade Turkish EFL students
(Anadolu Üniversitesi, 2009)'Make' ve 'do' fiilleri, Türkçede aynı anlama sahip olmaları ve hangisinin kullanılacağına karar vermenin güç olması nedeniyle yabancı dil olarak İngilizce eğitimi alan çoğu Türk öğrenci tarafından karıştırılmaktadır. ... -
The effects of receptive and productive tasks on vocabulary retention
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Bu çalısmada algıya ve/veya üretmeye dayalı etkinliklerin kelime öğrenimi üzerindeki etkileri arastırılmıstır. Bu amaçla algıya dayalı, üretmeye dayalı ve hem algıya hem üretmeye dayalı etkinlik alan ve bu etkinlikleri ... -
Anlamlı gruplandırma stratejisinin ikinci dilde okuduğunu anlamaya etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu araştırmada okuma stratejilerinden anlamlı gruplandırma stratejisinin, ikinci dil olarak Fransızca okuduğunu anlamaya etkisi incelenmiştir. Araştırma, 2008-2009 öğretim yılı, bahar döneminde, Anadolu Üniversitesi, Eğitim ... -
Exploring EFL students casual attributions of perceived success and failure in language learning process
(Anadolu Üniversitesi, 2010)The main purpose of this study was to analyze Anadolu University Preparatory School students’ (elementary and Lower-Intermediate levels) causal attributions about their perceived success and failure in English language ... -
The acquisition of aorist passive voice in Turkish EFL context : a comparison between processing instruction and meaningful output-based instruction
(Anadolu Üniversitesi, 2010)This study investigates the relative effects of processing instruction (PI) and meaningful output-based instruction (MOBI) in the learning of aorist passive voice in English by Turkish primary school EFL learners and ... -
Teacher efficacy belifs of Turkish EFL teachers : a study with Turkish EFL teachers working at state primary schools
(Anadolu Üniversitesi, 2010)The present study aims to assess the level of efficacy perceptions of EFL teachers working at state primary schools in Turkey and investigate whether there are any differences between three dimensions of teacher efficacy ... -
Lexical approach in teaching vocabulary to young language learners
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Vocabulary knowledge plays a crucial role in foreign language learning process. Using lexical phrases proposed by the Lexical Approach, which accepts the language learning as phrase acquisition is a recent way in English ... -
High school students' critical reading levels and the relationship between critical reading level and critical thinking dispositions and reading frequency
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Yaşadığımız yüzyıl “bilgi çağı” adı ile anılmaktadır. Bu adı almasının en önemli sebebi ise her saniye gelişen ve değişen bilgi yoğunluğudur. Bu yoğunluk insanları maruz kaldkıları bilgiyi eleştirel düşünmeyle ayıklamaya ... -
The effect of language games on learning irregular past tense verbs : a study vith 9th grade Turkish students
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Yabancı dil eğitimi olarak İngilizceyi öğrenen Türk öğrencileri için düzensiz fiillerin öğrenimi yorucu ve zor bir süreçtir. Düzensiz fiillerin karmaşık ve tahmin edilemeyen yapılarından ve Türkçenin kurallı yapı bilgisinden ... -
The effects of exposure frequency and grammatical classes of words on receptive and productive vocabulary knowledge of EFL learners
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Sözcük öğrenimi dil öğreniminin önemli bir parçasıdır. Bu nedenle yabancı dil sınıflarında sözcük öğretimi için yoğun zaman ayrılmakta ve öğrencilerin aktif ve pasif sözcük hazinelerinin geliştirilmesi için çalışılmaktadır. ...