Güncel Gönderiler: Tez Koleksiyonu
Toplam kayıt 248, listelenen: 41-60
-
La Classe inversée dans les pratiques de l'enseignement du FLE
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Yabancı dil öğrencilerinin dilsel ve eğitsel ihtiyaçlarını göz önünde bulundurmak ve dili otonom bir şekilde öğrenmelerini sağlamak, eylemsel yaklaşımın öncelikleri arasındadır. Buna karşın, yabancı dil derslerini, klasik ... -
Die reflexionen der methoden des fremdsprachenunterrichts in den Deutsch als fremdsprache lehrbüchern der Türkei
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Yabancı dil öğreniminin tarihçesine baktığımız zaman, çeşitli faktörlerin rol oynamasıyla birçok yeni yöntemin geliştirildiğini görebiliriz. Bu çalışmanın amacı, Almanca Öğretiminde yabancı dil yöntemlerinin Türkiye'deki ... -
Teaching reading in ESP context : a comparison of structural method and interactive method
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Beş ana bölümden oluşan bu çalışma, özel (mesleki) amaçlar için okunan metinlerde kullanılan yöntemlerden ikisini, 'Yapısal yöntem' ile 'Etkileşim sel yöntem'i karşılaştırmaktır. Çalışmanın uygulama bölümü iki gruba iki ... -
Beliefs on the nature of language learning : a comparative study of Turkish efl learners' and their teachers' beliefs at university level = İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen üniversite öğrencileri ve öğretmenlerin dil öğrenimine ilişkin inançlarının karşılaştırmalı çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Yabancı dil öğrenen öğrencilerin ve yabancı dil öğreten öğretmenlerin dil öğrenimi konusunda belli inançları vardır. Bu inançlar kişisel ve çevresel faktörlerce etkilenebilir ve dil öğrenirn sürecini etkileyebilirler. Bu ... -
Eine kulturspezifische übersetzungsanalyse: Vergleichende analyse des romans huzur von Ahmet Hamdi? Tanpınar
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Çalışmada Ahmet Hamdi Tanpınar'ın Huzur romanın Almancaya yapılan çevirisi karşılaştırmalı bir analiz prensibi ile çeviri eleştirisi ilkeleri bağlamında incelenmiştir. Romandan seçilen, kültür spesifik bağlamda örnekleyici ... -
The relationship between vocabulary size, lexical diversity, lexical density and efl writing scores: A cross-sectional study
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Sözcük, dil öğreniminin önemli bir boyutudur. Sözcük bilgisi, sözcük öğretimi ve sözcük öğrenimi ile ilgili birçok çalışma yapılmış, 1990'lardan beri de çalışmaların odak noktası sözcük bilgisinin ikinci dil edinimine ... -
The effects of presenting vocabulary in different sets on the students' productive vocabulary knowledge
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu çalışma kelimelerin anlamca bağlantısız ya da bir tema etrafında dönen kelime grupları içinde öğretilmesinin, öğrencilerin algıya ve üretmeye yönelik kelime kazanımları üzerine etkisini araştırmak için yapılmıştır. ... -
The effect of task-induced involvement load on incidental vocabulary acquisition among ELT students
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Dışarıdan gelen mesajları anlamak ve mesaj üretmek kelime bilgisine bağlı olduğu için, kelime bilgisi dil öğrenmenin merkezinde yer almaktadır. Yabancı dil öğrenenler dil öğrenme sürecinin her aşamasında başarılı olabilmek ... -
The impact of vocabulary knowledge on reading, writing and proficiency scores of b2.2 level Turkish students : a study with Anadolu University English Prep-School students
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu çalışma, yabancı dilde sözcük gelişiminin artımlı ve çok boyutlu yapısını ve bunun, katılımcıların okuma ve yazma performansları ile genel yabancı dil yetenekleriyle ilgisini açıklığa kavuşturma amacındadır. Bu esas ... -
Reflection on reflection : EFL university instructors' perceptions on reflective practice
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu çalışmanın öncelikli amacı, İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten üniversite okutmanlarını yansıtmalı öğretim araçlarını kullanarak yansıtmalı öğretime katmak ve onların bu katıldıkları yansıtmalı öğretim uygulamalarıyla ... -
Reduire/vaincre l'anxiete langagiere en production orale avec les jeux de roles : une experience avec des etudiants de FLE de l'universite Anadolu
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu çalışmanın çıkış noktası, Fransızca yabancı dil öğrencilerinin konuşma dersinde yaşadıkları dil kaygısıdır. Bu çalışma Fransızca yabancı dil öğrencilerinin kaygı düzeyini ve nedenlerini belirlemeyi ve var olan bu kaygıyı ... -
An explanatory investigation on the Turkish EFL teachers' tpack and their attitudes toward the use of interactive whiteboards
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu çalışmada, (a) Türk İngilizce öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi düzeyleri, (b) derslerinde akıllı tahta kullanımına yönelik tutumlarını, (c) Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi düzeyleri ile akıllı tahta ... -
Contribution of L2 morphological awareness to passage level L2 reading comprehension above and beyond vocabulary knowledge, grammar knowledge and reading strategy use among intermediate-level adult Turkish EFL learners = İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen orta seviye yetişkin Türk öğrenciler arasında, İngilizce sözcük biçim bilgisinin, İngilizce kelime bilgisi, dilbilgisi ve okuma stratejileri kullanımının ötesinde İngilizce metin düzeyinde okuduğunu anlamaya katkısı
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu çalışmanın öncelikli amacı İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen orta seviye yetişkin Türk öğrencilerin İngilizce'deki belli başlı son eklerin sözcüksel ve dilbigisel görevlerinin ne kadar farkında olduklarını bulmaktı. ... -
The effewct of modeling on the planning process: a study on reading plans of prospective English language teachers = Modellemenin planlama sürecine etkisi: İngilizce öğretmeni adaylarının okuma dersi planları üzerine bir çalışma
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Ders planı hazırlamak sadece öğretmenlikte değil öğretmen yetiştirme sürecinde de önemli bir rol oynamaktadır. Fakat, ders planı hazırlamak yeni öğretmenler ve özellikle de öğretmen adayları için sancılı bir süreçtir. ... -
A comparative analysis in written discourse : a corpus-based study on frame marker use in native and non-native students' argumentative essays
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Savlama temelli metin yazımı, belirli dil ifadelerinin kullanımı ile düşüncelerin, savların ve karşıt fikilerin okuyucuya belirli bir düzen içerisinde aktarılmasını, söylemin düzenlenmesini ve okuyucu ile başarılı iletişim ... -
Employment of stance adverbials as hedges and boosters in argumentative essays of native American and nonnative Turkish university students
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Söylem çözümlemesinin dil kullanımını anlamadaki anahtar araç olması yönündeki gelişmeler, yazmadaki etkileşimin önemi fikrini ön plana çıkarmaktadır. Dolayısıyla üst söylem, yazarın metni oluştururken yaşadığı farkındalık ... -
The effect of extensive reading on the development of reading and writing skills of English preparatory class students
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Bir dilin etkili şekilde kendi ana bağlamında öğrenildiği, ikinci yararlı yöntem olarak ise o dilde kapsamlı okumanın dil becerilerini geliştirdiği düşünülmektedir. Kapsamlı okuma bir dili öğrenme sürecini destekleyici bir ... -
The effects of ARCS motivational model on student motivation to learn English
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu çalışma, ARCS motivasyon modelinin (Keller, 2010) yabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrencilerin motivasyonu üzerindeki etkilerini araştırmak ve ders içinde öğrencileri motive eden etkinlik ve öğretmen davranışını ... -
Le concept de l'ecriture chez Jacques Derrida une analyse descriptive et thematique
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Gramatoloji, diğer adıyla yazı bilimi, yirminci yüzyılda Jacques Derrida tarafından geliştirilmiş dil felsefesi, metin analizi ve dilbilim dünyasında önem arz eden yeni bir bilimsel yöntemdir. Bu yaklaşımla, yetmişli yıllar ... -
Ahmet Ümit'in patasana romanının çeviri analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Bu çalışmada Ahmet Ümit'in Patasana eserinin Türkçe'den Almanca'ya olan çeviri analizinin yapılması ve hatalı ya da yetersiz bulunan kısımların düzeltmelerinin yapılması amaçlanmıştır. Çalışmaya ilk olarak çeviri üzerine ...