Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKozak, Rıdvan
dc.contributor.authorCingi, Can Cemal
dc.date.accessioned2020-07-09T20:52:03Z
dc.date.available2020-07-09T20:52:03Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2587-0890
dc.identifier.issn2587-0890
dc.identifier.urihttp://doi.org/10.26677/TR1010.2019.153
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpNeU5ESXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/23728
dc.description.abstractOnline/Çevrimiçi Seyahat Acentaları (OTA'lar), çevrimiçi rezervasyon olanakları sağlayan dijital platformlardır. Onlar otel rezervasyonlarının büyük bir bölümüne hâkimdir. Özellikle bağımsız oteller OTA’lara bağımlı hale gelmiştir. Sektör yüksek komisyonlardan şikâyetçi durumdadır. Türkiye G20 ülkesi içinde Platform Hazırlık Endeksi Sıralamasında son sıralardadır. Buna karşın, pazarı olgunlaştıracak girişimlerde bulunarak, komisyonsuz gelir modeline dayalı platform ekosistemleri hayata geçirebilir. Model önerilerine geçmeden önce, bu çalışma tüketicilerin internetteki arama davranışlarına odaklanmış ve araştırmada veri toplama yöntemi olarak odak grup görüşmesi kullanılmıştır. Bulgulara göre, OTA tercihlerinde ilk sırayı Booking.com, Metasearch uygulaması olarak ilk sırayı Trivago almaktadır. Araştırmaya katılanların yarısı ise otel ararken öncelikle arama motoru kullanmaktadır. Netice olarak komisyonsuz ekosistemler yaratırken, arama motorlarının ilk sayfasında ve organik sıralaması içinde yer almayı başarmak gerekmektedir.en_US
dc.description.abstractOnline/Online Travel Agencies (OTAs) are digital platforms that provide online booking opportunities. They dominate most of the hotel bookings. Especially independent hotels have become dependent on OTAs. The sector is complaining about high commissions. Turkey is at the last place in the rankings of the G20 countries Platform Readiness Index. On the other hand, it can implement platform ecosystems based on commission-free income model by making initiatives to mature the market. Prior to model recommendations, this study focused on consumers' search behavior on the Internet and focus group interview was used as the data collection method in the study. According to the findings, the first place in the OTA preferences as Booking.com, the first place as Metasearch Trivago takes. Half of the respondents searched the hotel for a search engine. As a result, when creating platform ecosystems without commissions, it is necessary to succeed in the first page of the search engines and in the organic order.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.26677/TR1010.2019.153en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOtelcilik, Konaklama, Spor ve Turizmen_US
dc.titleÇevrimiçi Platformların Konaklama Sektörüne Etkilerien_US
dc.title.alternativeThe Effects of Online Platforms to the Accommodation Sectoren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTürk Turizm Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage174en_US
dc.identifier.endpage187en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster