Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBakioğlu, Fuad
dc.contributor.authorTürküm, Ayşe Sibel
dc.date.accessioned2020-07-09T20:52:04Z
dc.date.available2020-07-09T20:52:04Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2148-7510
dc.identifier.issn2148-7758
dc.identifier.urihttp://doi.org/10.17556/erziefd.460584
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpJME1UZ3lNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/23750
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine psychological counselors 'candidates' psychological counseling self-efficacy in terms of various descriptive characteristics. Participants of this study were 431 senior students studying in the Guidance and Psychological Counseling Undergraduate Programs of 14 different Turkish universities. Of all the participants, 71% (306) were female and 29% (125) were male. The age range was 20-28, mean age was 22.16, and standard deviation of age was .99. The data were collected using Counselor Activity Self-Efficacy Scale and Personal Information Form created by researchers. One-way analysis of variance (ANOVA) and independent sample ttest were used in the study. IBM SPSS Statistic 22 package program was used for analysis of the data. According to the findings, counselor candidates’ perceptions of counseling self-efficacy differed based on their evaluations counseling related courses that were taken prior to the practicum course and, their post practicum evaluations of the counseling performance they showed during the practicum course. Participants who had already taken the multicultural counseling course had significantly higher counseling self-efficacy than those who had not taken the course. Psychological counselor candidates’ taken vocational courses, psychological counseling practices and taken culturally sensitive counseling courses, contributing to the increase of psychological counseling self-efficacy.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, psikolojik danışman adaylarının psikolojik danışma özyeterliklerinin çeşitli betimsel özellikleri açısından incelenmesidir. Araştırmaya Türkiye’de 14 farklı devlet üniversitesi psikolojik danışmanlık ve rehberlik programının son sınıfında öğrenim gören 431 psikolojik danışman adayı katılmıştır. Araştırma grubunun %71’i (N=306) kadın ve %29’u (N=125) erkektir. Katılımcıların yaş ortalaması 22.16, yaş standart sapması .99’dur. Araştırma verilerinin toplanmasında Psikolojik Danışma Özyeterlik Ölçeği ve araştırmacılar tarafından oluşturulan kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırmada tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve bağımsız örneklem t-testi kullanılmıştır. Verilerin analizi için IBM SPSS İstatistik 22 paket programı kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, psikolojik danışman adaylarının psikolojik danışma özyeterlikleri psikolojik danışma uygulaması öncesi aldıkları mesleki derslere ve psikolojik danışma uygulamalarına ilişkin değerlendirmelerine göre farklılaşmaktadır. Kültüre duyarlı psikolojik danışma dersi almış olanların psikolojik danışma özyeterlikleri, dersi almayanlarınkinden anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur. Psikolojik danışman adaylarının aldıkları mesleki dersler, psikolojik danışma uygulamaları ve kültüre duyarlı psikolojik danışma dersini almaları psikolojik danışma özyeterliklerinin artmasına katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.relation.isversionof10.17556/erziefd.460584en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleInvestigation of Psychological Counselor Candidates’ Psychological Counseling Self-Efficacy in terms of Some Descriptive Variablesen_US
dc.title.alternativePsikolojik Danışman Adaylarının Psikolojik Danışma Özyeterliklerinin Çeşitli Betimsel Özellikleri Açısından İncelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalErzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage178en_US
dc.identifier.endpage190en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster