Yazar "Cavkaytar, Atilla" için Tez Koleksiyonu listeleme
-
Almanya'daki zihinsel yetersizliği olan çocuğa sahip Türk ailelerin gereksinimleri doğrultusunda hazırlanan aile eğitimi uygulamasının etkililiği
Balta, Melahat (Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu araştırmanın amacı, Almanya’daki zihinsel yetersizliği olan çocuğa sahip Türk aileleri için bilgilendirici aile eğitimi uygulamasının etkililiğini belirlemektir. Araştırma 2008-2009 öğretim yılında, Kuzey Ren-Vestfalya ... -
Annelerin zihinsel yetersizliği olan çocuğunun eğitimine katılım düzeyinin aile yaşam kalitesi algısı üzerine etkisi
Cavkaytar, Atilla; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı; Gülsün, İpek (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Araştırmanın amacı, okul öncesi dönemde zihinsel yetersizliği olan çocuğa sahip annelerin aile katılım düzeyleri ve aile yaşam kalitesi algıları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma ilişkisel tarama modelinde ... -
Babaların zihin engelli çocuklarının yetiştirilmesine yönelik katılım durumlarının belirlenmesi
Meral, Bekir Fatih (Anadolu Üniversitesi, 2006)Bu araştırmada, anne babaların, zihin engelli çocukların yetiştirilmesine yönelik etkinliklere baba katılımına ilişkin yaptıkları değerlendirmelere dayanılarak, (1) babaların zihin engelli çocuklarının yetiştirilmesine ... -
Bağımsız Otistik Çocuklar Eğitim Merkezi hakkında uzaktan eğitime dayalı aile eğitim programının etkililiği
Yücel, Gamze (Anadolu Üniversitesi, 2006)Bu araştırmanın amacı, uzaktan eğitim uygulaması ile gerçekleştirilen "Bağımsız Otistik Çocuklar Eğitim Merkezi (OÇEM) Hakkında Uzaktan Eğitime Dayalı Aile Eğitim Programı"nın etkililiğini belirlemektir. Araştırma 2005-2006 ... -
Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan bir öğrencinin teneffüs saatlerinde akranları ile olan iletişim davranışları : (kaynaştırma ortamında bir uygulama)
Baş Yılmaz, Güler (Anadolu Üniversitesi, 2009)Bu araştırmanın amacı, kaynaştırma eğitimine devam eden dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan bir öğrencinin teneffüs saatlerinde akranları ile olan iletişimini betimlemektir. Bu amacı gerçekleştirmek için, doğal ... -
İlköğretim kademesindeki üstün yetenekli öğrencilerin rehberlik gereksinimlerinin ebeveynlerin ve öğretmenlerin görüşlerine dayalı olarak belirlenmesi
Akar, İbrahim (Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu araştırmada ilköğretim kademesindeki üstün yetenekli öğrencilerin rehberlik hizmetlerine olan gereksinimleri; bu öğrencilerin ebeveynlerinin ve Bilim ve Sanat Merkezlerinde eğitim vermekte olan öğretmenlerinin bakış ... -
İşverenlerin zihin engelli bireylerin istihdamlarına ilişkin görüş ve önerileri
Baran, Nimet (Anadolu Üniversitesi, 2003)Bu çalışmanın temel amacı; işverenlerin zihin engelli bireylerin istihdamlarına ilişkin görüş ve önerilerinin neler olduğunu belirlemektir. Araştırma Bursa ili Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı Nilüfer Mesleki Eğitim Merkezi ... -
Otistik bozukluk gösteren çocuğa sahip ebeveynlerin öz yeterlik algılarının incelenmesi
Beral, Yücel (Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu araştırmada otistik bozukluk gösteren çocuga sahip ebeveynlerin öz yeterlik algılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada ilk olarak Ebeveyn Bilgi Formu ve Ebeveyn Öz Yeterlik Ölçeği Türkiye Versiyonu ile otistik ... -
Uyarlanmış yoğun tuvalet eğitimi yönteminin otistik özellikler gösteren çocuklara tuvalet becerilerinin öğretiminde etkililiği
Ardıç, Avşar (Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu araştırmanın amacı; otistik özellikler gösteren çocuklara tuvalet becerilerinin öğretiminde uyarlanmış Azrin ve Foxx'un yoğun tuvalet eğitiminin etkisini belirlemektir. Bu araştırma üç otistik özellikler gösteren öğrenci ... -
Zihin engelli çocuğu olan anne-babaların okulda anne-baba katılımına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi : (Bursa ilinde bir araştırma)
Çelik, Ramazan Recayi (Anadolu Üniversitesi, 2003)Bu araştırma ile zihin engelli çocuğu olan anne-babaların okulda anne-baba katılımına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, 2002-2003 Öğretim Yılı'nda Bursa ili merkezinde Başbakanlık Sosyal Hizmetler ... -
Zihin engelli öğrencilerin öğretim programlarında günlük yaşam becerilerine yer verilme durumlarının belirlenmesi
Dündar, Sevilay (Anadolu Üniversitesi, 2002)Bu araştırma ile özel rehabilitasyon merkezlerine devam eden zihin engelli öğrencilerin öğretim programlarında günlük yaşam becerilerinin öğretimi etkinliklerine yer verilme durumlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma ... -
Zihin engellilerle çalışan çocuk eğiticilerine yönelik özbakım ve ev içi becerileri öğretim programının etkililiği
Şabanova, Naile (Anadolu Üniversitesi, 2000)Özbakım ve Ev İçi Becerilerinin Öğretim Programını tamamlayan çocuk eğiticilerinin gerçekleştirdiği beceri öğretim çalışmalarının, zihin engelli çocukların özbakım ve ev içi becerilerini öğrenmelerine etkisini belirlemeye ... -
Zihin özürlü çocuk annelerinin aile özelliklerine ilişkin algılamaları ile çeşitli ailesel değişkenler arasındaki ilişkilerin incelenmesi
Korkut, Onur (Anadolu Üniversitesi, 2001)Bu araştırma ile zihin özürlü çocuk annelerinin (a) ailelerindeki dayanışma ve paylaşıma ilişkin algılama düzeylerini, (b) ailelerindeki sorumluluk ve sorunlara ilişkin algılama düzeylerini ortaya koymak; ayrıca, bu ... -
Zihin özürlü çocuklara tuvalet becerisi öğretimine yönelik aile eğitimi programının etkililiği
Özcan, Nihal (Anadolu Üniversitesi, 2004)Zihin Özürlü Çocuklara Tuvalet Becerisi Öğretimine Yönelik Aile Eğitimi Programını tamamlayan annelerin gerçekleştirdiği tuvalet becerisi öğretimi çalışmalarının, zihin özürlü çocuklarının tuvalet becerisini öğrenmedeki ... -
Zihin yetersizliği olan bireylerin istihdam sürecinde yer alan paydaşların istihdam sürecine yönelik görüş ve önerileri
Uçar, Ahmet Serhat (Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu çalışmanın amacı, ülkemizdeki zihin yetersizliği olan bireylere yönelik mevcut istihdam politikalarının, mesleki eğitim merkezlerinde sunulan mesleki eğitimin, işe yerleştirme sürecinin ve iş yaşamının, bu süreçte yer ... -
Zihin yetersizliği olan öğrencilere görsel-işitsel teknolojilerle sunulan tablet bilgisayar öğretim programının etkililiği
Acungil, Ahmet Turan (Anadolu Üniversitesi, 2014)Tablet kullanma becerisi, zihin yetersizliği olan çocuğun kazanması gereken pek çok bağımsız yaşam becerisi ve akademik beceri için önkoşul özelliği göstermektedir. Bu araştırma, hafif ve orta düzeyde zihin yetersizliği ... -
Zihinsel yetersizliği olan ilköğretim kaynaştırma öğrencilerine yabancı dil öğretiminde eşzamanlı ipucuyla sunulan bireysel destek eğitimin etkililiği
Çulha, Sevilay (Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu çalışma ile, zihinsel yetersizliği olan ilköğretim okulu dördüncü sınıf kaynaştırma öğrencilerine yabancı dil öğretiminde eşzamanlı ipucuyla sunulan bireysel destek eğitimin etkililiği araştırılmıştır. Aynı zamanda ...