Yazar "Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü" için Tez Koleksiyonu listeleme
-
A comparative study of experienced and less experienced EFL teachers' stated beliefs about oral corrective feedback and their classroom practices
Keçik, İlknur; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Pastakkaya, Suzan (Anadolu Üniversitesi, 2020)Bu çalışma deneyimli ve az deneyimli İngilizce öğretmenlerin sözel düzeltici dönüt ile ilgili inançlarını ve sınıf içi sözel düzeltici dönüt uygulamalarını bulmak ve sonrasında bu ikisini karşılaştırıp aralarında tutarsızlık ... -
Comparing preparatory school students' foreign language learning anxiety levels in two different contexts : Classroom vs online
Şimşek, Gizem (Anadolu Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu tez çalışması, İngilizce hazırlık sınıf öğrencilerinin yabancı dil kaygı düzeylerini (FLA) sınıf içi ve çevrim içi dersler olmak üzere iki farklı ortamda araştırmayı ve karşılaştırmayı amaçlamıştır. Çalışmanın amacına ... -
Die bedeutung der phonetik im heutigen DaF-Unterricht
Daşdemir, Emre (Anadolu Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu tez ''günümüz almanca derslerinde fonetiğin anlam ve önemi" konusunu ele almaktadır. İlk olarak almanca dersini etkileyen bir çok faktör vardır ve fonetik bunlardan biridir. Bir dili tam anlamı ile öğrenebilmek için o ... -
Die lehrbücher im Deutsch als fremdsprache : Eine korpusbasierte analyse der lexikalischen vielfalt
Çelikkaya, Şerife; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Dolan, Hakan (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırma, Türkiye'de ve Almanya'da basılmış yabancı dil olarak Almanca ders kitaplarındaki sözcüklerin sıklığının, türlerine göre dağılımının ortaya koyulmasını, sözcüklerin tanımlanmasını ve ders kitapları sözlüğüne ... -
Die Sprachlichen Fertigkeiten im Deutsch Schülerbuch A1.1 : eine Lehrwerkanalyse
Çakır, Gülcan; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Adanır, Büşra (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu tezde ortaöğretimde kullanılan Almanca A1.1 düzeyi “Deutsch Schülerbuch A.1.1 für Gymnasien” isimli ders kitabının dört temel dil becerisine nasıl yer verdiği incelenmektedir ve bu bağlamda dinleme, yazma, okuma ve ... -
The effect of game-based activities on EFL vocabulary learning
Durmuşoğlu Köse, Gül; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Broberg, Bethany Kaitlyn Lucille (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Oyun tabanlı sözcük öğreniminin önemini gösteren çok çeşitli çalışma yapılmış olmakla birlikte bunların çoğu dijital oyunlardan oluşmaktadır. Bu araştırma, üç farklı dijital olmayan kelime kartı oyununun, Türkiye'deki bir ... -
The effect of pronunciation on unplanned and planned speaking exam scores
Yılıdırm, Özgür; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Kılınç, Kardelen (Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışma, parçalı ve parçalar üstü sesletim öğelerinin planlı ve plansız konuşma sınavlarındaki etkisini ölçmeyi hedeflemektedir. Bu amaçla, bir karma araştırma yöntemi desenlendi. Araştırmanın nicel tarafı için, İngilizce ... -
The effect of written peer feedback training on Turkish efl students' feedback types and writing performance
Subaşı, Gonca; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Can, Esma (Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Yazmada süreç odaklı yaklaşımın yükselmesi ile beraber akran dönütü popüler bir hale gelmiştir. Bununla birlikte, yazılı akran dönütü eğitimi hakkında yeterli sayıda çalışma yapılmamıştır. Bu nedenle, bu çalışmanın odak ... -
Freshman ELT students' oral communication strategies, foreign language speaking anxiety and perceived communication apprehension in oral communication skills course
Öztürk, Gökhan; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Akkuş, Şenay (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu çalışma, İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin Sözlü İletişim Becerileri dersinde yaşadığı yabancı dil konuşma kaygısı ve iletişim kaygısının seviyesini bulmayı ve kullandıkları sözlü iletişim stratejilerini ... -
Impact of delayed corrective feedback on Turkish EFL students' improvement in interactive tasks : a study with preparatory students
Durmuşoğlu Köse, Gül; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Konuşma becerisinin önem kazanmasıyla öğrencilerin performanslarına verilen geri dönüt bir gerekliliktir. Sözel düzeltici geri dönütün verileceği zaman ise tartışılmaktadır. Geciktirilmiş düzeltici geri dönütün kendi başına ... -
An investigation of pre-service english teachers' digital nativity, technology acceptance, and attitudes about technology use in the classroom
İpek, Hülya; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Tunçkol, Hilal (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu çalışma, İngilizce öğretmen adaylarının dijital yerliliklerini, teknoloji kabullerini ve dil öğretimi ve öğrenme süreçlerinde teknoloji kullanımına karşı tutumlarını araştırmayı ve dijital yerlilik ile teknoloji kabulü ... -
L'anxiete chez les futurs enseignants de FLE en Turquie face a leur avenir : Une etude mixte explicative aupres d'etudiants de Facultes de Pedagogie
Aslım Yetiş, Veda; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Sarıyıldız, Aline (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Çalışmamızın amacı da Türkiye'deki eğitim fakültelerin öğrenim görmekte olan Fransızca öğretmen adaylarının söz konusu durum karşısında atanamama kaygı düzeylerini belirlemek, kaygılarının kaynaklarını ortaya çıkarmak, ... -
L'apport des textes litteraires au developpement de la competence d'expression ecrite dans une classe de FLE
Aydoğu, Cihan; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Gündoğdu, Bahtınur (Anadolu Üniversitesi, 2020)Yabancı dil eğitimi tarihçesine bakıldığında edebi eserlere yıllar geçtikçe yabancı dil öğretiminde daha az yer verildiğini söylemek mümkündür. Yabancı dil öğrenimine duyulan ihtiyaç, önem arttıkça ve yabancı dil öğretim ... -
L'effet du programme erasmus sur la sensibilite interculturelle des futurs enseignants de langue : usage du carnet de voyage
Aslım, Veda; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Eibol, Halil (Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu çalışmanın amacı Erasmus değişim programının ve Gezi defterinin yabancı dil öğretmen adaylarının kültürlerarası duyarlılık gelişimlerine olan etkisini incelemek ve Yabancı Diller Eğitimi bölümü öğrencilerinin kültürlerarası ... -
L'influence des pratiques en Francais sur la compétence en production ecrite des etudiants bilingues de l'université Anadolu
Aydınbek, Canan; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Başol, Yeliz (Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Çift dillilik, uluslararası iletişim ve değişim içeren globalleşme sayesinde evrensel ve süreklilik içeren bir fenomen haline gelmekte. Günümüzde, her bireyin ikinci hatta üçüncü dili / kültürü bilmesi zorunludur. Bu nedenle ... -
Lexical bundles in learner writing : an analysis of English argumentative essays of Turkish and Kazakhstani ELT students
Durmuşoğlu Köse, Gül; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Yörük, Madina (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Son dönem araştırmaları tekrarlanan çok kelimeli ifadelerin veya sözcük öbeklerinin etkin kullanımının yazılı ve sözlü akademik söylemin oluşturulmasında önemli rol aldığını göstermişlerdir. Bununla birlikte, literatürde ... -
A mixed-methods study on foreign language teaching anxiety among Turkish EFL teachers
Öztürk, Gökhan; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Akdeniz, Gülçin Yonca (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışma, farklı okul bağlamlarında İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten Türk öğretmenlerin yabancı dil öğretimi kaygısı (YTÖK) düzeylerini araştırmayı amaçlamaktadır. Çalışma ayrıca YTÖK ile cinsiyet, deneyim yılı, ... -
Opinions des etudiants de premiere annee du departement de Français langue etrangere sur l'enseignement a distance : cas de L'Universite Anadolu
Aydoğu, Cihan; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Okcu, Hatice (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Teknolojinin gelişmesiyle birlikte eğitim ve öğretimde de yenilikler yer almaya başladı. Bu olgu, üretilen bilginin hızla yayıldığı bir dönemde gelişmeye başladı. Özellikle bilgisayar ve internetin evrimi eğitimi bu alana ... -
Self determination theory : Turkish instructors' autonomy orientations in the school of foreign language context
Aydın, Belgin; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Bağcı, Aslıhan (Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu çalışma, Anadolu Üniversitesi Yabancı Diller Okulunda çalışan, İngilizce öğretmenlerinin Özerklik Destekleme yönelimlerini keşfetmeyi amaçlamıştır. Öğretmenlerin Özerklik Destekleme yönelimleri, bir motivasyon teorisi ... -
The use of quizlet in teaching vocabulary to 9th grade EFL students = 9. sınıf İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilere kelime öğretiminde quızlet uygulaması
Subaşı, Gonca; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Atalan, Esra (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Son yıllarda, eğitim alanında dijital yerlilerin ihtiyaçlarını karşılamak için dijital ve çevrimiçi kelime kartları gibi çok sayıda yenilikçi araç ortaya çıkmıştır. Bu nedenle, bu çalışmada, dijital kelime kartı aracı ...