Ara
Toplam kayıt 16, listelenen: 1-10
Anlamlı gruplandırma stratejisinin ikinci dilde okuduğunu anlamaya etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2010)
Bu araştırmada okuma stratejilerinden anlamlı gruplandırma stratejisinin, ikinci dil olarak Fransızca okuduğunu anlamaya etkisi incelenmiştir. Araştırma, 2008-2009 öğretim yılı, bahar döneminde, Anadolu Üniversitesi, Eğitim ...
A comparison of sustained silent reading (SSR) and reading while listening (RWL) techniques in EFL reading comprehension : a study with 8th grade Turkish students
(Anadolu Üniversitesi, 2012)
Yabancı bir dilde okuyabilme, yabancı dil öğreniminin ayrılmaz bir becerisidir. Okuma alanında yapılan çalışmaların çoğu, okumanın doğasını anlamak ve okuma anlama sürecini iyileştirmek üzerinde durmaktadır. Bu araştırma, ...
High school students' critical reading levels and the relationship between critical reading level and critical thinking dispositions and reading frequency
(Anadolu Üniversitesi, 2010)
Yaşadığımız yüzyıl “bilgi çağı” adı ile anılmaktadır. Bu adı almasının en önemli sebebi ise her saniye gelişen ve değişen bilgi yoğunluğudur. Bu yoğunluk insanları maruz kaldkıları bilgiyi eleştirel düşünmeyle ayıklamaya ...
Non-native EFL teachers' beliefs about teaching reading
(Anadolu Üniversitesi, 2007)
Öğretmenlerin sınıf içindeki tutumlarını etkileyen en önemli faktörlerden biri olması sebebiyle öğretmen inanışları son yıllarda yapılan birçok çalışmanın odak noktası haline gelmiştir. Bu çalışmanın amacı ingilizce ...
Guessing unknown vocabulary in context : a study on the effectiveness of post primary preparatory classes
(Anadolu Üniversitesi, 2002)
Dil öğretimi alanında yapılan araştırmalar, öğrenilen dile hakim olmak ve dili etkin bir şekilde kullanabilmek için bir takım stratejiler kullanılması gerektiğini ortaya koymaktadır. Bu bağlamda yapılan bu çalışmada, ilkokul ...
The Effect of identifying anaphoric reference to the answers of comprehension questions in a given text in English lessons
(Anadolu Üniversitesi, 2002)
Bu çalışma İngilizce okuma parçalarındaki art gönderimlerin belirlenmesini ve bundan yararlanarak kavrama sorularında öğrencilerin ne kadar başarılı olduklarını saptamayı amaçlamıştır. Bu çalışma Hoca Ahmed Yesevi Lisesinin ...
Do different testing methods yield different scores in assessing reading comprehension?
(Anadolu Üniversitesi, 2000)
Bu çalışmanın başlıca amacı, İngilizce okuma becerisinin değerlendirilmesinde test yönteminin alınacak nota etki eden bir faktör olup olmadığını araştırmaktır. Bunu araştırmak için, aynı içeriği ölçen "Açık Uçlu, Çoktan ...
The teaching of certain reading skills through theoretical and practical instructions in EFL classes
(Anadolu Üniversitesi, 1991)
Yabancı dil derslerinde öğretmene dayalı geleneksel yabancı dil öğretim metotlarıyla yetiştirilen ve üniversiteye gelen öğrencilerin okuma çalışmaları sırasında, okumanın anlamlı olabilmesi için gereken ve John Langan ...
The effect of explicit listening comprehension strategy training on listening comprehension strategy use and listening proficiency level = Açık dinleme anlama stratejileri eğitiminin strateji kullanımı ve dinleme anlama düzeyi üzerindeki etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2005)
Bu çalışmanın amacı dinlediğini anlama açık strateji eğitiminin öğrencilerin dinleme anlama stratejilerini kullanımını arttırıp arttırmadığını ve dinleme anlama düzeyine etkisini araştırmaktır. Osmangazi Üniversitesi Yabancı ...
Guessing and metacognitive knowledge
(Anadolu Üniversitesi, 1999)
Bu çalışmanın amacı, on lise öğrencisinin okuma metinlerinde kelime anlamlarını tahmin ederken kullandıkları stratejileri, bunları nasıl kullandıklarını ve daha da önemlisi strateji kullanımında ve de tahmin konusunda bir ...