Üniversite öğrencilerinde gönül ilişkisinde şiddete yönelik tutumlar ile toplumsal cinsiyet rolleri, bağlanma boyutları, benlik saygısı ve sosyal onay arasındaki ilişkilerin incelenmesi
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2018Yazar
Duy, Baki
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Turan, Rana
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rolleri, bağlanma boyutları, benlik saygısı ve sosyal onay ihtiyacının flört şiddetine yönelik tutumlarını yordayıcı rolünün incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Anadolu Üniversitesi'nin çeşitli fakültelerinde okuyan toplam 842 kişi oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerini toplamak için Yakın ilişkilerde şiddete Yönelik Tutum Ölçeği Gözden Geçirilmiş Formu, Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği, Toplumsal Cinsiyet Rolleri Tutum Ölçeği, Yakın İlişkilerde Yaşantılar Envanteri-II, Kişisel Bilgi Formu ve Sosyal Onay Ölçeği kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizinde betimleyici istatistikler, bağımsız örneklemler için t-testi, tek yönlü ANOVA, Pearson Momentler Çarpımı Korelasyonu ve Doğrusal Çoklu Hiyerarşik Regresyon analizinden yararlanılmıştır. Analizler sonucunda, flört şiddeti tutum puanının şiddet alt boyutunun kadın ve erkek üniversite öğrencilerinde farklılaşmadığı; istismar, kontrol alt boyutları ve toplam şiddet düzeyinin erkeklerde daha fazla olduğu görülmüştür. Yapılan bir dizi hiyerarşik regresyon analizleri sonucunda, toplumsal cinsiyet rollerine yönelik tutumların 5 alt boyutunun flört şiddetine yönelik tutumların yordayıcısı olduğu bulunmuştur. Bağlanma boyutlarından kaçınan bağlanma, şiddet alt boyutunu yordarken; istismar ve kontrol alt boyutlarını ise kaygılı bağlanmanın yordadığı bulunmuştur. Benlik saygısı değişkeninin flört şiddetinin alt boyutu olan şiddet ve istismarı yordayıcı olmadığı, ancak kontrol alt boyutunu yordadığı bulunmuGtur. Bu bulgular alanyazındaki bulgular çerçevesinde tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/23582Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [315]