Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTunca, Nihal
dc.contributor.authorAlkın Şahin, Senar
dc.date.accessioned2020-07-07T10:52:33Z
dc.date.available2020-07-07T10:52:33Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.citationTunca, N, Alkın Şahin, S. (2014).Öğretmen adaylarının bilişötesi (üst biliş) öğrenme stratejileri ile akademik öz yeterlik inançları arasındaki ilişki1. Anadolu Journal of Educational Sciences International (AJESI), 4 (1), 47-56.en_US
dc.identifier.issn2146-4014
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/23689
dc.description.abstractBu araştırmada, öğretmen adaylarının bilişötesi öğrenme stratejileri ile akademik özyeterlik inançları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca araştırmada, bilişötesi öğrenme stratejileri ve akademik özyeterlik inançlarının “cinsiyet, sınıf düzeyi, akademik başarı ve öğrenim görülen üniversite” değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Tarama modelindeki araştırmanın çalışma grubunu, 2010-2011 eğitim-öğretim yılı Güz yarıyılında Ankara Üniversitesi, Anadolu Üniversitesi ve Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören toplam 794 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerinin toplanmasında “Bilişötesi Öğrenme Stratejileri Ölçeği” ve “Akademik Özyeterlik Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde, Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı, t testi ve ANOVA ve Kruskall Wallis H testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular, öğretmen adaylarının bilişötesi öğrenme stratejileri ile akademik özyeterlik inançları arasında anlamlı ilişkiler olduğunu; bilişötesi öğrenme stratejilerinin cinsiyete akademik başarıya ve öğrenim görülen üniversiteye göre farklılaştığını; akademik özyeterlik inançlarının ise sınıf düzeyine, akademik başarıya ve öğrenim görülen üniversiteye göre farklılaştığını ortaya koymaktadır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of the present study is to determine whether there is a relationship between the preservice teachers’ metacognitive learning strategies and academic self-efficacy. Moreover, the study also looks at whether the metacognitive learning strategies and academic self-efficacy varies depending on the variables such as gender, the classroom level, achievement and university. The study group of this research employing a survey model consists of 794 pre-service teachers of all the departments of the Education Faculty of Ankara University, Anadolu University and Osmangazi University. “Metacognitive Learning Strategies Scale” and “Academic Self-Efficacy Scale” are used were data collection instruments of the study. Pearson Moments Product Correlation Coefficient, t test, ANOVA and Kruskall Wallis H test were used in the analysis of the data. The findings of the study revealed that there are significant relations between the sub-dimensions of the metacognitive learning strategies and academic self-efficacy; pre-service teacher’s metacognitive learning strategies differ significantly in terms of gender, achievement and university; academic self-efficacy differ significantly in terms of the classroom level, achievement and university.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilişötesi (Üst Biliş) Öğrenme Stratejilerien_US
dc.subjectAkademik Özyeterlik İnancıen_US
dc.subjectÖzyeterlik İnancıen_US
dc.subjectMetacognitive Learning Strategies and Academic Self-Efficacyen_US
dc.subjectSelf-Efficacyen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının bilişötesi (üst biliş) öğrenme stratejileri ile akademik öz yeterlik inançları arasındaki ilişki1en_US
dc.title.alternativeThe relationship between pre-service teachers’ metacognitive learning strategies and academic self-efficacyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Journal of Educational Sciences International (AJESI)en_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage47en_US
dc.identifier.endpage56en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster