Yazar "Aydın, Belgin" için Tez Koleksiyonu listeleme
-
Beliefs on the nature of language learning : a comparative study of Turkish efl learners' and their teachers' beliefs at university level = İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen üniversite öğrencileri ve öğretmenlerin dil öğrenimine ilişkin inançlarının karşılaştırmalı çalışması
Aktaş, Ayşegül (Anadolu Üniversitesi, 2001)Yabancı dil öğrenen öğrencilerin ve yabancı dil öğreten öğretmenlerin dil öğrenimi konusunda belli inançları vardır. Bu inançlar kişisel ve çevresel faktörlerce etkilenebilir ve dil öğrenirn sürecini etkileyebilirler. Bu ... -
The effectiveness of computer-assisted glosses on vocabulary learning L1 or L2 glosses : with or without pictures?
Bayraktar, Sevgi (Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu çalışma çoklu ortamda sunulan okuma parçalarında geçen yabancı kelimelerin açıklamalarının, öğrencilerinin ana dilinde mi öğrendikleri ya da yabancı dilde mi verilmesinin kelime öğrenimi üzerinde daha etkili olduğunu ... -
The effects of training and ongoing support on teachers' perceptions and their application of an innovative practice
Aydemir, Neslihan (Anadolu Üniversitesi, 2005)Öğretmenin mesleki gelişiminin önemi, öğretmen yetiştirme programlarında vurgulanmaktadır. Başkalarının eğitmenleri olarak öğretmenler, sürekli olarak mesleki güçlülük ve zayıflıklarının farkına varmak ve öğretimleri ... -
Exploring EFL students casual attributions of perceived success and failure in language learning process
Taşkıran, Ayşe (Anadolu Üniversitesi, 2010)The main purpose of this study was to analyze Anadolu University Preparatory School students’ (elementary and Lower-Intermediate levels) causal attributions about their perceived success and failure in English language ... -
Foreign language learning anxiety of high school students in Kosovo
Kovaç, Bener (Anadolu Üniversitesi, 2017)İkinci dil öğrenimi karmaşık bir süreçtir ve sadece kelime bilgisi ve dilbilgisi yapılarının kazanılmasını değil, aynı zamanda iletişim becerilerinin geliştirilmesini ve kültür bilincini de içerir. Bazı öğrenciler ikinci ... -
Formative evaluation of a process-genre writing curriculum at Anadolu University School of Foreign Languages
Muşlu, Meltem (Anadolu Üniversitesi, 2007)Program değerlendirme bir programın iyi ve kötü yönlerini saptayıp o programı daha etkili hale getirmeye yardımcı olduğu için eğitim ve öğretim programı geliştirmede çok Önemli bir role sahiptir. Anadolu Üniversitesi Yabancı ... -
İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin Yabancı dilde okuma kaygılarının kaynakları = The sources of foreign language reading anxiety of students in a Turkish efl context
Kuru Gönen, S. İpek (Anadolu Üniversitesi, 2005)Kaygının yabancı dil öğreniminde önemli bir rolünün olduğu ve yabancı dil öğrenen öğrencilerin yaşadığı kaygının dil öğrenimlerini nasıl etkilediği son zamanlarda araştırmacıların ilgisini çekmektedir. Araştırmacılar ... -
Learning vocabulary with a computer-based vocabulary flashcard tool in a Turkish EFL High School context
Aydın, Belgin; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü; Bilcan, Gamze (Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Kelime bilgisi yabancı dil ediniminin temel kısmını oluşturmaktadır. Dil öğrenmenin ilk aşamalarında çok fazla kelime öğrenilmesi beklendiğinden, öğrenciler kelime öğrenmek için önemli ölçüde zaman ve çaba harcamalıdır. ... -
Reflections on grammar course book : listening to students' voices = Gramer ders kitabı üzerine yansımaları : öğrencilerin seslerine kulak vermek
Gönen, Mehmet (Anadolu Üniversitesi, 2004)Yansıtmanın öğrenme süreci üzerinde önemli bir rolü vardır ve dil sınıflarında yansıtmanın rolü giderek ilgi çekmektedir. Yansıtma bize öğrencilerin ne düşündüğünü, hissettiğini ve neye ihtiyaç duyduğunu görmemiz açısından ... -
The relationship between teacher efficacy and technological pedagogical content knowledge within the scope of efl pre-service teachers
Tunçer, Manolya (Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu çalışmada, (a) Türk İngilizce öğretmen adaylarının öğretmen öz yeterliliğine ve onun üç boyutuna -"Öğrenci Katılımını Sağlama", "Sınıf Yönetimi" ve "Öğretim Stratejilerini Kullanma"- yönelik algılarının, (b) Teknolojik ... -
A scale of Turkish preparatory school university students' demotivational factors towards learning English
Aygün, Özge (Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu çalışma, hazırlık sınıfında okuyan öğrencilerin İngilizce öğrenmeye karşı motivasyonlarını olumsuz yönde etkileyen kaynakları bulmanın yanı sıra, motivasyondaki azalma derecesini ölçen bir ölçek geliştirme ve doğrulama ... -
Self determination theory : Turkish instructors' autonomy orientations in the school of foreign language context
Aydın, Belgin; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Bağcı, Aslıhan (Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu çalışma, Anadolu Üniversitesi Yabancı Diller Okulunda çalışan, İngilizce öğretmenlerinin Özerklik Destekleme yönelimlerini keşfetmeyi amaçlamıştır. Öğretmenlerin Özerklik Destekleme yönelimleri, bir motivasyon teorisi ... -
Teachers' oral corrective behaviours in grammar lessons and learners' reactions to feedbacks received
Şahin, Cemil (Anadolu Üniversitesi, 2006)Bu tez araştırması, öğretim elemanlarının yabancı dil sınıflarında kullanmış oldukları dönüt verme teknikleri ile öğrencilerin bu dönütlere göstermiş oldukları tepkiler arasındaki ilişkiyi araştırmayı amaçlamaktadır. Öğretim ...