dc.date.accessioned | 2020-07-01T06:42:00Z | |
dc.date.available | 2020-07-01T06:42:00Z | |
dc.date.issued | 2011 | en_US |
dc.identifier.citation | Kuzu, A, Çankaya, S, Mısırlı, Z. A. (2011) Tasarım tabanlı araştırma ve öğrenme ortamlarının tasarımı ve geliştirilmesinde kullanımı. Anadolu Journal of Educational Sciences International (AJESI), 1 (1), 19-35. | en_US |
dc.identifier.issn | 2146-4014 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/23578 | |
dc.description.abstract | Günümüzde eğitim araştırmalarının bulguları incelenip değerlendirildiğinde, bulguların uygulamada
ve kuramın oluşumunda çok az etkili olduğu görülmektedir. Bu bağlamda ortaya çıkan tasarım
tabanlı araştırma, öğretme-öğrenme hakkında kuramların somutlaştırılmasına; kuram, tasarım ve
uygulama arasındaki ilişkinin anlaşılmasına yardımcı olmaktadır. Tasarım tabanlı araştırma, özellikle
e-öğrenme ortamlarının tasarımı ve araştırılmasında çok önemli bir potansiyele sahiptir. Bu
çalışmada, ilgili alanyazın doğrultusunda tasarım tabanlı araştırma yönteminin temel ilkeleri ve
araştırma süreçleri ele alınmakta ve tasarım tabanlı araştırmanın e-öğrenme ortamlarının
tasarlanmasında ve araştırılmasında nasıl kullanılabileceği tartışılmaktadır. | en_US |
dc.description.abstract | Nowadays when the results of education research are investigated, it is seen that they have little
effect in everyday practice and theorizing. Design based research, which were developed in this
context, support concretizing theories about learning and teaching, and help to understand the
relationships among theory, design and practice. Design based research has a great potential
especially in researching and designing e-learning environments. In this paper, the principles and
the research processes of design based research are explained and how design based research can
be used in researching and designing e-learning environments is discussed according to the related
literature | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Tasarım Tabanlı Araştırma | en_US |
dc.subject | Tasarım Araştırması | en_US |
dc.subject | Tasarım Deneyleri | en_US |
dc.subject | Design Based Research | en_US |
dc.subject | Design Research | en_US |
dc.subject | Design Experiments | en_US |
dc.title | Tasarım tabanlı araştırma ve öğrenme ortamlarının tasarımı ve geliştirilmesinde kullanımı | en_US |
dc.title.alternative | Design-based research and its implementation in the design and development of learning environments | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Anadolu Journal of Educational Sciences International (AJESI) | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 1 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 19 | en_US |
dc.identifier.endpage | 35 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Kuzu, Abdullah | |
dc.contributor.institutionauthor | Çankaya, Serkan | |
dc.contributor.institutionauthor | Mısırlı, Zeynel Abidin | |