Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGültekin, Mehmet
dc.contributor.authorDemir, Zülfiye Melis
dc.date.accessioned2020-07-09T20:52:04Z
dc.date.available2020-07-09T20:52:04Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2148-7510
dc.identifier.issn2148-7758
dc.identifier.urihttp://doi.org/10.17556/erziefd.442780
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpJME1UQTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/23741
dc.description.abstractThe purpose of this research is to determine the effectiveness of self-assessment in assessment and evaluation in primary school fourth grade mathematics lesson. The research was designed with mixed method and carried out in the 4th grade of a primary school in the middle socioeconomic level in Eskişehir. Participants of the reseach were determined by sampling from the purposeful sampling methods. Self-assessment attitude scale was used to collect the quantitative data in the research and semi-structured interview forms for students and teachers were used in collecting qualitative data. Descriptive statistical methods were used in the analysis of quantitative data and content analysis was used in the analysis of qualitative data. According to the research findings, a significant difference was found in favor of the post-test between the pretest and post-test scores of self-assessment attitude scale. Primary school teacher stated that self assessment is useful in terms of "providing feedback for students" and "providing awareness in students" and that there are limitations in terms of "individual differences of students", "time" and "reliability of student answers". Students stated that using self-assessment forms in mathematics lessons is a positive contribution to "increasing interest and success in the classroom", "creating self-awareness" and "providing self-confidence".en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf matematik dersinde ölçme ve değerlendirmede öz değerlendirmenin etkililiğini belirlemektir. Karma araştırma desenlerinden açımlayıcı sıralı desen benimsenerek gerçekleştirilen araştırma, Eskişehir ilinde orta sosyoekonomik düzeydeki bir ilkokulun dördüncü sınıfında gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya bir sınıf öğretmeni ve on yedi öğrenci katılmıştır. Araştırmanın katılımcıları, amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme ile belirlenmiştir. Araştırmada nicel verilerin toplanmasında öz değerlendirme tutum ölçeği, nitel verilerin toplanmasında ise öğrenciler ve öğretmen için ayrı ayrı oluşturulmuş yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde betimsel istatistik yöntemleri, nitel verilerin analizinde ise içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre öz değerlendirme tutum ölçeği ön test ve son test puanları arasında son test lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Sınıf öğretmeni, öz değerlendirmenin “öğrenciye dönüt sağlama” ve “öğrencilerde farkındalık oluşturma” açısından yararlı olduğunu, “öğrencilerin bireysel farklılıkları”, “zaman” ve “öğrenci cevaplarının güvenirliği” açısından ise sınırlıklarının olduğunu belirtmiştir. Öğrenciler ise öz değerlendirme formlarının matematik dersinde kullanılmasının “derse ilgi ve başarıyı arttırma”, “kendine ilişkin farkındalık oluşturma” ve “öz güven sağlama” gibi olumlu katkılarının olduğunu belirtmişlerdir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.relation.isversionof10.17556/erziefd.442780en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleThe Effectiveness of the Self Assessment in Primary School Mathematics Lessonen_US
dc.title.alternativeİlkokul Matematik Dersinde Öz Değerlendirmenin Etkililiğien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalErzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage88en_US
dc.identifier.endpage106en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster